Autosalon Ženeva: Volkswagen Polo - První dojmy

Autosalon Ženeva: Volkswagen Polo - První dojmy

 
 

Nové Polo ve stylu většího Golfu zůstává rozměrově malým Volkswagenem, opouští motory TDI PD a přiváží do třídy malých vozů přímé vstřikování benzinu kombinované s přeplňováním.

Celých 9 let vydržel ve výrobě poslední Volkswagen Polo. Mezitím sice dostal novější motory, modernizaci designu i výbavy, ale přesto šlo v kategorii malých vozů (spolu s 10letou Fabií) o celkem neobvyklý případ. V Ženevě se představuje zcela nová generace, vystavěná na novém základě, který používá už sesterský SEAT Ibiza.

Design podle očekávání následuje loni představenou verzi Golfu. Hrany na světlometech jsou proti předchůdci nejvýraznějším stylistickým posunem. Ostřejší tvary nese kapota i boky. Návrat k věcné hranatosti předchůdců ze 70. a 80. let pak naznačuje extrémně geometrický obrys koncových svítilen, jejichž celková plocha je výrazně menší než u Golfu, snad proto, aby bylo Polo snáze odlišitelné. Boční profil zůstává věrný grafice se třemi bočními skly. To poslední tradičně zmenšuje plnost C-sloupku, která patří ke genové výbavy hatchbacků Volkswagenu.

Povinný mezigenerační růst se nevyhnul ani Polu. Přesto to neplatí doslova. Například výška je totiž nyní nižší než u předchůdce. Extrémně krátký zadní převis zřejmě nedovolil konstruktérům přiblížit se objemům zavazadlových prostorů vlastních příbuzných - Ibizy a Fabie. Za pozornost stojí 30 mm nárůst v oblasti rozchodů kol, který by se měl odrazit na jízdní stabilitě.

Volkswagen Polo - Mezigenerační srovnání
ModelNové PoloStávající PoloRozdíl [mm]
Délka [mm]3952391636
Šířka [mm]1682165032
Výška [mm]14541467-13
Rozchod vpředu [mm]1464143430
Rozchod vzadu [mm]1456142630
Rozvor [mm]-2465-
Objem zav. prostoru [l]28027010

Celkové rozměry jsou mezi nejprodávanějšími evropskými konkurenty spíše menší. Fabia, která využívá starší platformu, zůstává suverénně nejužší a současně nejvyšší. Polo s novější technikou ale na šířkové rekordmany ve třídě citelně ztrácí. Počkejme si ale, jak se inženýrům z Wolfsburgu povedlo exteriérové rozměry vyplnit interiérem. Zvenku chybějící milimetry lze vhodnou stavbou dohnat.

Volkswagen Polo - Srovnání s konkurencí
ModelVW PoloSEAT IbizaŠkoda FabiaFiat Grande PuntoOpel CorsaPeugeot 207
Délka [mm]395240523992403039994030
Šířka [mm]168216931642168717371748
Výška [mm]145414451498149014881479
Rozvor [mm]-24692462251025112540
Objem zav. prostoru [l]280292300275285267

Zcela nová přístrojová deska se nápadně podobá té ve Volkswagenu Golf. Není stejná (nevešla by se), takže je jisté, že podobnost není náhodná, ale naprosto záměrná. Kdo nemá na Golf, měl by koupit Polo. Tak si vykládáme záměry designérů a stratégů VW. Proti Golfu chybí jen přístroje v tubusech před řidičem. Pod vnějším pláštěm je údajně známé rozložení komponent z předchozí generace. Měkčené plasty (slush) budou na přístrojové desce v Polu až od druhé úrovně výbavy (Comfortline).

Podvozek odpovídá dnešním standardům ve třídě. Tedy vpředu vzpěry McPherson kombinované s příčnými rameny, vzadu pak vlečená ramena, spojená zkrutnou příčkou. Nová platforma přináší nejen větší rozchody kol, ale taky novou geometrii uložení přední nápravy.

Motoricky je toho v zážehové paletě jen málo nového. Základ tvoří i nadále české tříválce HTP, nad nimi je čtrnáctistovka se 63 kW, známá z Fabií i Ibiz a teprve pak přichází nový čtyřválec 1,2 TSI (77 kW), který současně slaví premiéru ve Škodě Yeti. Standardem i nadále mezi benzinovými motory zůstává pětistupňová převodovka, pouze 1,2 TSI má šest stupňů a jako bonus za příplatek bude v nabídce i sedmistupňové DSG poprvé pro motor 1,4 16V (63 kW).

