Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S60 a V60 Polestar s vylepšenou aerodynamikou v limitované edici

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Nejsportovnější modely švédské značky míří do modelového roku 2018 s novými aerodynamickými prvky z uhlíkových vláken v sérii omezené na 1500 vozů.

Volva S60 a V60 Polestar se ve výrazně modernizované podobě a s dvoulitrovým čtyřválcem nahrazujícím třílitrový šestiválec představila na jaře loňského roku. Švédští sportovci tedy prozatím nepotřebují žádné výraznější omlazování, ale i přesto došlo pro modelový rok 2018 na lehké úpravy, které mají přispět k vylepšení jízdních vlastností a zároveň zvýšit jejich přitažlivost pro zákazníky.

V první řadě se specialisté společnosti Polestar ve spolupráci se zástupci závodní stáje Cyan Racing zaměřili na aerodynamiku a využili poznatky získané z vývoje a provozu závodních vozů Volvo S60 Polestar TC1 pro sérii WTCC.

Výsledkem je sada nových aerodynamických komponentů z uhlíkových vláken pro karoserie sériových vozů S60 a V60 Polestar modelového roku 2018. Nový splitter spolu s nástavci prahů a prodloužením zadního přítlačného křídla zvyšuje aerodynamický přítlak ve vysokých rychlostech o 30 %. Sedan i kombi mají díky tomu vynikat oproti současnému provedení ještě větší stabilitou.

Volvo uvádí, že nové díly z uhlíkových vláken jsou součástí optimalizace, zahrnující více než 250 komponentů. Mezi klíčové změny pak automobilka dále řadí nové nastavitelné tlumiče Öhlins a šestipístkové brzdové třmeny Brembo spolu s 371mm kotouči.

Další uvedené novinky se pak týkají především vzhledu a jedná se o lesklý černý odstín kol, kryty vnějších zpětných zrcátek z uhlíkových vláken a nový odstín laku karoserie pojmenovaný Bursting Blue Metallic. Pro interiér bylo navrženo nové čalounění s prošíváním nití modré barvy a vyšívanými logy Polestar.

Pod kapotou se žádné zásadní změny neodehrály a je pod ní stále uložen přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, disponující nejvyšším výkonem 270 kW (367 k) a točivým momentem 470 N.m. Tyto hodnoty umožňují sedanu akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,7 s a kombíku za 4,8 s. Maximální rychlost je u obou elektronicky omezena na 250 km/h.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
2. 2. 2018 03:07
Jsem zvedav
Tesim se, i kdyz to je moc silne slovo, nechci predejimat, jsem tedy v ocekavani toho jak bude nova "essedesatka" vypadat. Kez by mysl dizajnerova byla pokazde jako vino. Ne vzdy se povede navazat na stavajici generaci, nebo zachovat vychozi povedenou podobu vlajkove lode, ale zaroven ji udelat v jine tride natolik odlisnou, aby se dokazali...ted nevim, jestli spis od sebe vzajemne odlisit, nebo spis sami sebe charakterizovat - asi dle toho o jakej umysl, pri pribuznosti az jednovajecnych dvojcat ohledne designu ruznych trid dane znacky, designerovi jde. Pokud se mercedesu C proda hodne, muze byt jeho podobnost s eSkem brana jeho moznym kupcem jako klad, ale o to mene tuhle pribuznost oceni mozny kupec vrcholne tridy, ktery by asi uvital vetsi vylucnost. Ale tim nerikam, ze to je aspekt, ktery nejak zasadne ovlivnuje vyslednou podobu auta.
Zkratka, libi se mi, kdyz uz tak povedeny design ukaze s novymi vozy svoji uzralost. I kdyz, kdyz se podivam na S90tku, byt tim kdo ji navrhl, mel bych spis pocit ze musim nez bych chtel. Nevim, co je na tom tak tezkeho, cas ktery oddeluje prichody jednotlivych trid neni zanedbatelny, kdy ale snad prave nutnost zachovani hierarchie ponouka kreativitu i tam, kde tomu neni treba az tak potreba, kdy nekdy jde mozna i poznat, ze vnitrni podnetnost nebyla urcujici jako spis, ze byla ve vleku nejakeho ocekavani. Kazdopadne, vzhled u volva prodava a myslim si ze cim mensi auto, tim opodstatnenejsim atributem je, byla by totiz skoda kdyby motorizace odrazovala od neceho tak vytribeneho. Snad se S60 povede, jen mam obavy o to, aby se prilis neodlisovala od S90 ve snaze oslovit prilis mladou klientelu. Ja nevim, ale pro me je S90 v prve rade krasna, kdy jestli spada svym tvarem spis do konzervativnosti nebo nejakeho trendy looku, vnimam az druhotne. Jeji vzhled neni nikterak nezadouci i pro s60, ale pokud by mel prave proto byt vniman jako univerzalni, tak to at readeji dozna zmeny, nez aby s90 byla vnimana jen jako "libiva sablona", kdyz jde o svebytnou jedinecnost prave v jeji povedenosti. Myslim si, ze z designeru, mel v nitru dobry pocit z dobre odvedene prace prave designer novych Volv, i kdyz se tomu nechce moc verit, kdyz s naroky roste i prostor pro nespokojenost:)
Avatar - twistedTSD
30. 8. 2017 11:05
Re: Cingrlátka
Řekl bych, že člověk musí být opravdu fanouškem značky, aby při takové konkurenci upřednostnil právě Polestar.
Avatar - Machýrek
29. 8. 2017 22:16
Re: Cingrlátka
Na ten pruvan pod kapotou je to papirove fantazie. Cena bude jak je u Volva zvykem zavratna. Tipuju ze za stejny penize koupis sestihrnek papirove srovnatelny, napada me treba C 43 AMG.
Avatar - Hittman
29. 8. 2017 14:48
Re: Cingrlátka
Že by tím, že tam chybí pár válců? :-)
Avatar - twistedTSD
29. 8. 2017 14:16
Cingrlátka
Pěkný, ale problém Polestaru tkví spíše pod kapotou.