Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen vsadí na jednotky TGI, mají být úspěšné jako TDI

David Bureš
Diskuze (141)
Jako první se motoru s označením TGI dočká Volkswagen Golf. Další modely mají následovat.

Sázka na turbodieselové motory se zkratkou TDI Volkswagenu vyšla. Nyní chce koncern vsadit na motory umožňující spalování benzinu a stlačeného zemního plynu. Nové jednotky použijí zkratku TGI.

Volkswagen už nový agregát představil na jaře v Ženevě. Představený přeplňovaný motor 1.4 TGI Blue Motion disponoval výkonem 81 kW a pracoval pod kapotou Golfu. Právě ten se jednotky má dočkat ještě během tohoto léta, na podzim se má 1.4 TGI objevit v nabídce pro Golf Variant. V budoucnu bude 1.4 TGI nabídnut i pro Polo a Passat a další vozy koncernu.

Německá automobilka vyvíjí vozy na CNG od roku 1990, od roku 2002 nabízela dodatečnou montáž pohonu na stlačený zemní plyn pro Golf Variant. Nabídka Volkswagenů na CNG se postupně rozrůstala a růst má i nadále, v budoucnu mají všechny modely značky nabídnout alespoň jednu verzi na CNG.

V době snah o co nejekologičtější automobily jsou výhodou těchto motorů nízké emise oxidu uhličitého. Ty mají být až o čtvrtinu nižší než u srovnatelných agregátů na benzin nebo naftu. Proto mají jednotky TGI šanci úspěšně konkurovat zaběhnutým úsporným agregátům.

Výhodou aut na CNG je také fakt, že jejich vývoj je mnohem levnější než u plug-in hybridů, které se také snaží o co nejnižší emise CO2.

Světové zásoby zemního plynu jsou navíc dostatečné. Podle odhadu odborníků by jeho zásoby měly vydržet minimálně dalších 250 let. To zásoby ropy s ohledem na aktuální spotřebu mají vystačit jen na následujících 53 let.

Nevýhodou CNG je zatím nedostatečná síť plnicích stanic. Podle společnosti RWE je jich v Evropě jen asi čtyři tisíce, v České republice jich má být 47. V následujících letech se však má tato síť rozrůst na 100 stanic.

Prodeje automobilů na CNG sice v Evropě rostou, stále však zůstávají alternativou k benzinovým a dieselovým autům. Za prvních pět měsíců letošního roku se na evropských trzích prodalo 36.618 vozů na CNG, což je o 6.717 vozů více než před rokem. Jejich podíl na trhu je stále mizivý, od ledna do května činil pouhých 0,7 procenta.

Nejvíce aut na plyn v Evropě prodává Fiat. Prodejně nejúspěšnější jsou plynové verze Pandy (11.548 prodaných exemplářů během ledna-května letošního roku) a Punta (7.573 kusů). Panda je v Evropě vůbec nejprodávanějším autem na CNG.

10 nejprodávanějších aut na CNG v Evropě podle JATO (leden-květen 2013)
Poř.značkamodelks 1-5/2013
1.FiatPanda11548
2.FiatPunto7573
3.VWUp3610
4.LanciaYpsilon3594
5.FiatFiorino/Qubo2583
6.Opel/VauxhallZafira1990
7.VWPassat1508
8.VWTouran1148
9.FiatDoblo783
10.VWCaddy724

David Bureš
Diskuze (141)
16. 8. 2013 12:30
Re: To nebude pro Evropu
Ale VW nevstupuje do CNG tímhle modelem, nebo motorem. V Německu se CNG celkem chytlo, takže se rozhodli rozšířit nabídku. A pravděpodobně nadobro zavrhli verzi na LPG. Dříve byla v plánu i podpora LPG. Takže to není první vlaštovka. Ani z nových modelů (máš už up! a Citigo).

To je ten bod sporu. Ty si myslíš, že to vymýšleli pro USA. Nevymýšleli. Motory na CNG dělali už v minulosti a plánovali je dělat i v budoucnosti. Jediný rozdíl je, že relativní úspěch CNG v některých zemích Evropy změnil cestu. V CNG vidí tu jednu alternativu, která by mohla fungovat, takže spíš ukončí ostatní směry vývoje jako LPG a E85. A sedí to s projektem Audi e-gas, který míří do budoucna na vodík, ale dočasně zvládá metan (tedy více méně CNG), protože na něj máme teď infrastrukturu. Audi by továrna na syntetické CNG byla k ničemu, kdyby neměli auto, které na CNG zvládne jezdit. Pro Audi je to tedy CNG premiéra (pokud vím), pro VW je to jen další v řadě modelů na CNG. A mimochodem, žádný z nich nenabízí v USA (pokud vím).

Kromě Touaregu a Phaetonu budou schopni jakékoli auto vyrábět ve verzi na CNG. Až (/jestli) Američanům zachutná CNG, nebude jim dělat problém jejich poptávku uspokojit. I když s CNG by se žravějšími/ silnějšími motory měli problémy s dojezdem. Tady má LNG výhodu.
16. 8. 2013 12:30
Re: urcite lepsi volba nez inhalovat rakovinu z rakovinometu
radši netYpuj, dopadlo by to špatně ;-)
16. 8. 2013 12:28
Re: urcite lepsi volba nez inhalovat rakovinu z rakovinometu
No a jsme u toho co chci pořád říct. "Stát" určuje jen sazby daně, na celkové daňové zatížení má vliv i spotřeba, výše příjmu, výhřevnost atd. - a to stát nebere v úvahu, což je dle mě v pořádku.

Jakmile by se sazba daně na to vztahovala, tak daně zbytečně ještě víc komplikuješ a ty máme komplikovaný už dost.
16. 8. 2013 12:10
Re: To nebude pro Evropu
Šťastný student tam dostane auto jako Camaro. V porovnání s tím je 125 kW hatchback autem se slabým motorem. :-) Když si vezmeš auta, která jsou dostupná jak v Evropě, tak USA, tak si musíš všimnout, že v USA začínají trochu jinde než tady. A v případě neevropských automobilek kolikrát i končí. Žít v USA a rodiče mi koupit Jettu (ke všemu "S", která jako jediná má tenhle motor), tak si budu myslet, že jsou na hlavu. Je to laciné auto pro lidi, kterým takové auto vyhovuje. Ať už jsou méně majetní, nebo se s ním spokojí, to je jedno. Z mého pohledu je to křáp. A ne zrovna dvakrát pohledný. Že by byla nějak obzvláště bezpečná, si také nemyslím.

Jak si můžeš všimnout, Jetta je v tomhle výjimka. Ani Golf, Tiguan, nebo Beetle takhle slabý motor nemají. A neutíkal bych od ní hlavně kvůli motoru, ale kvůli tomu, že je to laciný šunt. Až nejvyšší výbava GLI (s 2,0 TSI) má podvozek a interiér evropské specifikace. A to pořád není nic světoborného. V USA rozumnou výbavu se slabým motorem nekoupíš. Vem si tu Jettu, jakmile bych chtěl vyhřívání sedadel, bum, mám tam 1,8 TSI. Nebo tempomat, satelitní rádio. Automaticky silnější motor.
Avatar - Ondore
16. 8. 2013 11:18
Re: To nebude pro Evropu
Ale no tak - nechajme dojmy stranou a daj sem čísla, ktoré máš k dispozícii...