Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo investuje do nové platformy a motorů, zbavuje se techniky Fordu

David Bureš
Diskuze (14)
Severská automobilka do nové techniky investuje na 11 miliard amerických dolarů. Prvním produktem postaveným na nové platformě se stane XC90.

Volvo oznámilo mohutné investice do nové techniky. Severská automobilka pracuje na dvou hlavních projektech – podvozkové platformě SPA (Scalable Platform Architecture) a rodině motorů VEA (Volvo Engine Architecture).

SPA má být flexibilní a škálovatelná architektura, kterou v budoucnu využije většina modelů Volvo. Počítá se s tím, že ji budou používat řádově dvě třetiny prodávaných aut.

Jedná se o moduly a škálovatelné systémy a komponenty, které budou vyráběny v pružném výrobním systému. Díky této platformě se tedy většina modelů Volvo bude moci stavět na jedné montážní lince bez ohledu na jejich velikost a složitost konstrukce. Všechny vozy s touto architekturou mají sdílet asi 40 % komponent.

Prvním modelem, jehož základem bude platforma SPA, bude druhá generace modelu XC90. Volvo potvrdilo, že toto SUV dorazí na trh na konci roku 2014.

Volvo upozorňuje, že nová architektura nemá jakékoliv vazby na bývalého vlastníka automobilky, kterým byl Ford. Díky SPA chce být švédská automobilka technicky nezávislá.

Vedle toho je ve vývoji nová rodina čtyřválcových motorů VEA. S pětiválci a šestiválci Volvo už do budoucna nepočítá.

Psali jsme: Volvo: Konec pětiválců a šestiválců, příchod nových tříválců a čtyřválců

Tyto jednotky budou vyráběny v závodě Skövde, montáž všech hnacích ústrojí, včetně těch hybridních, bude probíhat v továrně Torslanda v Göteborgu.      

Skoro polovina z investic ve výši 11 miliard amerických dolarů (cca 212 miliard korun) bude během let 2011-2015 investována přímo ve Švédsku.

Třetina investovaných peněz bude použita na rozšíření a úpravu továren automobilky. Například v druhé polovině roku 2013 bude dokončena výstavba karosárny v Torslandě. Upravena bude i motorárna Skövde kvůli výrobě nových agregátů.

David Bureš
Diskuze (14)
4. 12. 2012 18:50
Nejlepší rozhodnutí
zbavit se techniky od Forda :yes: A co se kvality v budoucnosti týče určitě to nebude horší než za vlády Fordu >:D
4. 12. 2012 18:21
Re: VOLVO
Zaujimave, ze prave XC-90 ma vysoku poruchovost + zle vysledky spolahlivosi. A urcite to nebude tym, ze tolko jazdi po terene!
Avatar - Bud
4. 12. 2012 18:16
Design
Zajímalo by mně, jak moc se budou navzájem odlišovat různé typy aut v rámci automobilky Volvo. Díky úsporám už teď některé automobilky používají skoro stejné, či dost podobné díly a pak vypadá několik aut jedné automobilky (z venčí) skoro stejně, liší se jen rozměry a některými drobnostmi. Člověk pak musí "přizřít" blíž, nebo pozorněji. Nemluvím však o znalcích, kteří na první pohled poznají skoro všechny auta. Mám na mysli běžné lidi, kteří se kolem sebe rozhlížejí a líbí se jim různorodost ;-) Doufejme, že ty miliardy budou investovány dobře a Volvo bude i nadále platit za super auto. A že nebudou na první pohled, vypadat jak dvojčata, trojčata, čtyřčata... ;-)
4. 12. 2012 12:37
Re: VOLVO
ok
4. 12. 2012 12:28
Re: VOLVO
omlouvám se, tentokrát doopravdy. nepobral jsem to. sorry.