Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Volkswagen Amarok Canyon pro freestylové kajakáře

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Volkswagen Užitkové vozy představuje koncept Amarok Canyon připravený pro potřeby freestylových kajakářů.

Volkswagen Amarok Canyon je samozřejmě odvozen od sériového provedení pick-upu Amarok a divize Volkswagen Užitkové vozy s ním v Ženevě demonstruje jak všestranný umí tento model být.

Všechny detaily konceptu jsou podle automobilky promyšleny tak, aby splňovaly požadavky freestylových kajakářů pro převoz jejich vybavení do míst, kde chtějí svůj náročný sport provozovat.

Tímto konceptem chceme ilustrovat jedno z mnoha různých využití Amaroku. Úpravou jeho designu pro extrémní sport zdůrazňujeme rovněž originální DNA Amaroku, říká Dr. Wolfgang Schreiber, mluvčí představenstva značky Volkswagen a vedoucí vývoje Volkswagen Užitkové vozy.

Koncept Amarok Canyon je výrazně vyšší a širší než sériový pick-up a jeho karoserie nese exoticky působící třívrstvý lak Baladi Orange.

Úpravy provedené na podvozku zvyšují Amarok Canyon o 40 mm, a když se započtou i kola Durban lakovaná lesklým lakem Adamantium Dark a obutá do terénních pneumatik 275/65 R18, je koncept o plných 85 mm vyšší než sériově vyráběný model. Vedle výšky se zvětšila i šířka a to o 35 mm. Za tímto rozšířením stojí nástavce blatníků, které kryjí velká kola.

Vzhled freestylového pick-upu umocňují pomocné světlomety umístěné na střeše, zatmavené zadní světlomety a ochranné panely na spodní straně vozidla v kontrastní barvě.

Všem cestujícím usnadňují nastupování a vystupování dvě elektricky ovládaná stupátka, která neruší celkový vzhled vozu a za jízdy jsou sklopená, aby byla u konceptu zachována dostatečná světlá výška pro jízdu v terénu.

Oba kajaky z uhlíkových vláken jsou připevněny k podlaze ložné plochy. Vpředu jsou do podlahy udělány dva speciální výřezy s měkkým podložením, zatímco přídě kajaků jsou pevně připevněny k elegantnímu rámu v lesklém odstínu Adamantium Dark pomocí popruhů. Pádla mají své místo na vnitřní straně výklopné zadní stěny se snadným ovládáním, aby byla rychle po ruce.

Bezpečně uložena je i veškerá další výbava – ochranné helmy, záchranné vesty a boty. Helmy jsou v sítích na přední stěně ložné plochy a ostatní výbava se nalézá v menších úložných prostorech, které lze uzavřít vodotěsnými uzamykatelnými víky.

V interiéru bylo použito speciální barevné schéma společně s mnoha detaily a mnoha novými prvky. Kožená sedadla mají dvoubarevné čalounění. Sedací plochy jsou v odstínu sterling, zatímco opěrky hlavy a boční polštáře jsou odlišeny odstínem adamant. Ozdobné stehování má oranžovo-červenou barvu karoserie. Tato barva se rovněž objevuje na mnoha dalších detailech, jako jsou bezpečnostní pásy, výdechy ventilační soustavy a stehování na tříramenném volantu a hlavici řadicí páky.

V horní části přístrojové desky jsou umístěny tři doplňkové přístroje ukazující úhly bočního i podélného náklonu Amaroku.

Pohon konceptu Amarok Canyon má na starosti vznětový motor 2,0 Bi-TDI přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Tato pohonná jednotka poskytuje nejvyšší výkon 132 kW (180 k) a maximální točivý moment 400 Nm od 1500 do 2250 min-1. S turbodieselem spolupracuje připojitelný pohon všech kol 4Motion společně s redukční převodovkou a uzávěrkou zadního diferenciálu.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
7. 3. 2012 17:14
???
Proč je tohle tohle auto v rubrice Profi?
7. 3. 2012 15:10
cirkusové vozítko
Do města asi efektní jinak krom podvozku +40mm a oplechování nic nenabízí.
Avatar - Vrrrr
7. 3. 2012 10:18
Re: Pěkné,
Suhlasim, pekne a klobuk dole. Samozrejme pre surferov davam za 1!
6. 3. 2012 16:51
Pěkné,
ale hlavně v terénu dobře využitelné díky vyšší světlé výšce. Teď jen, aby se tahle úprava podvozku taky dostala do prvků příplatkové výbavy. No a ta barva samozřejmě taky :yes: