Autosalon Ženeva: Volkswagen Polo - První dojmy

Autosalon Ženeva: Volkswagen Polo - První dojmy

 
 

Nové Polo ve stylu většího Golfu zůstává rozměrově malým Volkswagenem, opouští motory TDI PD a přiváží do třídy malých vozů přímé vstřikování benzinu kombinované s přeplňováním.

Celých 9 let vydržel ve výrobě poslední Volkswagen Polo. Mezitím sice dostal novější motory, modernizaci designu i výbavy, ale přesto šlo v kategorii malých vozů (spolu s 10letou Fabií) o celkem neobvyklý případ. V Ženevě se představuje zcela nová generace, vystavěná na novém základě, který používá už sesterský SEAT Ibiza.

Design podle očekávání následuje loni představenou verzi Golfu. Hrany na světlometech jsou proti předchůdci nejvýraznějším stylistickým posunem. Ostřejší tvary nese kapota i boky. Návrat k věcné hranatosti předchůdců ze 70. a 80. let pak naznačuje extrémně geometrický obrys koncových svítilen, jejichž celková plocha je výrazně menší než u Golfu, snad proto, aby bylo Polo snáze odlišitelné. Boční profil zůstává věrný grafice se třemi bočními skly. To poslední tradičně zmenšuje plnost C-sloupku, která patří ke genové výbavy hatchbacků Volkswagenu.

Povinný mezigenerační růst se nevyhnul ani Polu. Přesto to neplatí doslova. Například výška je totiž nyní nižší než u předchůdce. Extrémně krátký zadní převis zřejmě nedovolil konstruktérům přiblížit se objemům zavazadlových prostorů vlastních příbuzných - Ibizy a Fabie. Za pozornost stojí 30 mm nárůst v oblasti rozchodů kol, který by se měl odrazit na jízdní stabilitě.

Volkswagen Polo - Mezigenerační srovnání
ModelNové PoloStávající PoloRozdíl [mm]
Délka [mm]3952391636
Šířka [mm]1682165032
Výška [mm]14541467-13
Rozchod vpředu [mm]1464143430
Rozchod vzadu [mm]1456142630
Rozvor [mm]-2465-
Objem zav. prostoru [l]28027010

Celkové rozměry jsou mezi nejprodávanějšími evropskými konkurenty spíše menší. Fabia, která využívá starší platformu, zůstává suverénně nejužší a současně nejvyšší. Polo s novější technikou ale na šířkové rekordmany ve třídě citelně ztrácí. Počkejme si ale, jak se inženýrům z Wolfsburgu povedlo exteriérové rozměry vyplnit interiérem. Zvenku chybějící milimetry lze vhodnou stavbou dohnat.

Volkswagen Polo - Srovnání s konkurencí
ModelVW PoloSEAT IbizaŠkoda FabiaFiat Grande PuntoOpel CorsaPeugeot 207
Délka [mm]395240523992403039994030
Šířka [mm]168216931642168717371748
Výška [mm]145414451498149014881479
Rozvor [mm]-24692462251025112540
Objem zav. prostoru [l]280292300275285267

Zcela nová přístrojová deska se nápadně podobá té ve Volkswagenu Golf. Není stejná (nevešla by se), takže je jisté, že podobnost není náhodná, ale naprosto záměrná. Kdo nemá na Golf, měl by koupit Polo. Tak si vykládáme záměry designérů a stratégů VW. Proti Golfu chybí jen přístroje v tubusech před řidičem. Pod vnějším pláštěm je údajně známé rozložení komponent z předchozí generace. Měkčené plasty (slush) budou na přístrojové desce v Polu až od druhé úrovně výbavy (Comfortline).

Podvozek odpovídá dnešním standardům ve třídě. Tedy vpředu vzpěry McPherson kombinované s příčnými rameny, vzadu pak vlečená ramena, spojená zkrutnou příčkou. Nová platforma přináší nejen větší rozchody kol, ale taky novou geometrii uložení přední nápravy.

