1.9. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Volvo Buses pro zájezdy: Tři řady

 

Švédský výrobce autobusů je v Česku známý dálkovými vozidly. Největší typ 9900 dosahuje výšky 3,8 m a spadá tak mezi luxusní coache.

Tři turistické řady 9500, 9700 a 9900 se odlišují výškou vozidla, velikostí zavazadlových prostor, pohonnými jednotkami, výbavou a počtem náprav.

Luxusní autobusy a top nabídky Volvo Buses tvoří řada 9900 ve třech délkách 12,3, 13,0 a 13,8 metru. Nejkratší stojí na dvou nápravách s celkovou hmotností až devatenáct tun, dvě delší třínápravové vykazují technickou hmotnost 26,5 tuny. Třetí náprava je samozřejmě řiditelná. Výška vozidla dosahuje hodnoty 3,8 m.

Obsaditelnost dvounápravové verze činí nejvýše 49 sedadel se zavazadlovými prostory o celkovém objemu 10,5 m3. Třínápravové nejdelší provedení může transportovat až 57 cestujících, pro něž je v zavazadlových prostorech připraven objem 12 m3. Luxusní vybavení zahrnuje například audiovizuální systém s devatenáctipalcovými obrazovkami.

Největší coach Volvo Buses pohání jedenáctilitrový šestiválec D11K ve dvou úrovních 316 a 338 kW. Maximum točivého momentu při nízkých otáčkách dosahuje hodnot 2050 a 2200 N.m. Motor lze spojit s přímo řazenou převodovkou nebo automatizovaným I-Shiftem s velmi rychlou změnou dvanácti převodových stupňů.

Volvo Buses prodalo již 3000 hybridních a elektrických autobusů

Střední řada 9700 se délkami vyrovnává top řadě 9900. Je však k dostání ve dvou výškách 3,6 nebo 3,8 m podle potřeby zavazadlových prostor.

Na rozdíl od řady 9900 poskytuje skromnější výbavu, která je kompenzovaná nižší cenou vozidla. Standardně však najdeme například elektricky nastavitelné sluneční clony, retardér, klimatizaci a v případě provedení 9700 Superior také elektricky vyhřívané sedadlo řidiče. Přehled příplatkových prvků je však velmi rozsáhlý včetně parkovací kamery. Celková hmotnost třínápravových provedení dosahuje 24,75 tuny, pohonný řetězec přebírá z top řady 9900.

Základní řada 9500 splňuje požadavky zájezdů na kratší vzdálenosti i částečně linkového provozu. Tento typ je vstupní branou Volvo Buses do coachů.

Dvounápravový typ 9500 s celkovou hmotností až devatenáct tun pohání osmilitrový šestiválec D8K ve dvou výkonových úrovních 235 nebo 257 kW. Točivý moment dosahuje hodnot 1200 či 1400 N.m.

Ve výbavě nechybí dvouzónová klimatizace s oddělenou regulací pro pracoviště řidiče. Při délce 12,3 metru převeze až 53 cestujících, třináctimetrové provedení pojme až 59 pasažérů, vždy se však jedná o dvounápravové vozy.

Společnost Volvo Buses známe v Česku i jako dodavatele podvozků pro luxusní nástavby například od španělské firmy Irizar. Škála podvozků zahrnuje pět provedení podle počtu náprav a volby pohonných jednotek.

Spolupracujeme s TipCars.com
Na Slovensku se Tipsportu nedaří. Na vině je prý nevhodně nastavená legislativa Na Slovensku se Tipsportu nedaří. Na vině je prý nevhodně nastavená legislativa

Sázkové společnosti Tipsportu vydělávají přes sto milionů…

‚Jsou to slzy štěstí‘. Lidé v Zimbabwe oslavují očekávané svržení Mugabeho ‚Jsou to slzy štěstí‘. Lidé v Zimbabwe oslavují očekávané svržení Mugabeho

Tisíce obyvatel zimbabwské metropole Harare dnes vyšly do…

V Česku žije stále více Slováků. Za poslední dekádu se jejich počet zdvojnásobil V Česku žije stále více Slováků. Za poslední dekádu se jejich počet zdvojnásobil

O život v Česku stojí stále více Slováků a Slovenek. Za…

Spojené státy schválily miliardový obchod, Polsku mohou prodat raketové systémy Patriot Spojené státy schválily miliardový obchod, Polsku mohou prodat raketové systémy Patriot

Americké ministerstvo zahraničí schválilo možný prodej…

 

Štítky Volvo Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 





 
Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

Dnes 08:00

Povinná výbava většinou ve voze překáží, a často v případě problémů stejně nepomůže. Má ještě v dnešní době smysl? Zeptali jsme se odborníků.




Blesk.cz

Náhlá smrt doktora od jezera hrochů: Dojemná slova a poslední rozloučení se Šmídem (†47)

Náhlá smrt doktora od jezera hrochů: Dojemná slova a…

Náhlá a nečekaná smrt herce Jaroslava Šmída (†47) doslova paralyzovala jeho kolegy a blízké. Hlavní hrdina…

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Další z klanu Vágnerů se žene do chomoutu! Syn Karla Vágnera (75) Josef (27) požádal svou německou přítelkyni…

 

iSport.cz

Potvrzeno! Mladou Boleslav bude místo Augusty trénovat Kýhos

Potvrzeno! Mladou Boleslav bude místo Augusty trénovat Kýhos

Hokejisty Mladé Boleslavi bude trénovat Vladimír Kýhos, který na střídačce desátého týmu extraligové tabulky…

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale tvoříme novou Spartu

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale…

Zvítězili, ale nadšení rozhodně nepanovalo. Po páteční výhře Sparty ve 14. kole HET ligy nad Jihlavou (1:0) se…

 

Reflex.cz

Plané fatalistické útěchy

Plané fatalistické útěchy

Odkud se vzal určitý druh odevzdanosti v současné době se často projevující?

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a jeho gastrozajímavosti

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a…

Berlínský street food už dávno není jen turecký kebab, i když u něj to začínalo. Z mnoha silných imigračních vln…