Volvo V70 T5 - pekelně rychlé kombi

Volvo V70 T5 - pekelně rychlé kombi

 
 

V úterý 11. 1. 2000 představila švédská automobilka Volvo novou verzi svého úspěšného modelu v řadě V70 - nové Volvo V70 a V70 XC (Cross Country). Po několika měsících se nám V70 dostalo na týden do rukou v nejvýkonnější verzi T5 s přeplňovaným pětiválcem.

Nové V70 je již zástupcem oblých tvarů karosérie, kterým se neubránili ani u této dříve tak "hranaté" automobilky. Přesto si Volvo svůj robustní styl částečně udržuje i nadále. Ať už jsou to masivní boky vozu nebo klasická "useknutá" záď kombi.

Označení V znamená v "názvosloví" švédské automobilky model kombi. Nejinak je tomu u nové V70, která nezapře spříznění s větším modelem S80 (S80 byl již testován v provedení T6), který je však ve všech hlavních rozměrech větší a je také o něco dražší.

Interiér V70 je příkladem pohodlí a dobré ergonomie. Je dostatečně prostorný na délku, šířku i výšku. Velmi pohodlná přední sedadla s dobrým bočním vedením lze všestranně nastavovat, včetně sklonu sedáku, což je při dlouhých cestách výhodné. Navíc mají "v sobě" integrovány pokrokové funkce např. boční airbagy či bezpečnostní koncept WHIPS chránící pasažéry při nárazu zezadu, tím, že dojde k mírnému zaklonění opěradel a tímto se zmírní přenos síly na cestující.

Dále se o bezpečnost posádky při bočním nárazu stará i "Inflatable Curtain". Jde o airbag, který se rozvine po celé délce interiéru a tímto chrání hlavy a ramena cestujících na předních i zadních sedadlech. Inflatable Curtain jsou schopny zachytit až 75 procent nárazové energie, kterou by jinak musela "pohltit" hlava (!!).

Také zadní sedadla jsou také kvalitně zpracována. Tři tříbodové bezp. pásy jsou integrovány přímo do sedadel. To zlepšuje manipulaci s opěradlem při sklápění, protože pásy se sklápějí společně se sedadlem a nezůstávají "viset" u dveří... Výborná je také funkce opěrek na zadních sedadlech, které se dají sklopit směrem dopředu a tím se výrazně zlepší výhled vzad. Pokud někdo nasedne dozadu, dopředu skloněné opěrky jej přinutí si je "zacvaknout" do správné polohy.

Sklopením zadních sedadel vznikne zcela rovná plocha, kterou je možné od řidiče oddělit síťkou (při nehodě zabrání průniku zavazadel k řidiči a spolujezdci). Zajímavá je také možnost zvednout podlážku v zadní části zav. prostoru a omezit tím jeho velikost pro přepravu menších předmětů, např. nákupů. Chybou na kráse V70 je vyklápění pátých dveří, které se nezvedají dostatečně vysoko, takže lidé s postavou okolo 180 cm se hlavou otevřených dveří dotýkají (!) Druhým zklamáním bylo povrzávání plastů v interiéru (zvláště v zadní části vozu) při jízdě.

Verze T5, jak jsem již zmínil, je nejsilnější verzí V70. Přeplňovaný pětiválec dosahuje nejvyššího výkonu 184 kW neboli 250 koní, který je přenášen na přední kola. Také hodnota nej. točivého momentu je úctyhodná - 330 Nm při 2400 ot/min. Jízda s V70 T5 plně odpovídá charakteru motoru. V nižších otáčkách (do 2000 ot/min) není výkon motoru příliš znatelný, což občas způsobuje problémy při rozjezdu, kdy poměrně těžký první rychlostní stupeň "dusí" motor. Rozjezd se bohužel projevuje i poměrně znatelnými vibracemi v interiéru. Po překonání dvou tisíc otáček je však situace již zcela jiná. Začíná nabíhat turbodmychadlo a z V70 T5 se stává dravec. Zrychlení je vskutku impozantní, zvláště na druhý rychlostní stupeň, kdy je např. předjíždění otázkou okamžiku. Samozřejmě i ve vyšších rychlostech je síla motoru "dostatečná". I na pětku v rychlostech přes 200 km/h tento kombík znatelně zrychluje. Vždyť nejvyšší rychlost je 250 km/h. Zrychlení z klidu na 100 km/h je také výborné - 7,1 s. Síla motoru se však při akceleraci dosti projevuje "taháním" za volant, což se například při testu Volva C70 T5 (stejný motor) neprojevovalo. Spotřebu je možné vzhledem k výkonu motoru udržet na poměrně rozumné hranici 12 l/100 km i když normovaná spotřeba je samozřejmě podstatně nižší - 9,3 l/100 km.

Řazení pětistupňové manuální převodovky jde lehce a přesně. Chod spojky nemohu hodnotit, jelikož se zdála od předchozích testů již opotřebovaná a zabírala dosti "hrubě". Jinak řečeno, jen s obtížemi se dalo plynule rozjet.

Hluk motoru je od interiéru dobře izolován, takže prakticky v celém rozsahu otáček neruší běžný hovor nebo rádio. Mimochodem, v testovaném V70 bylo příplatkové rádio s označením HU-603 (příplatek 41.900 Kč) s CD i kazetovým přehrávačem, které dokázalo z interiéru vytvořit "špičkovou poslechovou místnost".

Podvozek V70 T5 byl kupodivu (vzhledem k výkonu motoru) naladěn vcelku komfortně, ale přesto dokázal dobře snášet rychlé průjezdy zatáčkami. Brzdová soustavaje dostatečně dimenzována a v průběhu jízdy jsme nepozorovali její slábnutí.

