Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Volvo V70 D4 – 4 + 8 = Jackpot

Ondřej Chamilla
Diskuze (96)
Třetí generace kombi Volvo V70 je na trhu již sedmým rokem. Má ještě vůbec co nabídnout? To jsme zjišťovali za volantem vozu s novým turbodieselem a osmistupňovým automatem.

Ztratilo Volvo svou tvář? Zahodilo za hlavu tradice a snaží se zapůsobit na nové zákazníky? V případě kombi V70 si můžete být stále jisti, že tady je svět ještě v pořádku. Stále se jedná o spíše hranatější kombík, který je prostorný, pohodlný a svým způsobem přitažlivý.

Nyní má tedy novou příď a techniku, jinak je všechno při starém. Nedávný facelift poznáte zejména podle masky chladiče, jiných světlometů a přepracovaného nárazníku. Vzadu má V70 modernizované provedení svítilen, jejich tvar se však nezměnil. Celkově se jedná o vhodnou evoluci klasického designu velkých hranatých Volv.

První co uvnitř překvapí je sedadlo, tedy spíše královské křeslo, umístěné vysoko. Člověk si připadá až jako v nějakém SUV, nikoliv v kombi. Na zbytek interiéru se však zvyká velmi snadno, je to nesmírně kvalitní a příjemná kabina. Nechybí povedené dřevěné obložení ani celkový nádech luxusu. Tady se věk auta rozhodně nijak negativně nepodepsal.

volvo testy strednitrida volvo testy strednitrida  

Lidé si ale V70 a všechny předchozí velké kombi Volvo často kupovali kvůli tomu hranatému prostoru vzadu, a ani v tomto ohledu nejnovější verze nezaostává. Zavazadlový prostor má skvěle využitelný tvar a na zadních sedadlech potěší třeba integrované rozkládací dětské sedačky. Děti vzadu pak nemusí na cestách zlobit, stačí jim pustit na obrazovky pohádku.

Řidiče potěší stále slušné odhlučnění kabiny od okolních vlivů, stejně jako dobrá audiosouprava. Sečteno podtrženo, interiér V70 je jedno z nejpříjemnějších míst na cestování mezi podobně drahými automobily.

Čtyři plus osm je jackpot

Nová řada čtyřválcových turbodieselů v budoucnu zcela nahradí i oblíbené a charakterní naftové pětiválce. Máme se bát?

Po nastartování se ozve poměrně hlasitý klapot čtyř válců, což nezní zrovna moc prémiově. O to příjemnější je, když se motor prohřeje a přestane rušit cestující v rozjímání. Zejména při konstantních dálničních rychlostech jednoduše neslyšíte, jestli motor běží. Při zrychlování pak o sobě dává vědět, stále se však jedná o decentní hluk.

volvo testy strednitrida volvo testy strednitrida  

Nový agregát je dvakrát přeplňovaný dvoulitr s různě velkými turbodmychadly a musíme říci, že plní svou funkci velmi dobře. Slušně zatahuje v širokém rozmezí mezi 1300 a 4500 otáček za minut, přitom produkuje výkon 133 kW a točivý moment 400 N.m. Jeho sladění s novou osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin je také na velmi slušné úrovni. Nejedná se o nějak závratně rychlou převodovku, skvěle ale sedí k poklidnému stylu celého vozu, řadí intuitivně a udržuje motor ve vhodných otáčkách. Navíc poskytuje funkci plachtění. Je také třeba říci, že se jedná o první osmikvalt na světě umístěný vpředu napříč.

Motor se pyšní skvělou tabulkovou spotřebou 4,5 litru na sto kilometrů. To je samozřejmě hodnota z říše snů, respektive z říše mimoměstských silnic s rychlostmi okolo devadesátky. Ve městě si motor nárokuje spíše 7,5 l na 100 km, na dálnici při 130 km/h, kdy jednotka točí zhruba 1900 otáček, se spotřeba pohybuje okolo 6,5 litru.

