Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW CrossBlue Concept je předzvěst sedmimístného SUV

David Bureš
Diskuze (28)
Koncept CrossBlue je první ukázkou chystaného prostorného sedmimístného crossoveru, který má spojovat vzhled SUV s prostorností a flexibilitou MPV.

Volkswagen v Detroitu představuje koncept CrossBlue. Ten je ukázkou chytaného sedmimístného crossoveru, který v nabídce VW vyplní mezeru mezi Tiguanem a Touaregem. Auto je navrženo podle potřeb severoamerických zákazníků.

Pod křivkami automobilu se podepsal tým designérů vedených Walterem de Silvou a Klausem Bischoffem, kteří úzce spolupracovali s americkou divizí Volkswagenu. Auto má podle slov autorů kombinovat německý design s charakterem amerického SUV.

CrossBlue vypadá, že je velice blízko sériové výrobě. Chystané SUV se má prodávat primárně v Kanadě a USA, kde patrně nahradí nepříliš úspěšné MPV Routan, které je přeznačkovaným Chryslerem Town & Country. Auto by mohlo být nabídnuto i ruským zákazníkům.

Design pokračuje v trendu nastaveném koncepty Cross Coupé a Taigun a připomíná, že takto tvarovaná maska chladiče (zde tvořená dvěma hliníkovými lištami) se objeví na budoucích sériových SUV od Volkswagenu.

Na boku dominují výrazné podběhy kol, v dolní části karoserie zaujme obruba z nerezové oceli. Optika diodových koncových světlometů tvoří písmeno E.

Kabinu vozu Volkswagen označuje za praktickou, stylovou, luxusní a prostornou. Koncept disponuje šesti sedadly ve třech řadách, pro sériovou výrobu se ale počítá se sedmimístnou variantou.

Navzdory třem řadám sedadel má být zavazadelník dostatečně prostorný. Po sklopení třetí řady sedadel je délka ložné plochy 1.240 mm. Složením sedadel v prostřední řadě se tato hodnota zvětší na 2.121 mm.

V interiéru CrossBlue jsou použity hliníkové prvky a tmavě mořené dřevo z banánovníku, sedadla jsou čalouněná kůží. Dominantou palubní desky je 10,2palcová dotyková obrazovka multimediálního systému, umístěná na vrchu středového panelu mezi výdechy klimatizace. V opěrkách hlavy předních sedadel jsou integrovány iPady sloužící jako monitory.

Koncept je dlouhý 4.986 mm, široký 2.014 mm a 1.732 mm vysoký. Základem je modulární platforma MQB.

Koncept CrossBlue je plug-in hybridem. Pod kapotou pracuje turbodiesel z nové rodiny motorů EA288 o výkonu 140 kW a točivém momentu 400 Nm, který je kombinován s elektromotory u přední (40 kW a 180 Nm) a zadní (84 kW a 270 Nm) nápravy.

Kombinovaný výkon soustavy činí 224 kW, točivý moment pak 700 Nm. Přenos síly tohoto ústrojí na silnici přenáší šestistupňová dvouspojková převodovka DSG.

Z 0-100 km/h koncept zrychlí za 7,2 sekundy a jede maximální rychlostí 204 km/h. Čistě na elektřinu vůz ujede až 23 kilometrů při omezené rychlosti na 121 km/h, v tomto případě je sepnut pouze zadní elektromotor. Palivová nádrž o objemu 70 litrů má stačit k ujetí až 1.065 kilometrů.

Spotřebu paliva snižuje rekuperace kinetické energie nebo jízda setrvačností. V případě dostatečně nabitého akumulátoru se totiž od hnacího řetězce odpojí spalovací motor a elektromotory, jakmile řidič uvolní pedál plynu.

Lithium-iontové baterie o 9,8 kWh jsou umístěny ve středovém tunelu a je možné je dobíjet z externích zdrojů. Během jízdy akumulátor může být dobíjen spalovacím motorem.

Řidič může přepínat mezi několika jízdními režimy, které zahrnují Normal, Eco, Sport, Offroad, Dobíjení a elektrický mód. V případě Sportu je využíván maximální výkon, Eco snižuje co nejvíce spotřebu paliva.

David Bureš
Diskuze (28)
16. 1. 2013 18:21
Re: Nová Škoda Scouter 2015
Pořád lepší než Snowman...
15. 1. 2013 23:15
TRAPNÉ
Neskutečně trapné tak jako všechny skopč. auta vždyť je to kopie Cherokee!!!!!!!!!!!!!!!!!!! neumějí nic udělat buď melou stále to samé s jinýma linkama Golf!!!! a nebo kopírovat
15. 1. 2013 19:29
Re: edlich!
...si myslim, ze mas recht. ja jezdim v tezsim/tezkym terenu kazdej tejden, a mit moznost to nastelovat dopredu je, podle me, lepsi, nez to zacit resit uprostred bahna (viz edl u rr), protoze jak vime, v terenu plati, kdo zastavi, ten dal nejede.... (rejpalove, at si laskave odpustej odkazy na pneumatiky, apod.). navrhoval bych, jako kompromis, crawl control...
p.s. a rubicon/def? no, nejsem delta force, a potrebuju taky jezdit do makra, ne...
Avatar - PeterLuk
15. 1. 2013 19:02
Re: Nová Škoda Scouter 2015
To som teda zvedavý. Ale ten názov? :no:
Avatar - PeterLuk
15. 1. 2013 19:00
Re: VW sa naučil robiť pekné interiéry.
Ďakujem.