Volvo V70 T5 je automobilem pohodlným, ale zároveň velmi rychlým. Tomu odpovídá i základní cena verze T5, která přesahuje 1,5 milionu korun. Testovaný vůz byl díky bohaté příplatkové výbavě ještě o 230 000 Kč dražší. Klady tohoto vozu spatřuji především v ergonomii interiéru, výkonném a pružném motoru, dobře naladěném podvozku a špičkové bezp. výbavě. Naopak k záporům se dá počítat povrzávání plastů v interiéru a malé vyklopení pátých dveří.

ABS s EVB, airbag řidič, spolujezdec, boční airbagy SIPS, IC clona - SIPS, WHIPS - ochrana proti nárazu zezadu, imobilizer, el. zrcátka + vytápění + mrtvý úhel, venkovní teploměr, tónovaná skla, el. okna vpředu a vzadu, výškově a úhlově nastav. sedadla, klimatizace, výškově a podélně stavitelný volant, posilovač řízení, centrální zámek s dálkovým ovládáním, otáčkoměr, pylový filtr, kožený volant, disky z lehké slitiny 215/55 R16, čalounění kůže/velur, boční poziční světla, boční obrysová světla, předpínače bezp. pásů vpředu i vzadu, omezovače tahu bezp. pásů vpředu, systém řízení stability STC, vrstvené čelní sklo, ISOFIX příprava pro uchycení dětských sedaček, dělené zadní sedadlo, bezp. síť - dělená

metalíza (+ 31 500), tempomat (15 600,-), automatická klimatizace ECC (+ 29 900,-), alarm s dálk. ovládáním (+ 13 200,-), autorádio HU-603 RDS (+ 41 900,-), přední sedadla el. vyhřívaní (+ 12 200,-), střešní lyžiny (+ 11 600,-), středová loketní opěra vzadu (+ 2000,-), textilní koberečky (+ 5 200,-), systém dynamiky DSTC + palubní počítač (+ 42 000,-), boční okna z bezpečnostního skla (+ 11 200,-), dřevěné obložení (+ 7 600,-), držák pro nákupní tašky v zav. prostoru (+ 5 200,-)

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 572 340 Kč Cena v testované výbavě: 1 801 440 Kč

Základní výbava:ABS s EVB, airbag řidič, spolujezdec, boční airbagy SIPS, IC clona - SIPS, WHIPS - ochrana proti nárazu zezadu, imobilizer, el. zrcátka + vytápění + mrtvý úhel, venkovní teploměr, tónovaná skla, el. okna vpředu a vzadu, výškově a úhlově nastav. sedadla, klimatizace, výškově a podélně stavitelný volant, posilovač řízení, centrální zámek s dálkovým ovládáním, otáčkoměr, pylový filtr, kožený volant, disky z lehké slitiny 215/55 R16, čalounění kůže/velur, boční poziční světla, boční obrysová světla, předpínače bezp. pásů vpředu i vzadu, omezovače tahu bezp. pásů vpředu, systém řízení stability STC, vrstvené čelní sklo, ISOFIX příprava pro uchycení dětských sedaček, dělené zadní sedadlo, bezp. síť - dělená

Výbava testovaného vozu:metalíza (+ 31 500), tempomat (15 600,-), automatická klimatizace ECC (+ 29 900,-), alarm s dálk. ovládáním (+ 13 200,-), autorádio HU-603 RDS (+ 41 900,-), přední sedadla el. vyhřívaní (+ 12 200,-), střešní lyžiny (+ 11 600,-), středová loketní opěra vzadu (+ 2000,-), textilní koberečky (+ 5 200,-), systém dynamiky DSTC + palubní počítač (+ 42 000,-), boční okna z bezpečnostního skla (+ 11 200,-), dřevěné obložení (+ 7 600,-), držák pro nákupní tašky v zav. prostoru (+ 5 200,-)

Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země

Turecká armáda v sobotu v severosyrském Afrínu, který…

Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek

Předsedou Zelených se v sobotu stal Petr Štěpánek,…

Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge

Americký zemědělský gigant Archer Daniels Midland (ADM)…

Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici na…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2319
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 184 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 485 / 1640
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1500 / 500
Rozměr pneu:215
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4710
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1550
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,70
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

 



Tomáš Dvořák dostal Volvo s motivační SPZ Tomáš Dvořák dostal Volvo s motivační SPZ

Všichni stále tvrdí, že se jim nový druh SPZ nelíbí.…

Volvo V70 - kombi pro příští tisíciletí Volvo V70 - kombi pro příští tisíciletí

První vůz - Volvo Duet z roku 1953 - byl slibným…

 



 
Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Včera

Audi 100 třetí generace, v hantýrce bazaristů přezdívaná doutník, se v Evropě nevyrábí již 27 let. V zemi „za velkou čínskou zdí“ však stále platí za vcelku oblíbený automobil.




Blesk.cz

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat draze, bič trestá nevinné

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat…

Lidé s přiznanou invaliditou nebo maminky pečující o postižené děti se kvůli legislativnímu paskvilu dostávají…

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či černé barvě

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či…

Chystáte se rekonstruovat kuchyň nebo třeba jen vyměnit kuchyňskou linku? Pak byste určitě měli vědět, jaké…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli, desítky dalších mají zranění. Hasiči budou zasahovat do noci

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli,…

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici nedaleko Masarykova nábřeží na Novém Městě zemřeli…

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…