Dříve byla Volva hranatá, teď právě letí spíš obloučky. Kombiverze již známého S60 jich přibrala požehnaně, místy i na úkor praktičnosti.

Jestliže byla S60 před půl rokem označena za designovou revoluci, tak kombi V60 pokračuje v rozbíjení starých názorů na design. Například předsudek, že kombíky Volvo mají být hranaté, vydržel dlouhá desetiletí. I V50 a V70, které už popustily stylu uzdu o velký kus, si zachovaly charakteristickou hranu na zadním konci střechy. S tím je konec – V60 už se definitivně vzdala snahy o předstírání velkých kubíků. Je zpředu až dozadu oblá a zase oblá. Jestli to je nebo není dobře, rozhodnou zákazníci, staří volvaři ale mohou už jen doufat, že aspoň V70 zůstane aspoň i do budoucna trochu hranatá.

Záď se totiž hodně připodobnila crossoveru XC60, který si přepravní kapacitou také hlavu příliš neláme. A protože příď se orientovala ve jménu dynamiky hodně k zemi, opačný konec nemůže zůstat pozadu. Totéž se týká oken – už to čelní je menší, než je dnes zvykem, směrem vzad se pruh dále zužuje. Uvnitř tak vzniká poněkud klaustrofobický prostor, ideální pro milovníky subjektivního bezpečí. Celkový vzhled se však mimořádně povedl – je pokud možno ještě ladnější, než u výchozího sedanu a ze všech stran působí nejen dynamicky, ale i přátelsky, což u konkurence není zdaleka zvykem, spíše naopak.

Uvnitř je to podobné, jen vřelost trochu ustupuje poněkud strohým tvarům. Středová konzola znovu připomíná spíš moderní kus nábytku, stejně jako většina ovladačů a volant standardního průměru (375 mm). Velmi příjemná je medová kůže s přírodní strukturou, jíž jsou potažené rozměrné (sedák 50 cm, opěradlo 60 cm) a pohodlné sedačky s tradičními pevnými opěrkami. Palubní deska je z poctivého měkčeného plastu, přístrojový štít se znovu omezil na dva kruhové přístroje a hromadu bíle podsvícených displejů, mezi nimiž se bohužel nedostalo na teploměr chladicí kapaliny. Nové a vkusné jsou ovladače topení, naopak páčky pod volantem jsou známých tvarů.

Vpředu je tedy místa tak akorát, jen řidičův loket často nechtěně potká dveřní čalounění. Vzadu by mohlo být trochu více pro hlavu. Jinak se sedí příjemně, i když stehna by ocenila trochu delší, než 45centimetrový sedák. Opěradlo je však dlouhé dost (63 cm) a nechybí sklopné opěrky hlavy a skládání opěradla jediným pohybem. Bohužel sedák zůstává na svém místě a výsledkem není rovná podlaha. O péči konstruktérů svědčí nejen vyhřívání zadních sedadel, ale i separátní zamykací tlačítko zadních dveří. Zavazadelník obětoval stylu nejen tvar, ale i výšku vstupního otvoru. Samotné rozměry ložné plochy 100 x 110 cm (d x š) jsou optimální. Bohužel se víko zvedá jen do 180centimetrové výšky a také hrana ložné plochy 66 cm nad zemí nepotěší. To je ale cena za styl, kterého je více než kdy jindy.

Volvo V60: První fotografie a informace

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
 












Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny překvapil na lavičce

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny…

Trenér fotbalistů Sevilly Eduardo Berizzo, bojující s rakovinou prostaty, se pouhých 16 dnů po operaci vrátil ke…

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…