Volkswagen v Paříži: Ve znamení Passatu B8 (+rozhovor)
Volkswagen si na letošní ročník pařížského autosalonu přivezl hned několik novinek. Tou nejdůležitější byla samozřejmě osmá generace Passatu. Tou nejpřekvapivější byl koncept XL Sport.
Nový Passat byl v Paříži prezentován pomocí trojice aut ve francouzské trikoloře. Ta potěšila i českého návštěvníka, modrý, bílý a červený vůz evokoval i české národní barvy.
Pohled naživo ukazuje, že Passat pokračuje podobným směrem jako menší Golf – dá se říci, že je stále stejný. Podobnost s minulou generací vysledujeme hlavně v zadních partiích, z některých stran je nové kombi snad stejné jako to předchozí.
Vpředu naopak najdeme výraznější změny ukazující nový designový směr značky. Nová příď byla prezentována třeba na konceptu Cross Coupé , jejím hlavním motivem jsou hlavní světlomety, které plynule navazují na mřížku chladiče tvořenou čtyřmi vodorovnými lamelami.
Interiér auta dokazuje, že nový Passat bude chtít více konkurovat modelům luxusních značek. Pravda, takovému Audi A4 má nový Passat daleko, BMW 3 je ale na dohled. Luxusní specialitou je digitální displej, který u lépe vybavených verzí nahrazuje analogové budíky. Kabinu opticky rozšiřuje vodorovná linka spojující výdechy ventilace před spolujezdcem, v případě sportovní verze R-Line je zajímavým oživením interiéru obložení a čalounění imitující karbonová vlákna. Interiér je vcelku prostorný, dostatek místa mají i pasažéři na zadních sedadlech.
VW Passat B8 – Srovnání rozměrů s předchozí generací | |||
Generace | B8 | B7 | Rozdíl [mm] |
Délka [mm] | 4767 | 4769 | -2 |
Šířka [mm] | 1832 | 1820 | 12 |
Výška [mm] | 1456 | 1470 | -14 |
Rozvor [mm] | 2791 | 2712 | 79 |
České zákazníky bude zajímat hlavně praktičtější verze kombi, která je překvapivě stejně dlouhá jako sedan, pouze je vyšší, na výšku měří 1.477 mm. Zavazadelník Passatu Variant má pravidelný tvar, je dlouhý 112 cm, široký 100 cm a pod plato vysoký 50 cm. Objem kufru činí 650 litrů, po sklopení zadních sedadel pak 1.780 litrů. Páté dveře se otevírají dostatečně vysoko, tudíž běžně vysokým osobám nehrozí poranění hlavy.

Nový Passat jsme si mohli prohlédnout již na dřívější prezentaci, pařížská prezentace auta je tak určena především na potenciální zákazníky. Pro novináře je tu ale také novinka – plug-in hybridní verze Passat GTE. Ta kombinuje benzinovou čtrnáctistovku s elektromotorem, výsledkem čehož je výkon 160 kW.
Volkswagen do Paříže přivezl rovněž novou verzi svého nejprodávanějšího modelu Golf. Oplastovaný Alltrack zacílí na Škodu Octavii Scout a Seat Leon X-Perience. Lehké oplastování dolní části karoserie doplňuje o 20 mm zvýšená světlá výška.
VW Passat – Srovnání rozměrů s konkurenty | ||||
Model | VW Passat | BMW 3 | Ford Mondeo | Škoda Superb |
Délka [mm] | 4767 | 4624 | 4869 | 4833 |
Šířka [mm] | 1832 | 1811 | 1852 | 1817 |
Výška [mm] | 1456 | 1429 | 1476 | 1462 |
Rozvor [mm] | 2791 | 2810 | 2845 | 2761 |
Objem zav. prostoru [l] | 586 | 480 | 541 | 595 |
Zatímco v minulosti byly překvapující premiéry autosalonovou tradicí, v současnosti to už neplatí. Proto na stánku Volkswagenu opravdu překvapil koncept XL Sport, jehož premiéru automobilka utajila až do večera před zahájením pařížského autosalonu. Stačilo změnit pár detailů a z úsporného auta XL 1 je zajímavý sporťák XL Sport. V útrobách pak už nepracuje vznětový dvouválec o výkonu 35 kW a elektromotor o výkonu 20 kW, ale benzinový dvouválec z motorky Ducati 1199 Superleggera.