Motoricky je toho v zážehové paletě jen málo nového. Základ tvoří i nadále české tříválce HTP, nad nimi je čtrnáctistovka se 63 kW, známá z Fabií i Ibiz a teprve pak přichází nový čtyřválec 1,2 TSI (77 kW), který současně slaví premiéru ve Škodě Yeti. Standardem i nadále mezi benzinovými motory zůstává pětistupňová převodovka, pouze 1,2 TSI má šest stupňů a jako bonus za příplatek bude v nabídce i sedmistupňové DSG poprvé pro motor 1,4 16V (63 kW).

Volkswagen Polo - přehled modelové řady
Zážehové motory1,2 6V1,2 12V1,4 16V1,2 TSI
Zdvihový objem [cm3]119811981390-
Válce/ventily3/23/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]44/520051/540063/500077/-
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]108/3000112/3000132/3800-
Max. rychlost [km/h]157165177190
Zrychlení 0-100 km/h [s]----
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,55,95,5

Radost z nepřítomnosti tříválcových motorů TDI musíme hned na počátku zastavit. I nadále se s nimi počítá, což Volkswagen dokazuje už v Ženevě studií BlueMotion II s novým tříválcem 1,2 TDI. Standardní modely TDI zatím budou poháněny třemi výkonovými stupni nového čtyřválce 1,6 TDI. Volkswagen Polo tímto definitivně opustil techniku vstřikování čerpadlo-tryska.

Volkswagen Polo - přehled modelové řady
Vznětové motory1,6 TDI CR1,6 TDI CR1,6 TDI CR BM1,6 TDI CR
Zdvihový objem [cm3]1598159815981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/-66/-66/-77/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]---250/1900
Max. rychlost [km/h]170180180189
Zrychlení 0-100 km/h [s]----
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,23,84,2

Ke standardu má na velkých evropských trzích patřit vedle čelních a bočních airbagů (s rozšířenou ochranou hlavy) i ESP. Zda to bude platit i pro český trh zjišťujeme. Příplatková výbava zahrnuje mj. statická odbočovací světla zabudovaná v předních mlhovkách, hlavové airbagy či radionavigační systémy s integrovaným hands-free pro mobilní telefony. Později budou k dispozici také např. bi-xenonové světlomety a panoramatická střecha.

Začátek výroby nového pětidveřového Pola je naplánován na konec března. Na červen letošního roku se pak chystá uvedení na německý trh. Pouze o dva týdny později se díky ambicióznímu logistickému plánu začne nové Polo prodávat po celé Evropě a krátce na to budou jeho motory znít na všech kontinentech.

Volkswagen Polo – První ženevské dojmy
Pátá generace Volkswagenu Polo patří k nejdůležitějším premiérám letošního ženevského autosalonu. Auto, které bude útočit na špičku v segmentu malých vozů, můžeme označit jako kombinaci nové Ibizy a loni představeného provedení Golfu.

S Ibizou má Polo společnou nejen novou platformu, ale také základní linie v zadní části karoserie. Uspořádání zadního sloupku i kompaktních koncových světel je Ibize velmi podobné. Vpředu je naopak jasně zřetelná příslušnost k novému designovému směru Volkswagenu, který zatím reprezentuje Golf a Scirocco. Design předních světel snad lehce připomíná i vozy značky Audi.

Posaz za volantem odpovídá standardu značky VW. Sedák sedadla lze nastavit do příjemně nízké polohy, rozsah nastaveni je tradičně velkorysý. Vzadu je na výšku místo přesně pro 180 cm vysokého pasažéra, na délku se takto vysoký člověk za sebe pohodlně posadí. Zadní sedáky jsou výrazně skloněny (podobně jako u modelu Ibiza), a tak velmi dobře podpírají stehna. Na dlouhé cestovaní to ovšem patrně není úplně nejvýhodnější pozice. Loketní opěrky v zadních dveřích jsou díky svým rozměrům a umístění spíše designovou záležitostí než funkčním prvkem.

