Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen zahájil svolávací akci k Dieselgate. Jako první upraví Amarok

David Bureš
Diskuze (43)
V Německu musí automobily postižené kauzou Dieselgate do servisů povinně. Jako první tam míří pick-up Amarok.

Volkswagen podle plánu na konci ledna zahájil v Německu svolávací akci způsobenou skandálem s měřením emisí. Jako první je do servisů svoláván pick-up Amarok poháněný dvoulitrovým vznětovým čtyřválcem. Další modely s postiženými turbodiesely rodiny EA 189 budou postupně následovat v dalších týdnech a měsících.

V případě motoru 2.0 TDI dojde pouze k úpravě jeho řídící jednotky, kterou u Amaroku již schválil německý Spolkový úřad pro motorovou dopravu. Díky přehrání softwaru Amarok bude splňovat limity nastavené emisní normou Euro 5. Automobilka tvrdí, že cílem opatření bylo, aby se nijak nezměnila spotřeba paliva, vypouštěné emise oxidu uhličitého, výkon motoru nebo jeho hluk. Německý Spolkový úřad pro motorovou dopravu potvrdil, že se to v případě Amaroku skutečně povedlo.

Volkswagen jednotlivé vozy svolává k úpravě postupně, aby rozsáhlou servisní akci z logistického hlediska zvládl. Jen v Německu se svolávací akce týká asi 2,4 milionu automobilů. Majitelé zasažených aut budou do servisů svoláváni pomocí dopisů.

V následujících týdnech zamíří do opraven také postižené Passaty s 2.0 TDI pod kapotou. Na konci druhého čtvrtletí se do servisů začnou svolávat auta poháněná vznětovou dvanáctistovkou. Jako poslední se svolávací akce dočkají vozy s 1.6 TDI, a to ve třetím čtvrtletí. Do konce letošního roku má být akce hotova.

Zatímco u dvoulitru a dvanáctistovky bude stačit přehrání řídicí úpravy, šestnáctistovka se dočká i změny hardwaru. Do čtyřválce o objemu 1,6 litru bude nainstalována speciální síťka, tzv. usměrňovač proudu vzduchu. Toto zařízení zklidní víření před senzorem hmotnosti nasávaného vzduchu (váha vzduchu) a tím zpřesní jeho funkci. Zároveň to ale omezí průsvit sání, což podle technického poradce Světa motorů Martina Vaculíka může zvýšit spotřebu paliva takto upraveného auta. Možná z toho důvodu zatím úpravy 1.6 TDI Spolkový úřad pro motorovou dopravu zatím neschválil. V USA navíc problém bude řešen jiným způsobem, zřejmě pomocí nového katalyzátoru.

„Naši zákazníci se dočkají dobrého technického řešení pro jejich auto a mohou se spolehnout na rychlé provedení úprav,“ prohlašuje šéf značky Volkswagen Herbert Diess. Přehrání softwaru trvá asi půl hodiny (čistý pracovní čas), úprava 1.6 TDI zabere asi 45 minut.

Postupně budou svolávací akce zahajovány i na ostatních evropských trzích, a to po dohodě s příslušnými orgány a v souladu s předpisy daného státu. Volkswagen zdůrazňuje, že auta zasažená svolávací akcí jsou technicky bezpečná a pojízdná, a proto mohou být bez jakéhokoliv omezení používána v běžném silničním provozu.

David Bureš
Diskuze (43)
4. 2. 2016 09:05
Re: Zvláštní
Hele dřív jsem to dělal, ale jsem čím dál tím víc línej, takže to radši kupuju už naštípaný. ;-)
3. 2. 2016 16:49
Re: Tak to já nechápu, proč podváděli,
Dokazes si predstavit, co by se v evropsky ekonomice delo kdyby VW neodkyvali neco co je nezruinuje? Nemuzou jen tak zariznout jednoho z nejvetsich zamestnavatelu v EU. To ze reseni VW neni uplne fajn to je fakt...
3. 2. 2016 16:47
Re: Zvláštní
jestli protopíš jen 5 kubiku, tak to bych byl schopnej nastipat snad i sekyrou, palici a klinem. to chapu ze ma drevo smysl...
3. 2. 2016 15:19
Re: pozdrav od tesly do me schranky:
jestli zere deti, tak si na nej dam pozor
3. 2. 2016 15:15
Re: Zvláštní
Nevím jestli je to pravda, respektive přesné, ale četl jsem, že se tohle všechno týká kotlů s výkonem nad 10kW, pak by byl nejlepším řešením běžný kotel s 9kW + v nejhorším krbová kamna na přitopení pro přechodná období a pro několik dní velkých mrazů.

Ten Viadrus U32 vypadá výborně, škoda že ho nedělají i ve variantě s nějakým menším výkonem 20kW je pro mě zbytečně moc.