Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswageny už za dva roky „uvidí za roh“. Budou spolu umět komunikovat

Jan Mička
Diskuze (8)
Jedním z kroků, kterak udělat automobilovou dopravu bezpečnější, je vzájemné síťové propojení vozidel a jejich spojení s dopravní infrastrukturou. Nové vozy Volkswagen to zvládnou již za dva roky.

Informovat řidiče o komplikacích na silnicích se v dnešní době snaží mobilní aplikace a chytré navigace vozidel napojených na internet, ne vždy jsou ale informace aktuální. Zrovna nedávno, když se přede mnou na dálnici vynořila dopravní zácpa, mi navigace zahlásila něco ve smyslu, že můžu v klidu pokračovat dál, protože je cesta volná, což bylo danou chvíli k smíchu i k pláči zároveň. Nebude však trvat dlouho a dopravní informace budeme sbírat přímo od automobilů pohybujících se v okolí, což nám dá dostečný prostor k hledání náhradních řešení.

Technologie, která umožní síťové propojení automobilů bez ohledu na výrobce (Car-to-Car) a zároveň propojení vozidel s dopravní infrastrukturou (Car-to-X), se jmenuje pWLAN a u značky Volkswagen, která ji do nových vozů zavede v roce 2019, vychází ze standardu IEEE 802.11p. Právě ten byl v automobilovém průmyslu zaveden z důvodu přímé komunikace za účelem je vyměňování informací v řádu milisekund. Pokud to tedy vezmeme do důsledku, uvidíte takříkajíc za roh, protože se oblast snímaná vozidlem zvětší o stovky metrů.

Frekvenční pásmo je speciálně vyhrazeno pro automobilovou dopravu a lokálně získaná data nejsou nikde zaznamenávána. Po uvedení systému do sériové výroby budou mít řidiči v mžiku k dispozici informace o případných dopravních rizicích mnohem dříve, než k nim fyzicky dorazí, což nejenom zpříjemní cestování a ušetří čas jinak strávený v kolonách, ale zejména zvýší bezpečnost na silnicích. Čím více uživatelů bude systém využívat, tím více poroste jeho efektivita.

„Chceme zvyšovat bezpečnost silničního provozu pomocí síťového propojení vozidel a nejefektivnějším způsobem, jak toho dosáhnout, je rychlé rozšíření společné technologie,“ říká Johannes Neft, vedoucí vývoje karoserií značky Volkswagen. „Důležitá je všeobecně rozšířená technologie, kterou bude používat co největší počet výrobců a partnerů.“ Technologií pWLAN budou vybaveny také záchranné a policejní složky, o jejichž pohybu v okolí budete vědět dříve, než je fyzicky uvidíte.

Jan Mička
Diskuze (8)
3. 7. 2017 06:51
Re: Možná by pro začátek stačilo dokončit vývoj DSG, ne?
Zákazník VW je spokojen... a to je důležité ;-)
2. 7. 2017 23:09
vw v krizi
konečně!
Avatar - Ja Prvni 123
2. 7. 2017 13:12
Možná by pro začátek stačilo dokončit vývoj DSG, ne?
Vyvíjejí ho od 80 let minulého století... oficiálně na trhu je od roku 2003... a furt žádná sláva.

A help line vám s úplně vážnou tváři poradí, ať to auto tak na dvě minuty vypnete... a pak to zase bude fungovat jako před tím.

A TOMUHLE chcete předat řízení auta?
Nedejbóže...
2. 7. 2017 12:12
Re: Musim si utiahnut............
ikdyby nebyly tak nechápu proč se musí přidávat další záření, které z jistotou způsobuje rakovinu, když se na druhé straně někteří snaží přesně ze stejného důvodu zakázat naftu, benzín... o tom, že už ted ve městech vypadává každou chvíli připojení wifi, protože se pere s milionem dalších ani nemluvím. Navíc lidi budou jezdit ještě rychleji a bez rozhlížení, protože když tam něco pojede tak se jim to přece ukáže na obrazovce >:D
Avatar - speedfred
2. 7. 2017 12:00
Re: budou
>:D >:D >:D