Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo Trucks uvede nové motory Euro 6

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Volvo Trucks uvede nové pohonné jednotky splňující normu Euro 6 ve verzích od nejmenšího středně těžkého pětilitrového čtyřválce až po těžký třináctilitrový šestiválec.

V loňském roce společnost Volvo Trucks představila třináctilitrový řadový šestiválec Volvo D13K460, který jako první z jejích pohonných jednotek vyhovoval emisní normě Euro 6. Prodej tohoto motoru s výkonem 338 kW a točivým momentem 2300 N.m se rozběhl v září loňského roku.

Letos na podzim bude spuštěna výroba nových čtyřválcových motorů D5 a šestiválců D8, D11 a D13. Na tyto pohonné jednotky na jaře příštího roku naváže motor D13 ve spojení s I-Torque a vrcholná motorizace o objemu 16 litrů. Volvo Trucks pak bude mít kompletní paletu motorů Euro 6.

Pro splnění požadavků normy Euro 6 se musí teplo ve výfukovém systému udržovat na více či méně konstantní vysoké úrovni. Společnost Volvo Trucks proto v motorech D11 a D13 Euro 6 kombinuje své řešení SCR se systémem EGR (recirkulace výfukových plynů) bez chlazení a s filtrem pevných částic (DPF).

Technologické řešení pro motory D5 a D8 je kombinace systému EGR s chlazením, filtru pevných částic a SCR.

Emisní norma Euro 6

Ve srovnání se současnou emisní normou Euro 5 norma Euro 6 vyžaduje, aby obsah emisí oxidů dusíku (NOx) ve výfukových plynech byl snížen o 77 % a zároveň obsah emisí pevných částic byl snížen o 66 %.

Konkrétně to znamená, že emise oxidů dusíku je třeba snížit z 2,0 na 0,46 g/kWh a emise pevných částic z 0,03 na pouhých 0,01 g/kWh. Nejedná se však o jediné požadavky: motory Euro 6 musí tyto limity splňovat po dobu sedmi let nebo do ujetí 700.000 km za všech provozních podmínek.

V budoucnu budou úřady provádět náhodné kontroly, aby se přesvědčily, že vozidlo tyto normy plní, a nové systémy palubní diagnostiky řidiče upozorní, pokud by měly být překročeny.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)