V zavazadlovém prostoru s příjemným objemem nalezneme dvojité dno ukrývající další relativně velký úložný prostor. Úplně vespod, vyosena lehce vpravo, se ukrývá plnohodnotná rezerva.

Velký prostor patřil na stánku verzi BlueMotion s motorem 1,6 TDI CR. Se spotřebou 3,8 l/100 km chce být nové BM nejúspornějším autem ve třídě malých vozů, ale vzhledem k tomu, že Fiesta Econetic, která se již prodává, umí jezdit za 3,7 l/100 km, nebude to s těmi superlativy asi až tak horké.

Volkswagen současně s tímto sériovým provedením představil i prototyp Pola s motorem 1,2 TDI, který dosahuje kombinované spotřeby jen 3,3 l/100 km. Kromě menšího motoru a řady dnes již běžných úprav (mj. pneumatiky s menším valivým odporem, automatické vypínání a startován motoru, apod.) má tato verze také viditelně upravený design nárazníku a bočních prahů, který přispívá k lepší aerodynamice.

Anketa

Který hatchback od VW je nejhezčí?
Spolupracujeme s TipCars.com
O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik

Začíná se spekulovat o nástupci Pavla Bělobrádka, který…

Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským…

Návrh italského rozpočtu nejspíš narazí u Evropské komise Návrh italského rozpočtu nejspíš narazí u Evropské komise

Eurokomisař pro rozpočet Evropské unie Günther Oettinger…

Škoda Auto rozjíždí službu na sdílení aut mezi studenty, musí ale vyřešit parkování Škoda Auto rozjíždí službu na sdílení aut mezi studenty, musí ale vyřešit parkování

Mladoboleslavskou automobilku čeká jednání na pražském…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Autosalon Ženeva: Volkswagen Polo - První dojmy







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga

Volkswagen se sice odporoučel ze soutěžního mistrovství…

Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte

Nová generace malého modelu od Volkswagenu se ukáže už ve…

 



 
Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Dnes 18:50

Mladoboleslavská automobilka při hledání názvů svých aut často hledala v latině. Dnes sází i na výrazy původních obyvatel Aljašky.




Blesk.cz

Výbuch při osmi očích ve Výměně: Nahromaděný vztek Jarmilu přemohl!

Výbuch při osmi očích ve Výměně: Nahromaděný vztek…

Dominantní Jarmila (51) se setká ve Výměně manželek s despotickým Jirkou (39) a snaží se své emoce držet na…

Kristelová si změnila jméno na Řepkovou, ale teď… Slova o rozchodu!

Kristelová si změnila jméno na Řepkovou, ale teď……

Na svém YouTube kanálu MysticLipstick uveřejnila Kateřina Kristelová (38) zhruba čtvrthodinové Q&A video…

 

iSport.cz

Prodej Wembley se odkládá, miliardář Khan nabídku na poslední chvíli stáhl

Prodej Wembley se odkládá, miliardář Khan nabídku na…

Slavný londýnský fotbalový stadion Wembley se prodávat nebude. Zájemce o jeho koupi, americký miliardář Shahid…

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila ješitnost, je to likvidační

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila…

Nezhroutil se. Byť označuje devítiměsíční distanc za likvidační a po zbytek sezony bude zápasy sledovat bezmocně…

 

Reflex.cz

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé a Země? Dejte hlas své nejoblíbenější fotce!

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé…

Hlasujte o čtenářsky nejoblíbenější fotografii letošních finalistů Czech Press Photo! Vaše hlasy rozhodnou, kdo…

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být zdraví jako řípa. Babišova vláda je jen do pěkného počasí

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být…

Nejprve dobrá zpráva: české zdravotnictví dosahuje skvělých výsledků, zdravotní pojišťovny mají peníze, protože…