Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejprodávanější Švéd v druhé generaci. Volvo začíná vyrábět novou XC60

David Bureš
Diskuze (0)
SUV XC60 je po modelech XC90, S90 a V90 čtvrtým zástupcem postaveným na platformě SPA.

Pro Volvo byla tato středa důležitým dnem. Krátce před polednem totiž z montážní linky ve švédské továrně Torslanda sjel vůbec první sériový exemplář druhé generace SUV XC60. Ten je pro automobilku nadmíru důležitý, protože z globálního hlediska je dlouhodobě jejím nejprodávanějším modelem, když tvoří asi 30 % jejích celosvětových prodejů.

První zhotovený automobil je vyveden v bílém laku Crystal a pod kapotou má benzinový motor T5, tedy přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu 187 kW a točivém momentu 350 N.m, který je spárován s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou. První XC60 druhé generace nezůstane automobilce, ale skutečně zamíří k zákazníkovi.

Video se připravuje ...

Novou XC60 je už možné objednávat i na českém trhu, ceny verze T5 AWD startují na částce 1.329.900 korun. Nejlevnějším motorem v nabídce je nicméně turbodiesel D3, který v kombinaci s manuálem a pohonem přední nápravy stojí 1.047.900 Kč. První exempláře XC60 se u českých prodejců objeví v průběhu září.

Nabídka motorů se shoduje s většími devadesátkovými modely. Vrcholem je plug-in hybrid T8 Twin Engine, jehož kombinace elektromotoru a dvoulitru přeplňovaného turbodmychadlem i kompresorem dohromady poskytuje výkon 299 kW.

Středně velké SUV je čtvrtým zástupcem postaveným na nově vyvinuté platformě SPA, kterou už využívají větší modely řady 90. Ta je důležitá nejen pro automobilku, ale také pro celé Švédsko. Volvo tvrdí, že investice spojené s touto architekturou měly pozitivní efekt na zaměstnanost. Díky ní ve Švédsku údajně vznikly tisíce nových pracovních pozic, které byly potřeba ve vývoji, výrobě i dalších oblastech.

Stejně jako další modely švédské značky, také XC60 se pečlivě stará o bezpečnost své posádky. K dispozici je Pilot Assist, který řidiči pomáhá řídit, brzdit a akcelerovat, a to až do rychlosti 130 km/h. Volvo ale zdůrazňuje, že systém funguje výhradně na dobře označených silnicích. Varování před vozidly v mrtvém úhlu zase spolupracuje s udržováním v jízdním pruhu, aby se zásahem do řízení vyhnul hrozící srážce při předjíždění.

David Bureš
Diskuze (0)