Volkswagen Polo GTI: Nové fotografie

Volkswagen Polo GTI: Nové fotografie

 
 

Volkswagen uvolnil novou sérii oficiálních fotografií modelu Polo GTI. Prodej na evropských trzích bude zahájen v průběhu června.

V nové generaci má ostré Polo pod kapotou zážehový čtyřválcový motor 1,4 TSI s přímým vstřikováním paliva a šestnácti ventily. Kompresorem i turbodmychadlem přeplňovaná pohonná jednotka je naladěna také na 132 kW (180 k) při 6200 min-1 a splňuje emisní normu Euro 5. Sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG je standardem, točivý moment o hodnotě 250 Nm mezi 2000 a 4500 min-1 přenáší pochopitelně na přední kola. Otáčky, při kterých jsou dosahována uvedená maxima, jsou příslibem silného záběru motoru při klidné jízdě i schopnosti vytáčet se.

Ve srovnání s předchůdcem, který měl motor 1,8 Turbo o výkonu 132 kW, je nové Polo GTI o 25 % úspornější – kombinovaná spotřeba činí 5,9 l/100 km. Starší Polo GTI potřebovalo přesně o 2 litry více.

Přeplňování Twincharger používá Volkswagen u motoru 1,4 TSI už několik let. Jedná se o kombinaci Rootsova kompresoru a turbodmychadla. Specifikem je převod kompresoru, který maximalizuje plnící tlak v nízkých otáčkách. Postupně se přes obtokový ventil připojuje i turbodmychadlo a od 3500 min-1 je kompresor z důvodu účinnosti zcela odpojen.

VW Polo GTI - srovnání s modely Škoda a SEAT
ModelVW Polo GTIŠkoda Fabia RSSEAT Ibiza CupraSEAT Ibiza FR
Převodovka7DSG7DSG7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]1390139013901390
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]132/6200132/6200132/6200110/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/2000-4500250/2000-4500250/4500220/4500
Max. rychlost [km/h]229224225211
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,97,67,27,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,46,46,3
Cena [Kč]-499.900,-555.900,-495.900,-

Podvozek se vzpěrami McPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu byl snížen o 15 mm díky zkráceným pružinám a novým tvrdším tlumičům. Lepší trakci pomáhá elektronická uzávěrka diferenciálu EDS spolu se systémem XDS, který krotí vůz v zatáčkách a je-li potřeba, přibrzdí kolo, jenž se momentálně nachází na vnitřní straně. Samozřejmostí jsou v moderním voze ESP, ABS, asistent rozjezdu do kopce, či protiprokluzová regulace ASR. Tlak v pneumatikách hlídá TPMS (Tyre Pressure Monitoring Systém). Polo jezdí na širokých nízkoprofilových pneumatikách 215/40 R17 87V, které jsou na litých kolech Denver s pěti otvory rozměru 7J x 17. Větší Golf GTI má stejná. Za nimi se ukrývají červeně lakované brzdové třmeny.

V současnosti nejvýkonnější Polo se bude vyrábět v obou základních karosářských variantách, tedy tradiční třídveřové, ale i v praktičtější s pěti dveřmi. Exteriérem se od svých slabších sourozenců liší na první pohled. Přední masce dominují dvě vodorovné červené linky jako u Golfu GTI. Zadní spoiler na střeše je lakován v barvě vozu. Dvě koncovky výfuku na levé straně jsou chromované.

Sportovní sedadla jsou čalouněna podobně, jako u většího Golfu GTI, a jejich design evokuje sedmdesátá léta. Volant v kůži je na spodní straně zploštělý a má trojici hliníkových ramen, ze stejného materiálu jsou rovněž pedály. Standardem je například elektrické ovládání oken, i o zrcátka se stará elektřina a jsou navíc vyhřívaná. Vzduch v kabině ochladí klimatizace, v základu jsou také mlhovky. V seznamu příplatkové výbavy najdeme například přední bi-xenony, které vidí do zatáčky, světelné diody pro denní svícení, či elektricky ovládanou panoramatickou střechu. Ani bezpečnostní stránka nebyla zanedbána. Jmenujme alespoň čelní a boční airbagy, předpínače bezpečnostních pásů a úchyty dětských sedaček Isofix.

Maximální rychlost necelé 1,2 tuny (přesně 1.194 kg) těžkého vozu činí 229 km/h, přičemž nabroušené Polo zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,9 s. A to všechno při kombinované spotřebě 5,9 l/100 km. Podle továrních údajů je to o čtvrtinu méně než u předchozího Pola GTI na bázi čtvrté generace, které mělo sice nachlup stejný výkon, ale z větší turbodmychadlem přeplňované osmnáctistovky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga

Volkswagen se sice odporoučel ze soutěžního mistrovství…

Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte

Nová generace malého modelu od Volkswagenu se ukáže už ve…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…