Volvo V70 T5 - pekelně rychlé kombi

Volvo V70 T5 - pekelně rychlé kombi

 
 

V úterý 11. 1. 2000 představila švédská automobilka Volvo novou verzi svého úspěšného modelu v řadě V70 - nové Volvo V70 a V70 XC (Cross Country). Po několika měsících se nám V70 dostalo na týden do rukou v nejvýkonnější verzi T5 s přeplňovaným pětiválcem.

Nové V70 je již zástupcem oblých tvarů karosérie, kterým se neubránili ani u této dříve tak "hranaté" automobilky. Přesto si Volvo svůj robustní styl částečně udržuje i nadále. Ať už jsou to masivní boky vozu nebo klasická "useknutá" záď kombi.

Označení V znamená v "názvosloví" švédské automobilky model kombi. Nejinak je tomu u nové V70, která nezapře spříznění s větším modelem S80 (S80 byl již testován v provedení T6), který je však ve všech hlavních rozměrech větší a je také o něco dražší.

Interiér V70 je příkladem pohodlí a dobré ergonomie. Je dostatečně prostorný na délku, šířku i výšku. Velmi pohodlná přední sedadla s dobrým bočním vedením lze všestranně nastavovat, včetně sklonu sedáku, což je při dlouhých cestách výhodné. Navíc mají "v sobě" integrovány pokrokové funkce např. boční airbagy či bezpečnostní koncept WHIPS chránící pasažéry při nárazu zezadu, tím, že dojde k mírnému zaklonění opěradel a tímto se zmírní přenos síly na cestující.

Dále se o bezpečnost posádky při bočním nárazu stará i "Inflatable Curtain". Jde o airbag, který se rozvine po celé délce interiéru a tímto chrání hlavy a ramena cestujících na předních i zadních sedadlech. Inflatable Curtain jsou schopny zachytit až 75 procent nárazové energie, kterou by jinak musela "pohltit" hlava (!!).

Také zadní sedadla jsou také kvalitně zpracována. Tři tříbodové bezp. pásy jsou integrovány přímo do sedadel. To zlepšuje manipulaci s opěradlem při sklápění, protože pásy se sklápějí společně se sedadlem a nezůstávají "viset" u dveří... Výborná je také funkce opěrek na zadních sedadlech, které se dají sklopit směrem dopředu a tím se výrazně zlepší výhled vzad. Pokud někdo nasedne dozadu, dopředu skloněné opěrky jej přinutí si je "zacvaknout" do správné polohy.

Sklopením zadních sedadel vznikne zcela rovná plocha, kterou je možné od řidiče oddělit síťkou (při nehodě zabrání průniku zavazadel k řidiči a spolujezdci). Zajímavá je také možnost zvednout podlážku v zadní části zav. prostoru a omezit tím jeho velikost pro přepravu menších předmětů, např. nákupů. Chybou na kráse V70 je vyklápění pátých dveří, které se nezvedají dostatečně vysoko, takže lidé s postavou okolo 180 cm se hlavou otevřených dveří dotýkají (!) Druhým zklamáním bylo povrzávání plastů v interiéru (zvláště v zadní části vozu) při jízdě.

