Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volvo: Konec pětiválců a šestiválců, příchod nových tříválců a čtyřválců

Volvo: Konec pětiválců a šestiválců, příchod nových tříválců a čtyřválců Zdroj: acz

Volvo: Konec pětiválců a šestiválců, příchod nových tříválců a čtyřválců

Volvo od roku 2013 nasadí nové tříválce a čtyřválce, postupně se tak zbaví techniky sdílené s koncernem Ford.

Švédská automobilka Volvo přestane během následujících 10 let vyrábět pětiválcové a šestiválcové motory. Serveru Automotive News Europe to sdělil Peter Mertens, vrchní viceprezident pro výzkum a vývoj v automobilce Volvo.

Do konce tohoto desetiletí budou všechny vozy Volvo používat maximálně čtyřválcové jednotky. Důvodem ke snižování počtu válců v motorech jsou přísnější emisní normy a předpisy zohledňující spotřebu v Evropě, Spojených státech a Číně.

Pětiválce a šestiválce budou v automobilech švédské značky nahrazeny novou generací motorů, která bude zahrnovat 1,5litrový tříválec a dvoulitrový čtyřválec, v obou případech s přímým vstřikováním. Změna se má týkat nabídky zážehových i vznětových motorů.

Nové jednotky VEA (Volvo Environmental Architecture) budou s největší pravděpodobností poprvé nasazeny v roce 2013, použije je jeden z již nabízených modelů.

Podle Mertense budou nové čtyřválce silnější než stávající šestiválce a zároveň úspornější než současné čtyřválcové motory. Nové jednotky budou oproti těm aktuálním zhruba o 90 kg lehčí, jejich spotřeba bude až o 35 % nižší.

Nové motory VEA doplní podvozková platforma SPA (Scalable Platform Architecture). Díky ní bude možné většinu modelů Volvo stavět na jedné montážní lince bez ohledu na jejich velikost a složitost konstrukce.

Jako první platformu SPA zřejmě použije velký model, který má v roce 2014 nahradit sedan S80. Jak bude tento automobil vypadat, naznačilo Volvo studií You, představenou na probíhajícím frankfurtském autosalonu.

Nová technika pro budoucí Volva už nebude mít co dočinění s technikou Fordu. Ten loni prodal Volvo čínskému výrobci Zhejiang Geely.

Mertens tvrdí, že Volvo bude díky nové technice porážet své rivaly nižší spotřebou a lepšími jízdními vlastnostmi.

Ještě během letošního roku začne Volvo na běžných silnicích testovat systém KERS, který ukládá získanou brzdnou energii do setrvačníku. Ten je umístěný na zadní nápravě a dokáže se roztočit až na 60.000 otáček za minutu.

Energii ukrytou v setrvačníku lze použít k prudké akceleraci, ať už například ze semaforu, nebo i po dosažení cestovní rychlosti. Její využití je krátkodobé, dokáže ale přidat asi 59 kW (80 k) výkonu. Zároveň se až o pětinu sníží spotřeba paliva.

Automobilka Volvo chce do roku 2020 zdvojnásobit své roční prodeje, a to až na 800 tisíc aut ročně, právě nová technika má v těchto plánech hrát svojí klíčovou roli.

Loni Volvo prodalo 373.525 automobilů, letos by se mohlo přiblížit hodnotě 430 tisíc prodaných vozů.