Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo Buses uvádí nový elektrický autobus

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Společnost Volvo Buses pokračuje ve vývoji nových řešení pro hromadnou dopravu a do běžného linkového provozu v Goteborgu nasadí nový elektřinou poháněny autobus.

Kongres a veletrh UITP, který se uskuteční od 8. do 10. června letošního roku v Miláně, patří mezi nejvýznamnější evropské události v oblasti veřejné dopravy a stane se místem představení nového elektřinou poháněného autobusu společnosti Volvo Buses.

Vozidlo s celkovou délkou 10,7 m a kapacitou až 86 cestujících do jisté míry vychází z projektu městského kloubového autobusu, jehož testování probíhalo v linkovém provozu v Göteborgu na přelomu let 2011 a 2012.

Novinka na tento koncept navazuje svým designem exteriéru i řadou řešení. Mezi ta patří mimo jiné umístění pracoviště řidiče v podélné ose nad přední nápravou. Toto řešení přispívá ke zvýšení bezpečnosti, protože řidič má lepší výhled do všech stran. Zároveň se podílí i na zvýšení přepravní kapacity, protože podběhy předních kol nezasahují do prostoru pro cestující.

Nastupování i vystupování cestujícím zpříjemní i urychlí provedení dveří. Jediný pár je totiž umístěn zhruba do středu prostoru pro pasažéry a při otevírání se vysouvá ven podél boků karoserie, což znamená že nezasahuje do interiéru.

Cestování v tomto autobuse mají pasažérům vedle více než dostatečného prostoru a přístupu světla prostřednictvím velkých oken zpříjemňovat například i elektrické zásuvky, umožňující dobíjení mobilních telefonů a také palubní Wi-Fi.

Volvo Buses nasadí od poloviny letošního června na linku číslo 55 v Goteborgu rovnou trojici těchto elektřinou poháněných autobusů, jejichž nároky na energii jsou údajně o 80 % nižší než u konvenčních autobusů se vznětovými motory. Baterie těchto elektromobilů pak mohou být navíc v koncových stanicích dobíjeny za využití elektřiny z obnovitelných zdrojů.

Volvo Buses prozatím neuvádí bližší technické údaje, ale potvrdilo, že spuštění sériové produkce čistě elektřinou poháněných autobusů je naplánováno na rok 2017.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Avatar - wakantanka
20. 5. 2015 10:17
Re: Konečně!
To že je niečo utópia u vás v Kroměříži, neznamená že je to apriori nevhodné riešenie pre iné mestá aj v našich končinách.
Avatar - Pekelná Micinka
19. 5. 2015 23:04
Re: Konečně!
Záleželo by na způsobu dobíjení. Kdyby to mělo, plácnu tři nezávisle nabíjitelné baterie, tak by se celková kapacita mohla nabíjet 3x rychleji, ne? Vždyť to už dneska musí být téměř banální elektronika.
Avatar - Pekelná Micinka
19. 5. 2015 23:01
Re: Konečně!
Nevidím důvod, proč by to nešlo, resp. ano, a tím je cena. Konečnou snad nejde zrušit, to je blbost, někde ten řidič parkovat s busem musí, navíc ty plochy jako takové jsou a nic nestojí. Nebo jsem nepochopil co si měl na mysli. Pantograf - umožní nabíjet za jízdy, ale ony jsou většinou linky vedeny tam, kde není trolej, jinak je to nepraktické, drahé na infrastrukturu a hlavně se z toho stane vpodstatě trolejbus. Bezdrátové dobíjení na některých zastávkách, případně v dedikovaném pruhu plus kabel na konečné, rekuperace a přednabití z vozovny je podle mě efektivnější. V současné době je opravdu v praxi použitelnější plyn, v tom souhlasím.
Avatar - Pekelná Micinka
19. 5. 2015 15:14
Re: Konečně!
Máš do jisté míry pravdu, na druhou stranu, kdyby se podařilo vyřešit bezdrátové nabíjení (velké zastávky) plus nabíjení na konečných (kabelem), pak by ani celodenní provoz nemusel být nutnost. Nebo si to myslel s ohledem na životnost akumulátorů?
Avatar - wakantanka
19. 5. 2015 14:15
Re: Konečně!
sa moc neraduj, o xvíľu ti petrumr vysvetlí prečo je to křáp z Polska a podobné hovadiny. >:D
A nemá náhodou aj Volvo elektrifikovaný veľký autobus? Síce nezvláda celodennú prevádzku, ale aj tak zaujímavá vecička.