Verze T5, jak jsem již zmínil, je nejsilnější verzí V70. Přeplňovaný pětiválec dosahuje nejvyššího výkonu 184 kW neboli 250 koní, který je přenášen na přední kola. Také hodnota nej. točivého momentu je úctyhodná - 330 Nm při 2400 ot/min. Jízda s V70 T5 plně odpovídá charakteru motoru. V nižších otáčkách (do 2000 ot/min) není výkon motoru příliš znatelný, což občas způsobuje problémy při rozjezdu, kdy poměrně těžký první rychlostní stupeň "dusí" motor. Rozjezd se bohužel projevuje i poměrně znatelnými vibracemi v interiéru. Po překonání dvou tisíc otáček je však situace již zcela jiná. Začíná nabíhat turbodmychadlo a z V70 T5 se stává dravec. Zrychlení je vskutku impozantní, zvláště na druhý rychlostní stupeň, kdy je např. předjíždění otázkou okamžiku. Samozřejmě i ve vyšších rychlostech je síla motoru "dostatečná". I na pětku v rychlostech přes 200 km/h tento kombík znatelně zrychluje. Vždyť nejvyšší rychlost je 250 km/h. Zrychlení z klidu na 100 km/h je také výborné - 7,1 s. Síla motoru se však při akceleraci dosti projevuje "taháním" za volant, což se například při testu Volva C70 T5 (stejný motor) neprojevovalo. Spotřebu je možné vzhledem k výkonu motoru udržet na poměrně rozumné hranici 12 l/100 km i když normovaná spotřeba je samozřejmě podstatně nižší - 9,3 l/100 km.

Řazení pětistupňové manuální převodovky jde lehce a přesně. Chod spojky nemohu hodnotit, jelikož se zdála od předchozích testů již opotřebovaná a zabírala dosti "hrubě". Jinak řečeno, jen s obtížemi se dalo plynule rozjet.

Hluk motoru je od interiéru dobře izolován, takže prakticky v celém rozsahu otáček neruší běžný hovor nebo rádio. Mimochodem, v testovaném V70 bylo příplatkové rádio s označením HU-603 (příplatek 41.900 Kč) s CD i kazetovým přehrávačem, které dokázalo z interiéru vytvořit "špičkovou poslechovou místnost".

Podvozek V70 T5 byl kupodivu (vzhledem k výkonu motoru) naladěn vcelku komfortně, ale přesto dokázal dobře snášet rychlé průjezdy zatáčkami. Brzdová soustavaje dostatečně dimenzována a v průběhu jízdy jsme nepozorovali její slábnutí.

Volvo V70 T5 je automobilem pohodlným, ale zároveň velmi rychlým. Tomu odpovídá i základní cena verze T5, která přesahuje 1,5 milionu korun. Testovaný vůz byl díky bohaté příplatkové výbavě ještě o 230 000 Kč dražší. Klady tohoto vozu spatřuji především v ergonomii interiéru, výkonném a pružném motoru, dobře naladěném podvozku a špičkové bezp. výbavě. Naopak k záporům se dá počítat povrzávání plastů v interiéru a malé vyklopení pátých dveří.

ABS s EVB, airbag řidič, spolujezdec, boční airbagy SIPS, IC clona - SIPS, WHIPS - ochrana proti nárazu zezadu, imobilizer, el. zrcátka + vytápění + mrtvý úhel, venkovní teploměr, tónovaná skla, el. okna vpředu a vzadu, výškově a úhlově nastav. sedadla, klimatizace, výškově a podélně stavitelný volant, posilovač řízení, centrální zámek s dálkovým ovládáním, otáčkoměr, pylový filtr, kožený volant, disky z lehké slitiny 215/55 R16, čalounění kůže/velur, boční poziční světla, boční obrysová světla, předpínače bezp. pásů vpředu i vzadu, omezovače tahu bezp. pásů vpředu, systém řízení stability STC, vrstvené čelní sklo, ISOFIX příprava pro uchycení dětských sedaček, dělené zadní sedadlo, bezp. síť - dělená

metalíza (+ 31 500), tempomat (15 600,-), automatická klimatizace ECC (+ 29 900,-), alarm s dálk. ovládáním (+ 13 200,-), autorádio HU-603 RDS (+ 41 900,-), přední sedadla el. vyhřívaní (+ 12 200,-), střešní lyžiny (+ 11 600,-), středová loketní opěra vzadu (+ 2000,-), textilní koberečky (+ 5 200,-), systém dynamiky DSTC + palubní počítač (+ 42 000,-), boční okna z bezpečnostního skla (+ 11 200,-), dřevěné obložení (+ 7 600,-), držák pro nákupní tašky v zav. prostoru (+ 5 200,-)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 572 340 Kč Cena v testované výbavě: 1 801 440 Kč