To nejsou vůbec špatné hodnoty, zejména když motor nemá s rozložitým kombi tolik práce, kolik by se vzhledem k objemu motoru dalo očekávat. K oficiálním číslům je ale cesta ještě dlouhá. Řidiče však spíše než svižná jízda bude bavit konejšivost vozu, takže dynamika pro něj nebude na prvním místě.


Kormidelník

Zapomeňte na nějakou sportovnost, řezání zatáček či zábavu za volantem, to nemá tenhle automobil v popisu práce. Ne že by neuměl udržet na silnici svižné tempo, ale je to všechno pouze z donucení. Ve výsledku bude rychlost v zatáčkách slušná, celé auto ale dává jasně najevo, že se mu to nelíbí.

Takže přepněte vaši mysl do komfortního módu, ve kterém je vůz vlastně neustále, a začněte svou plavbu plnou pohupování, náklonů a skvělé izolace od podvozku. I bez nastavitelných tlumičů jezdí V70 s velkým nadhledem, schopnost tiše a účinně filtrovat nerovnosti je v tomto případě k nezaplacení.

volvo testy strednitrida volvo testy strednitrida  

Přidejte pohodlná odvětrávaná sedadla a člověk po delší cestě vystoupí z vozu příjemně svěží. A troufáme si říct, že podobně na tom bude i celá vaše rodina. Rušit na cestě nebudou ani nejrůznější bezpečností systémy: dají se buď vypnout, nebo jsou již na takové úrovni, že pracují vždycky tak, jak mají, což dříve nebylo pravidlem.

Závěr

Pokud chápete smysl tohoto automobilu, je těžké mu něco vyčítat. Jako rodinné kombi funguje perfektně a jezdí přesně tak, jak by mělo - tedy tiše, pohodlně a konejšivě. Nový motor pak potěší silou i souhrou s osmistupňovou automatickou převodovkou. Pětiválec je sice charakternější, a to i díky jeho zajímavému zvuku, už jenom kvůli novému automatu však doporučujeme čtyřválec. Líbí se, že i po letech na trhu působí interiér pořád moderně a je dobře dílensky zpracovaný. Volvo V70 je tak auto, kterému se jenom těžko něco vyčítá. Ne, že by v něčem vyloženě vynikalo, jezdit s ním je však jako balzám na duši. Nic vás zkrátka při jízdě neruší…

volvo testy strednitrida volvo testy strednitrida  

Nejlevnější verze modelu928.000 Kč (Kinetic D2/85 kW)
Základ s testovaným motorem1.043.000 Kč (Kinetic D4/133 kW)
Testovaný vůz s výbavou1.559.900 Kč (Summum D4/133 kW)


Plusy

  • Pohodlný podvozek
  • Kvalitně zpracovaný interiér
  • Nové pohonné ústrojí
  • Vnitřní prostornost
  • Celkově uklidňující jízda

Minusy

  • Těžkopádnost v zatáčkách
  • Rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou
  • Omezené nastavení výšky sedadla řidiče

