Volkswagen Tiguan: Tygři a leguáni po plastice

Volkswagen Tiguan: Tygři a leguáni po plastice

 
 

Tiguan vstupuje do jarních měsíců roku 2011 v novém hávu. Jeho tvář se změnila v duchu aktuálního designu značky.

Nejde o novou generaci, ale o vzhledovou i technickou modernizaci, byť třeba v případě Golfu VI, či aktuálního Passatu B7 rovněž. Kříženec tygra a leguána (tak u VW vykládali název Tiguan) si zkrátka skončil na plastickou operaci.

Obliny s mírou

Největší změny exteriéru jsou v přední a zadní části. Nová je maska se čtyřmi podélnými chromovanými linkami, úpravou prošel také přední nárazník, který se pořád liší podle toho, zda je vůz určen spíše na silnici, či do lehkého terénu.

Hlavní světla ztratila obliny ve spodní části a celkově vypadají agresivněji. Zadní jsou sice stále kulatá, ale i ta už postrádají elipsovité tvary, mírně se zmenšila a mají jinou grafiku.

Sedm srdcí

Motorů v nabídce je celkem sedm, všechny jsou přeplňované čtyřválcové a mají přímé vstřikování.

Paleta zážehových jednotek TSI sahá od 1,4 l/90 kW (122 k) přes výkonnější variantu se 118 kW (160 k) po 2,0 l se 132 kW (180 k) a 155 kW (210 k).

Trojice dvoulitrových TDI dává 81 kW (110 k), 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k).

Základem je šestistupňová přímo řazená převodovka, na přání může zákazník zvolit sedmistupňovou dvouspojkovou DSG. Tiguany s balíčkem BlueMotion Technology mají i funkci Stop/Start a brzdy s rekuperační funkcí, díky níž je dobíjen akumulátor. Oproti svým žíznivějším sourozencům spotřebují o 0,7 l paliva na 100 km méně.

Do města i do terénu

Tiguan, kterému pochopitelně zůstalo pětihvězdičkové ohodnocení z nárazových testů Euro NCAP, je k mání jak s pohonem předních, tak i všech kol 4Motion.

Terénní verze má větší nájezdové úhly díky plochému přednímu nárazníku bez žebrovaných vstupů vzduchu.

Silniční varianta bude k dostání jako Trend & Fun, terénní coby Track & Field, v této oblasti se nic nezměnilo.

Vyšší stupně výbavy dostaly názvy Sport & Style (specifikace pro silnici), respektive Track & Style (do terénu), přesto nepostrádají chromování na bocích, čímž se odlišují od levnějších bratříčků. Mimo zpevněné cesty se stejně vydá málokdo...

Bohatý základ

Již základ nabídne elektronickou stabilizaci, šest airbagů, signalizaci nezapnutých bezpečnostních pásů, či bezpečnostní úchyty Isofix. Komfort zvyšují klimatizace Climatic, výškově nastavitelná přední sedadla, elektrická parkovací brzda, také všechna okna a vnější zrcátka ovládají elektromotorky. Multifunkční displej obsahuje palubní počítač, sériové audio má čtyři reproduktory a přehrávač jak klasických CD, tak i MP3.Všestranně nastavitelné opěrky hlavy jsou za příplatek. Pokud zvolíte továrně montované tažné zařízení, ESP bude doplněno o stabilizaci přívěsu.

Bez kompasu ani ránu

Terénní Track & Field má také kompas, asistent pro vyjíždění prudkých kopců a ABSplus, které pomáhá na nezpevněném povrchu. Standardem je i systém kontroly tlaku v pneumatikách. Vyšší stupně nabídnou natáčecí mlhovky, jiné čalounění interiéru, sedadla s lepším bočním vedením, lepší audio s osmi reproduktory a AUX vstupem, automatické spouštění a vypínání světel včetně funkcí Coming Home a Leaving Home, dešťový senzor a samozatmavovací vnitřní zpětné zrcátko. Jezdí na sedmnáctipalcových kolech Philadelphia.

Samozřejmostí je nastavitelná loketní opěrka, vpřed sklopné opěradlo spolujezdce, schránky pod předními sedadly, vzadu jsou výklopné stolečky, řidič má volant a řadicí páku pokrytou kůží. Náročnější klienti mohou zvolit paket R-Line s čalouněním umělou kůží Nappa v červené barvě, která se v létě sama ochlazuje. Jeho součástí jsou také sportovní sedačky a devatenáctipalcová kola Savannah.

Inteligentní asistenti

Světla mohou být vybavena kamerovými systémy Light Assist pro žárovky H7 a Dynamic Light Assist (u xenonových výbojek). Jejich součástí jsou také integrované diody pro denní svícení, kterých je celkem 14 v každém světle. Únavu za volantem hlídá Lane Assist, který varuje při přejezdu pruhu, parkování usnadňuje poslední generace systému Park Assist. Optimální trakci zajišťuje elektronický uzávěr diferenciálu XDS. Třešničkou na dortu je příplatkový bezklíčový vstup a spouštění motoru.

Za kolik?

V Německu začínají ceny na 24.175 eurech (asi 585.300 Kč) za provedení Trend & Fun s motorem 1,4 TSI/90 kW, koupit si nový Tiguan bude možné od srpna letošního roku. Předchozí model, který se u nás doprodává od 464.000,- Kč, byl obchodně velmi úspěšný, a to jak v Evropě, tak i v Rusku, USA, Číně, Brazílii a Austrálii. Od podzimu 2007 bylo prodáno po celém světě přes 572.000 vozů.

JAKE.AUTO.CZ: Volkswagen Tiguan: všechny testy a další články

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 






 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Simona (22) a Saša (13) přišly během 48 hodin o oba rodiče: Pohřeb si nemohly dovolit

Simona (22) a Saša (13) přišly během 48 hodin o oba…

Během dvou dnů přišly o matku i otce! Simona (23) a Saša (13) nejprve ztratily svého otce, který zemřel na…

S kým půjde Babiš do koalice? A co ČSSD, ODS nebo Piráti? Podívejte se

S kým půjde Babiš do koalice? A co ČSSD, ODS nebo…

Lídři největších politických stran se v průběhu kampaně vyjadřovali k možné povolební spolupráci. Kdo s kým by…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…