Základní výbava:ABS s EVB, airbag řidič, spolujezdec, boční airbagy SIPS, IC clona - SIPS, WHIPS - ochrana proti nárazu zezadu, imobilizer, el. zrcátka + vytápění + mrtvý úhel, venkovní teploměr, tónovaná skla, el. okna vpředu a vzadu, výškově a úhlově nastav. sedadla, klimatizace, výškově a podélně stavitelný volant, posilovač řízení, centrální zámek s dálkovým ovládáním, otáčkoměr, pylový filtr, kožený volant, disky z lehké slitiny 215/55 R16, čalounění kůže/velur, boční poziční světla, boční obrysová světla, předpínače bezp. pásů vpředu i vzadu, omezovače tahu bezp. pásů vpředu, systém řízení stability STC, vrstvené čelní sklo, ISOFIX příprava pro uchycení dětských sedaček, dělené zadní sedadlo, bezp. síť - dělená

Výbava testovaného vozu:metalíza (+ 31 500), tempomat (15 600,-), automatická klimatizace ECC (+ 29 900,-), alarm s dálk. ovládáním (+ 13 200,-), autorádio HU-603 RDS (+ 41 900,-), přední sedadla el. vyhřívaní (+ 12 200,-), střešní lyžiny (+ 11 600,-), středová loketní opěra vzadu (+ 2000,-), textilní koberečky (+ 5 200,-), systém dynamiky DSTC + palubní počítač (+ 42 000,-), boční okna z bezpečnostního skla (+ 11 200,-), dřevěné obložení (+ 7 600,-), držák pro nákupní tašky v zav. prostoru (+ 5 200,-)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2319
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 184 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 485 / 1640
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1500 / 500
Rozměr pneu:215
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4710
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1550
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,70
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 




Tomáš Dvořák dostal Volvo s motivační SPZ Tomáš Dvořák dostal Volvo s motivační SPZ

Všichni stále tvrdí, že se jim nový druh SPZ nelíbí.…

Volvo V70 - kombi pro příští tisíciletí Volvo V70 - kombi pro příští tisíciletí

První vůz - Volvo Duet z roku 1953 - byl slibným…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Piazzetta Národního divadla získá jméno. Bude z ní náměstí Václava Havla

Piazzetta Národního divadla získá jméno. Bude z ní…

Piazzetta Národního divadla ponese název náměstí Václava Havla. Pojmenování prostoru po bývalém prezidentovi…

Manželka hokejisty Červenky už pracovat nechce: Rodinný život mě naplňuje

Manželka hokejisty Červenky už pracovat nechce:…

Miss World 2010 Veronika Machová Červenka (26) se opět na krátký čas vrátila do České republiky a vyrazila do…

 

iSport.cz

Sparta se chystá na Inter. Tým povede Holoubek, Hejkal řeší taktiku

Sparta se chystá na Inter. Tým povede Holoubek,…

Fotbalová Sparta prožívá hektické dny. Po nedělním derby se Slavií skončil trenér Zdeněk Ščasný, vedením áčka…

Jarolím: Čím víc Němce sleduji, tím víc mě rozčilují. Petržela je rozdílový hráč

Jarolím: Čím víc Němce sleduji, tím víc mě…

Nenachází se v komfortní situaci. Karel Jarolím před nejtěžší kvalifikační bitvou v Německu (sobota 8. října)…

 

Reflex.cz

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…

Babiš se má omluvit hejtmanovi Novákovi za výrok o

Babiš se má omluvit hejtmanovi Novákovi za výrok o "tunelu"

Soud dnes uložil ministru financí Andreji Babišovi (ANO), aby se omluvil moravskoslezskému hejtmanovi Miroslavu…