Foto: Petr Homolka

Ondřej Chamilla
Diskuze (96)
Volvo V70 D4
Cena základní sestavy 1 043 000 Kč
Výbava základní sestavy Šest airbagů, ochrana páteře WHIPS, autorádio se 7” displejem, navigace, mlhovky, tempomat, dvouzónová klimatizace, čidlo kvality vzduchu, multifunkční volant s ovládáním autorádia, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, elektricky sklopná vnější zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, dešťový senzor, střešní ližiny, samostmívací vnitřní zrcátko, bluetooth, elektrická parkovací brzda, kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, aktivní bixenonové světlomety, litá 17” kola atd. Kč
Cena testované sestavy 1 559 900 Kč
Výbava testované sestavy Elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce s pamětí (+12.000 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+9.800 Kč), samočinná převodovka, elektrické otvírání zádi (13.300 Kč), alarm s dálkovým ovládáním (15.600 Kč), dojezdová rezerva (+1.600 Kč), tmavší zadní sklo (+11.700 Kč), boční okna z vrstveného skla (+18.900 Kč), bezpečnostní šrouby kol (+1.200 Kč), systém pro uchycení nákupních tašek v zavazadlovém prostoru (+3.400 Kč), zásuvka na 12 V v zavazadlovém prostoru (+1.200 Kč), automatická recirkulace vzduchu (+3.400 Kč), bezklíčový systém (24.000 Kč), vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla (+1.600 Kč), parkovací asistent (+10.600 Kč), čidlo zamlžení oken (+1.900 Kč), vyhřívaná zadní sedadla (+6.900 Kč), kožený tříramenný volant s ozdobným dekorem (+3.100 Kč), informační systém s obrazovkami vzadu, vyhřívané čelní sklo (5.600 Kč), metalíza (+33.700 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1969
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 133 / 4250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 4.1 / 4.5
Emise CO2: 119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 575 / 1600
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1854 / 436
Rozměr pneu: 225/45 R 17
Volvo V70 D4
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4814
b) šířka (mm): 1861
c) výška (mm): 1547
d) rozvor (mm): 2816
e) rozchod vpředu (mm): 1588
f) rozchod vzadu (mm): 1586
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
1. 1. 2015 20:02
Re: Pohotovostná hmotnosť
Co je na tom dost? Passat 2.O TDI 4motion v automatu má o cca. o 80 kg méně.
1. 1. 2015 19:59
Re: Přešlap
Panel tlačil. Také se mi to nelíbilo. Ale po půl roce si noha našla malinko jinou pozici a už mi to buďto nepřijde nebo to už netlačí. Takže s odstupen času jsem toto mínus u sebe odškrtnul. T.
1. 1. 2015 19:51
Re: VÉ JAKO... ŽIVOT
Plný souhlas. Přes půl roku mám XC70 MY 2014 D5 téměř v plné výbavě a 2 měsíce čipnutou Polestarem. Po předchozím Passatu 2.0 4motion s DSG v RLine jsem se obával především převodovky. Po 30.000 km jsem max. spokojený. Je pravda, že sedačky nejsou tak sportovní jako u Passatu, že převodovka Asian není takový rychlík jako DSG, ale k charakteru auta docela sedne. Světlá výška je skvělá, na mírné náklony v zatáčkách se dá zvyknout; Jako tažné zařízení jsem si tam dal Westfalii (stejné, jako má Passat) s kabeláží Volvo. A je to 100x lepší a hezčí než nabízí Volvo.
Nezávislé topení není sice tak sladěné jako u Passata, ale je úplně stejně funkční, středový panel lehce tlačí do pravého kolena, ale po 4 měsících to již nevnímám. Prostor ve voze je úžasný, kufr je famózní. Interiér je decentní a příjemný, žádná vánoční světýlka jako Audi apod. Rozhodoval jsem se mezi Audi A6 a XC70; Audi A6 si nyní občas půjčuji od kamaráda a stále se utvrzuji v tom, že XC70 byla správná volba. AWD s Haldexem není Subaru řešení, není to ani 4x4 z dílny Audi, ale pro mé potřeby bohatě stačí; Je to mé čtrvté auto s Hadexem v řadě a plná spojenost.
Všechno byly různé VW koncernové TDI dvoulitry.
Volvo je prostě něco jiného než macho styl Audi, BMW, M atd. Je to pohodové, v zimně příjemně teplé auto, které Vás proveze vším a všude a to v naprosté pohodě.
A po Polestaru není problém z auta dostat 200 za hodinu, ale proč ? Kdyby toto byl "cíl", tak rozhodně nemám Volvo; Po sečtení všech investic za poslední měsíce od pořízení jsem sice přes 1,6 mil., ale ... proč ne.
A znalí ještě berou v potaz další faktory, proč Volvo. Ale to nadrženým machistům Audi, BMW, M.. nedojde...
A teď se třeba zblázněte :-)
Avatar - sgt
11. 6. 2014 10:41
Pohotovostná hmotnosť
No, zdá sa že V70 je pekný mastodont, 1,8 tony je dosť. To si môže podať ruku s C5 ;-)
10. 6. 2014 21:38
Re: Rychna
Okamzite