Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo R WRC: Nejostřejší sériové Polo na nových fotkách

Aleš Dragoun
Diskuze (38)
Volkswagen sice podobu silničního Pola R WRC odhalil již koncem loňského roku, aby se na něj však nezapomnělo, naservíroval nám várku nových fotek.

Ono se na Volkswagen Polo R WRC vlastně ani zapomenout nemůže, protože král Sébastien II. (Ogier) válčí na tratích mistrovství světa v automobilových soutěžích více než zdatně a o titul jej letos připraví asi jen náhoda. A samotný tým zřejmě rovněž. Zákaznická verze není vlastně ničím jiným než autem nutným pro homologaci. Volkswagen dle řádů FIA musí postavit 2.500 kusů a svým klientům jej nabídne od letošního září. Objednávkové knihy už jsou ale nejspíše plné...

Nic výkonnějšího se dosud v řadě Polo ještě neobjevilo - i když započteme všechny čtyři předchozí generace. Polo R WRC pro normální smrtelníky sice nemá pod kapotou přeplňovanou šestnáctistovku se zhruba 221 kW, ani pohon všech kol jako speciál, ale i tak s ním bude na silnici moře zábavy. Mimochodem, ještě na začátku letošního roku uváděla automobilka u rallyové specifikace dokonce 232 kW. V případě silniční se točivý moment 350 N.m přenáší prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky pouze dopředu a je k dispozici „jenom“ 162 kW pro změnu z dvoulitrového čtyřválce TSI. Ten najdeme například v Golfu GTI.

Sprint z klidu na stovku je shodný s větším bráškou s balíčkem Performance (6,4 s), o desetinu tedy překonává běžné „gétéíčko“. Nasupené Polo jede až 243 km/h, má sportovní podvozek s řádně tvrdými tlumiči a samosvorný diferenciál, ovšem nikoli mechanický, nýbrž elektronickou náhražku. Ve srovnání s Polem GTI disponuje motor o 30 kW vyšším výkonem a má i o 100 N.m více.

Všech 2,5 tisíce aut je výhradně třídveřových v bílém laku s modrými a šedými pruhy na kapotě a bocích a decentním spoilerem na třetích dveřích. Standardně jsou vybavena bixenony s automatickým zapínáním, tempomatem, dešťovým senzorem, šedočernými anatomickými předními sedačkami s modrým prošíváním a nezbytnými emblémy WRC, klimatizací a navigačním systémem. Interiér s tříramenným sportovním volantem hraje jasně na sportovní notu. Příslušný emblém na něm najdeme rovněž, na prazích je pak R logo. Polo R WRC jezdí na osmnáctipalcových litých kolech Caligari se čtrnácti paprsky.

V Německu přijde na 33.900 eur (880.000 korun), což je poměrně hodně peněz. Ale za určitou exkluzivitu se zkrátka a dobře platí, nehledě k tomu, že z omezené série se může časem stát zajímavý sběratelský kousek...

Aleš Dragoun
Diskuze (38)
8. 7. 2013 08:24
Re: Fantastické malé autíčko
Také bych mezi nimi tíhl ke Golfu. Podle mne celkově lepší auto. A na okruhu bych si na něj vsadil i co se týče rychlosti, byť je těžší.
Avatar - white label
8. 7. 2013 00:45
Re: Fantastické malé autíčko
Mně vadí ty nevkusné polepy..., zejména na kapotě. Ty by šly okamžitě dolů.
Za tu cenu (880 tis.) můžeš mít G7 GTI Perform. a ještě ti zbude dost peněz na extras výbavu..., takže za tuhle cenu mi to moc smyslu nedává...
Avatar - flyboyeda
8. 7. 2013 00:08
Fantastické malé autíčko
vypadá mnohem líp než fabie, s tímhle autíčkem si člověk užije spoustu srandy

Jediné co mi vrtá hlavou je cena 880 000 kaček za Polo je opravdu hodně,
ale u takových aut se na cenu nehledí,takže to nevadí

možná ještě že to není 4x4,ale i s předokolkou se dá jezdit

Jinka samá pozitiva

7. 7. 2013 22:31
Re: Hezké
A1 quattro měla také jen manuál.
Avatar - Hammunasakra
7. 7. 2013 21:06
Re: Can you feel..
To samý jako ty si myslí hodně lidí i vo Audi Quattro, přitom Subaru i Audi zas tak moc nevyhrávaly - Audi 2 tituly v MS jezdců plus 2 v týmech a Subaru 3 + 3. Skoro všichni ostatní byli úspěšnější nebo alespoň stejně úspěšný. Nejen Citroen se 17 titulama, ale i Peugeot, Toyota, Fiat, Ford, Mitsubishi a samozřejmě Lancia, ta WRC s 15 titulama ve svý době doopravdy kralovala :yes: :yes: