Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen: Nový stacionární motor 3,6 VR6 (72 kW) a 2,0 TDI (56 kW)

Diskuze (67)
Na základě motorů známých za automobilů vyvinul VW dva nové stacionární agregáty.

Na veletrhu CeMAT v Hannoveru prezentuje divize Volkswagen Antriebssysteme dva nové stacionární motory s nízkými emisemi.

Hlavní novinkou je 2,0 TDI s kódovým označením 455 MD. Motor se vstřikováním common-rail vyhovuje emisní normě IIB, která začne pro stacionární motory platit až od roku 2013. Nový průmyslový agregát se ve srovnání s automobilovým vzorem dočkal úprav softwaru i techniky.

VW nabídne několik výkonových variant ve spektru od 37 do 56 kW.

Plynový motor 3,6 VR6 je určen pro aplikace, kde je rozhodující tichý chod agregátu nebo vyšší výhon při kompaktních rozměrech. Tento nový zážehový motor dosahuje 72 kW při 2500 min-1.

Dále Volkswagen na veletrhu prezentuje projekt tepelné elektrárny EcoBlue 2.0, který připravuje ve spolupráci s energetickou společností LichtBlick. Kompaktní blok na výrobu elektřiny má být vhodný například pro domácnosti.

Elektrickou energii (ale i teplou vodu pro vytápění a spotřebu) vyrábí spalováním plynu ve spalovacím motoru. Dle tvrzení VW se při tomto způsobu vypustí až o 60 % méně emisí CO2 než při použití stávajících způsobů přívodu elektřiny a tepla.

Stacionární motory VW vyrábí od roku 1952. Za tu dobu dodala divize Volkswagen Antriebssysteme zákazníkům přes 700 tisíc motorů pro průmyslové použití.

Vstoupit do diskuze (67)