Volkswagen Polo - přehled modelové řady
Zážehové motory1,2 6V1,2 12V1,4 16V1,2 TSI
Zdvihový objem [cm3]119811981390-
Válce/ventily3/23/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]44/520051/540063/500077/-
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]108/3000112/3000132/3800-
Max. rychlost [km/h]157165177190
Zrychlení 0-100 km/h [s]----
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,55,95,5

Radost z nepřítomnosti tříválcových motorů TDI musíme hned na počátku zastavit. I nadále se s nimi počítá, což Volkswagen dokazuje už v Ženevě studií BlueMotion II s novým tříválcem 1,2 TDI. Standardní modely TDI zatím budou poháněny třemi výkonovými stupni nového čtyřválce 1,6 TDI. Volkswagen Polo tímto definitivně opustil techniku vstřikování čerpadlo-tryska.

Volkswagen Polo - přehled modelové řady
Vznětové motory1,6 TDI CR1,6 TDI CR1,6 TDI CR BM1,6 TDI CR
Zdvihový objem [cm3]1598159815981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/-66/-66/-77/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]---250/1900
Max. rychlost [km/h]170180180189
Zrychlení 0-100 km/h [s]----
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,23,84,2

Ke standardu má na velkých evropských trzích patřit vedle čelních a bočních airbagů (s rozšířenou ochranou hlavy) i ESP. Zda to bude platit i pro český trh zjišťujeme. Příplatková výbava zahrnuje mj. statická odbočovací světla zabudovaná v předních mlhovkách, hlavové airbagy či radionavigační systémy s integrovaným hands-free pro mobilní telefony. Později budou k dispozici také např. bi-xenonové světlomety a panoramatická střecha.

Začátek výroby nového pětidveřového Pola je naplánován na konec března. Na červen letošního roku se pak chystá uvedení na německý trh. Pouze o dva týdny později se díky ambicióznímu logistickému plánu začne nové Polo prodávat po celé Evropě a krátce na to budou jeho motory znít na všech kontinentech.

Volkswagen Polo – První ženevské dojmy
Pátá generace Volkswagenu Polo patří k nejdůležitějším premiérám letošního ženevského autosalonu. Auto, které bude útočit na špičku v segmentu malých vozů, můžeme označit jako kombinaci nové Ibizy a loni představeného provedení Golfu.

S Ibizou má Polo společnou nejen novou platformu, ale také základní linie v zadní části karoserie. Uspořádání zadního sloupku i kompaktních koncových světel je Ibize velmi podobné. Vpředu je naopak jasně zřetelná příslušnost k novému designovému směru Volkswagenu, který zatím reprezentuje Golf a Scirocco. Design předních světel snad lehce připomíná i vozy značky Audi.

Posaz za volantem odpovídá standardu značky VW. Sedák sedadla lze nastavit do příjemně nízké polohy, rozsah nastaveni je tradičně velkorysý. Vzadu je na výšku místo přesně pro 180 cm vysokého pasažéra, na délku se takto vysoký člověk za sebe pohodlně posadí. Zadní sedáky jsou výrazně skloněny (podobně jako u modelu Ibiza), a tak velmi dobře podpírají stehna. Na dlouhé cestovaní to ovšem patrně není úplně nejvýhodnější pozice. Loketní opěrky v zadních dveřích jsou díky svým rozměrům a umístění spíše designovou záležitostí než funkčním prvkem.

V zavazadlovém prostoru s příjemným objemem nalezneme dvojité dno ukrývající další relativně velký úložný prostor. Úplně vespod, vyosena lehce vpravo, se ukrývá plnohodnotná rezerva.

Velký prostor patřil na stánku verzi BlueMotion s motorem 1,6 TDI CR. Se spotřebou 3,8 l/100 km chce být nové BM nejúspornějším autem ve třídě malých vozů, ale vzhledem k tomu, že Fiesta Econetic, která se již prodává, umí jezdit za 3,7 l/100 km, nebude to s těmi superlativy asi až tak horké.

Volkswagen současně s tímto sériovým provedením představil i prototyp Pola s motorem 1,2 TDI, který dosahuje kombinované spotřeby jen 3,3 l/100 km. Kromě menšího motoru a řady dnes již běžných úprav (mj. pneumatiky s menším valivým odporem, automatické vypínání a startován motoru, apod.) má tato verze také viditelně upravený design nárazníku a bočních prahů, který přispívá k lepší aerodynamice.

Anketa

Který hatchback od VW je nejhezčí?
Spolupracujeme s TipCars.com
O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Autosalon Ženeva: Volkswagen Polo - První dojmy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga

Volkswagen se sice odporoučel ze soutěžního mistrovství…

Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte

Nová generace malého modelu od Volkswagenu se ukáže už ve…

 



 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Včera

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty do Slovanu

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…