Volkswagen Tiguan: Tygři a leguáni po plastice

Volkswagen Tiguan: Tygři a leguáni po plastice

 
 

Tiguan vstupuje do jarních měsíců roku 2011 v novém hávu. Jeho tvář se změnila v duchu aktuálního designu značky.

Nejde o novou generaci, ale o vzhledovou i technickou modernizaci, byť třeba v případě Golfu VI, či aktuálního Passatu B7 rovněž. Kříženec tygra a leguána (tak u VW vykládali název Tiguan) si zkrátka skončil na plastickou operaci.

Obliny s mírou

Největší změny exteriéru jsou v přední a zadní části. Nová je maska se čtyřmi podélnými chromovanými linkami, úpravou prošel také přední nárazník, který se pořád liší podle toho, zda je vůz určen spíše na silnici, či do lehkého terénu.

Hlavní světla ztratila obliny ve spodní části a celkově vypadají agresivněji. Zadní jsou sice stále kulatá, ale i ta už postrádají elipsovité tvary, mírně se zmenšila a mají jinou grafiku.

Sedm srdcí

Motorů v nabídce je celkem sedm, všechny jsou přeplňované čtyřválcové a mají přímé vstřikování.

Paleta zážehových jednotek TSI sahá od 1,4 l/90 kW (122 k) přes výkonnější variantu se 118 kW (160 k) po 2,0 l se 132 kW (180 k) a 155 kW (210 k).

Trojice dvoulitrových TDI dává 81 kW (110 k), 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k).

Základem je šestistupňová přímo řazená převodovka, na přání může zákazník zvolit sedmistupňovou dvouspojkovou DSG. Tiguany s balíčkem BlueMotion Technology mají i funkci Stop/Start a brzdy s rekuperační funkcí, díky níž je dobíjen akumulátor. Oproti svým žíznivějším sourozencům spotřebují o 0,7 l paliva na 100 km méně.

Do města i do terénu

Tiguan, kterému pochopitelně zůstalo pětihvězdičkové ohodnocení z nárazových testů Euro NCAP, je k mání jak s pohonem předních, tak i všech kol 4Motion.

Terénní verze má větší nájezdové úhly díky plochému přednímu nárazníku bez žebrovaných vstupů vzduchu.

Silniční varianta bude k dostání jako Trend & Fun, terénní coby Track & Field, v této oblasti se nic nezměnilo.

Vyšší stupně výbavy dostaly názvy Sport & Style (specifikace pro silnici), respektive Track & Style (do terénu), přesto nepostrádají chromování na bocích, čímž se odlišují od levnějších bratříčků. Mimo zpevněné cesty se stejně vydá málokdo...

Bohatý základ

Již základ nabídne elektronickou stabilizaci, šest airbagů, signalizaci nezapnutých bezpečnostních pásů, či bezpečnostní úchyty Isofix. Komfort zvyšují klimatizace Climatic, výškově nastavitelná přední sedadla, elektrická parkovací brzda, také všechna okna a vnější zrcátka ovládají elektromotorky. Multifunkční displej obsahuje palubní počítač, sériové audio má čtyři reproduktory a přehrávač jak klasických CD, tak i MP3.Všestranně nastavitelné opěrky hlavy jsou za příplatek. Pokud zvolíte továrně montované tažné zařízení, ESP bude doplněno o stabilizaci přívěsu.

Bez kompasu ani ránu

Terénní Track & Field má také kompas, asistent pro vyjíždění prudkých kopců a ABSplus, které pomáhá na nezpevněném povrchu. Standardem je i systém kontroly tlaku v pneumatikách. Vyšší stupně nabídnou natáčecí mlhovky, jiné čalounění interiéru, sedadla s lepším bočním vedením, lepší audio s osmi reproduktory a AUX vstupem, automatické spouštění a vypínání světel včetně funkcí Coming Home a Leaving Home, dešťový senzor a samozatmavovací vnitřní zpětné zrcátko. Jezdí na sedmnáctipalcových kolech Philadelphia.

Samozřejmostí je nastavitelná loketní opěrka, vpřed sklopné opěradlo spolujezdce, schránky pod předními sedadly, vzadu jsou výklopné stolečky, řidič má volant a řadicí páku pokrytou kůží. Náročnější klienti mohou zvolit paket R-Line s čalouněním umělou kůží Nappa v červené barvě, která se v létě sama ochlazuje. Jeho součástí jsou také sportovní sedačky a devatenáctipalcová kola Savannah.

Inteligentní asistenti

Světla mohou být vybavena kamerovými systémy Light Assist pro žárovky H7 a Dynamic Light Assist (u xenonových výbojek). Jejich součástí jsou také integrované diody pro denní svícení, kterých je celkem 14 v každém světle. Únavu za volantem hlídá Lane Assist, který varuje při přejezdu pruhu, parkování usnadňuje poslední generace systému Park Assist. Optimální trakci zajišťuje elektronický uzávěr diferenciálu XDS. Třešničkou na dortu je příplatkový bezklíčový vstup a spouštění motoru.

Za kolik?

V Německu začínají ceny na 24.175 eurech (asi 585.300 Kč) za provedení Trend & Fun s motorem 1,4 TSI/90 kW, koupit si nový Tiguan bude možné od srpna letošního roku. Předchozí model, který se u nás doprodává od 464.000,- Kč, byl obchodně velmi úspěšný, a to jak v Evropě, tak i v Rusku, USA, Číně, Brazílii a Austrálii. Od podzimu 2007 bylo prodáno po celém světě přes 572.000 vozů.

JAKE.AUTO.CZ: Volkswagen Tiguan: všechny testy a další články

Spolupracujeme s TipCars.com
Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc

Stávka řidičů linkových autobusů kvůli nízkým mzdám se…

Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou

Policisté, hasiči, celníci či vězeňští dozorci si od…

Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku? Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku?

Lachtan,Laminátka,Brejlovec, Bardotka, Plecháč, Krokodýl,…

Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot

Americký dodavatel jaderných technologií Westinghouse…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Volkswagen Tiguan Allspace: Detaily o evropské verzi kodiaqu z Wolfsburgu Volkswagen Tiguan Allspace: Detaily o evropské verzi kodiaqu z Wolfsburgu

Škoda Kodiaq se dočkala konkurenta z koncernové stáje.…

Volkswagen Tiguan LWB: Kodiaq z Wolfsburgu oficiálně Volkswagen Tiguan LWB: Kodiaq z Wolfsburgu oficiálně

Volkswagen rozšíří nabídku modelu Tiguan o verzi Long…

 



 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se nezastavitelně řítilo“

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se…

Peruánský komerční let se 141 lidmi na palubě byl nucen v noci z úterý na středu nouzově přistát poté, co se u…

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak našli nevyléčitelnou nemoc

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak…

Adámek (4) se narodil jako zdravý kluk a nic nenasvědčovalo tomu, že je něco v nepořádku. Když mu byly tři…

 

iSport.cz

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět, smutní slovenská hvězda

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět,…

Mají toho hodně společného. Obě už s třicítkou za zády, obě šťastně vdané, obě překonaly spoustu zdravotních i…

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena nejde pod tři miliardy

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena…

Jaro je sotva v rozpuku, světové velkokluby už se ale chystají rozbít prasátko a rozjet pořádné letní utrácení.…

 

Reflex.cz

Babiš to dal bez Andreje

Babiš to dal bez Andreje

Ministr financí Andrej Babiš jde, jak je ostatně jeho zvykem, s lidem. Sotva se rozjela EET, už se začalo v…

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…