15.8. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Volkswagen vsadí na jednotky TGI, mají být úspěšné jako TDI

Volkswagen vsadí na jednotky TGI, mají být úspěšné jako TDI

Jako první se motoru s označením TGI dočká Volkswagen Golf. Další modely mají následovat.

Sázka na turbodieselové motory se zkratkou TDI Volkswagenu vyšla. Nyní chce koncern vsadit na motory umožňující spalování benzinu a stlačeného zemního plynu. Nové jednotky použijí zkratku TGI.

Volkswagen už nový agregát představil na jaře v Ženevě. Představený přeplňovaný motor 1.4 TGI Blue Motion disponoval výkonem 81 kW a pracoval pod kapotou Golfu. Právě ten se jednotky má dočkat ještě během tohoto léta, na podzim se má 1.4 TGI objevit v nabídce pro Golf Variant. V budoucnu bude 1.4 TGI nabídnut i pro Polo a Passat a další vozy koncernu.

Německá automobilka vyvíjí vozy na CNG od roku 1990, od roku 2002 nabízela dodatečnou montáž pohonu na stlačený zemní plyn pro Golf Variant. Nabídka Volkswagenů na CNG se postupně rozrůstala a růst má i nadále, v budoucnu mají všechny modely značky nabídnout alespoň jednu verzi na CNG.

V době snah o co nejekologičtější automobily jsou výhodou těchto motorů nízké emise oxidu uhličitého. Ty mají být až o čtvrtinu nižší než u srovnatelných agregátů na benzin nebo naftu. Proto mají jednotky TGI šanci úspěšně konkurovat zaběhnutým úsporným agregátům.

Výhodou aut na CNG je také fakt, že jejich vývoj je mnohem levnější než u plug-in hybridů, které se také snaží o co nejnižší emise CO2.

Světové zásoby zemního plynu jsou navíc dostatečné. Podle odhadu odborníků by jeho zásoby měly vydržet minimálně dalších 250 let. To zásoby ropy s ohledem na aktuální spotřebu mají vystačit jen na následujících 53 let.

Nevýhodou CNG je zatím nedostatečná síť plnicích stanic. Podle společnosti RWE je jich v Evropě jen asi čtyři tisíce, v České republice jich má být 47. V následujících letech se však má tato síť rozrůst na 100 stanic.

Prodeje automobilů na CNG sice v Evropě rostou, stále však zůstávají alternativou k benzinovým a dieselovým autům. Za prvních pět měsíců letošního roku se na evropských trzích prodalo 36.618 vozů na CNG, což je o 6.717 vozů více než před rokem. Jejich podíl na trhu je stále mizivý, od ledna do května činil pouhých 0,7 procenta.

Nejvíce aut na plyn v Evropě prodává Fiat. Prodejně nejúspěšnější jsou plynové verze Pandy (11.548 prodaných exemplářů během ledna-května letošního roku) a Punta (7.573 kusů). Panda je v Evropě vůbec nejprodávanějším autem na CNG.

10 nejprodávanějších aut na CNG v Evropě podle JATO (leden-květen 2013)
Poř.značkamodelks 1-5/2013
1.FiatPanda11548
2.FiatPunto7573
3.VWUp3610
4.LanciaYpsilon3594
5.FiatFiorino/Qubo2583
6.Opel/VauxhallZafira1990
7.VWPassat1508
8.VWTouran1148
9.FiatDoblo783
10.VWCaddy724

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Volkswagen Zelená auta

 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen vsadí na jednotky TGI, mají být…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem štastný, přiznal Železník

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem…

Hazardoval s osudem, v Liberci útočník Mladé Boleslavi Lukáš Železník s parťáky padl ostudně 0:4, přesto slaví…

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů jde Boleslav i po debaklu

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů…

Oslavy v červenobílém mohou začít! Fotbalistům Slavie patří český titul, na Strahově ho potvrdili v posledním…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…