Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf GTD 2014: Sportujeme s naftou

Michal Fokt
Diskuze (206)
To byste neřekli, jaké sportovní „GT“ na bázi sedmičkového Volkswagenu Golf se nám představí v březnu v Ženevě - turbodieselové GTD!

Ačkoli fandové rychlejšího svezení už po loňském příchodu Golfu GTI netrpělivě čekají na auta s označením R, případně umírněnější GT, Volkswagen zcela v duchu firemní filozofie nepolevuje v důrazu na naftovou motorizaci a příští měsíc nám na ženevském autosalonu představí nejprve turbodieselové "gétéíčko", známé pod označením GTD.

Jak se dá očekávat, pohon zajišťuje notoricky známý čtyřválec 2.0 TDI, pro potřeby GTD byl ovšem přepracován - dostal lehčí písty, rozvody s menšími třecími ztrátami, bude se také rychleji ohřívat a zcela nové je i jeho výfukové potrubí. Snížil se také kompresní poměr a to poměrně citelně - z 16,5:1 na 15,8:1. Dodávat se bude jak se šestistupňovým manuálem, tak s DSG se stejným počtem kvaltů. Měl by vážit docela příznivých 1302 kg, což je při nárůstu parametrů motoru určitě dobrá zpráva.

Výsledkem provedených změn je výkon 135 kW již při 3500 otáčkách a maximální točivý moment 379 N.m je k dispozici v rozsahu 1750-3250 otáček. Díky tomu Golf GTD zrychlí z nuly na stovku za 7,5 s a jeho maximální rychlost činí 230 km/h. Docela rozdíl, oproti dosavadním 8,1 s a 222 km/h.

GTD dostane bodykit s novými nárazníky, nástavci prahů a střešním křídlem, identický s GTI a 17" kola s pneumatikami o rozměru 225/45. Samozřejmostí bude sportovní podvozek, posílené brzdy a interiér se zploštělým volantem, černým stropem a sportovními sedadly s klasickým kostkovaným čalouněním. Za kovové pedály bude asi, soudě podle fotografie, nutné připlatit.

Michal Fokt
Diskuze (206)
25. 2. 2013 10:16
Re: Sportujeme s naftou
A jak bys vysvětlil slovní spojení SPORTOVNÍ VŮZ ???
>:D
25. 2. 2013 10:14
Re: GTD má svoje kouzlo,
Pokud jde o jízdu v běžném silničním provozu, tak tam ten top výkon vozu 1M jde využít velice málo, v podstatě při použití šédé kůry mozkové vůbec. A tím úměrně klesá i jeho fun factor.... Zato vysoká spotřeba (ve srovnání s GTD) je přítomna trvale.
Ano, ty vozy jsou nesouměřitelné, což jsem taky napsal. O tom ale můj příspěvek nebyl, chtěl jsem jen ukázat, že GTD je stále ještě dost rychlé a zábavné na to, jak hodně je efektivní - nic víc, nic méně...
Avatar - Ada je zase tady
23. 2. 2013 21:33
Re: GTD vs GTI
Pokud tě okouzluje zvuk benzínového motoru, zapni si vysavač ;-)
Avatar - Ada je zase tady
23. 2. 2013 21:30
Re: GTD má svoje kouzlo,
To je pravda. Svezení s dieselem pod kapotou je potěšení, naopak s líným benzínovým motorem bez zátahu to je opravdové trápení :no:
Avatar - Ada je zase tady
23. 2. 2013 21:27
Sportujeme s naftou

Sám tenhle nadpis je nesmyslný. S autem se nesportuje, ale dopravuje z místa A do místa B.

Kdo chce sportovat, nechť si vezme běžky, nebo jízdní kolo a vyrazí do hor.

Jinak nechápu, jaký jiný motor, než dieselový, by měl být pod kapotou VW Golf. :yes: