Volvo S60 a V60 Polestar s vylepšenou aerodynamikou v limitované edici
Volva S60 a V60 Polestar se ve výrazně modernizované podobě a s dvoulitrovým čtyřválcem nahrazujícím třílitrový šestiválec představila na jaře loňského roku. Švédští sportovci tedy prozatím nepotřebují žádné výraznější omlazování, ale i přesto došlo pro modelový rok 2018 na lehké úpravy, které mají přispět k vylepšení jízdních vlastností a zároveň zvýšit jejich přitažlivost pro zákazníky.
V první řadě se specialisté společnosti Polestar ve spolupráci se zástupci závodní stáje Cyan Racing zaměřili na aerodynamiku a využili poznatky získané z vývoje a provozu závodních vozů Volvo S60 Polestar TC1 pro sérii WTCC.
Výsledkem je sada nových aerodynamických komponentů z uhlíkových vláken pro karoserie sériových vozů S60 a V60 Polestar modelového roku 2018. Nový splitter spolu s nástavci prahů a prodloužením zadního přítlačného křídla zvyšuje aerodynamický přítlak ve vysokých rychlostech o 30 %. Sedan i kombi mají díky tomu vynikat oproti současnému provedení ještě větší stabilitou.
Volvo uvádí, že nové díly z uhlíkových vláken jsou součástí optimalizace, zahrnující více než 250 komponentů. Mezi klíčové změny pak automobilka dále řadí nové nastavitelné tlumiče Öhlins a šestipístkové brzdové třmeny Brembo spolu s 371mm kotouči.
Další uvedené novinky se pak týkají především vzhledu a jedná se o lesklý černý odstín kol, kryty vnějších zpětných zrcátek z uhlíkových vláken a nový odstín laku karoserie pojmenovaný Bursting Blue Metallic. Pro interiér bylo navrženo nové čalounění s prošíváním nití modré barvy a vyšívanými logy Polestar.
Pod kapotou se žádné zásadní změny neodehrály a je pod ní stále uložen přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, disponující nejvyšším výkonem 270 kW (367 k) a točivým momentem 470 N.m. Tyto hodnoty umožňují sedanu akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,7 s a kombíku za 4,8 s. Maximální rychlost je u obou elektronicky omezena na 250 km/h.