VW Golf GTI TCR oficiálně: Seznamte se s nejrychlejším GTI, které se nezalekne ani „erka“!
Volkswagen na akci u rakouského jezera Wörthersee (kde se každý rok setkávají milovníci ikonických GTI) zpravidla představuje nějakou atraktivní novinku. V roce loňském to bylo sportovní provedení maličkého Upu!. Letos je to Golf GTI TCR, koncept inspirovaný světem motorsportu, konkrétně šampionátem TCR, ve kterém německá automobilka soutěží.
První skicu vozu vypustil Volkswagen do světa ještě před startem samotné akce (probíhá od 9. do 12. května), až nyní se k nám dostala úvodní várka fotografií. Nejvýkonnější GTI dostalo nový nárazník s leskle černými ozdobnými prvky, všimnout si můžete i přepracovaných bočnic s otvory pro přívod vzduchu. Zadnímu difuzoru pak dominují dvě výrazné koncovky výfuku.
Barevnou paletu modelu tvoří z velké části odstíny typické pro GTI, novinkou speciálně pro tento model je šedá barva s marketingovým označením Pure. Společně s bílou či červenou si s tímto odstínem můžete objednat i střechu v kontrastní černé. Speciální je i sezení v první řadě, pro posádku jsou připraveny sportovní sedačky čalouněné kombinací mikrovlákna a tkaniny. Vzhled sezení umocňují červené prostřední části, červené prošívání dostal i sportovní volant. Výraznou barvu naleznete také na voliči automatu či bezpečnostních pásech.
Srdcem auta zůstává po vzoru ostatních GTI přeplňovaný dvoulitr, avšak ten v GTI TCR je vyladěn na výkon 213 kW v rozmezí 5000 až 6800 otáček a 370 N.m točivého momentu mezi 1600 a 4300 otáčkami. Síla je prostřednictvím sedmistupňového dvouspojky DSG posílána na přední kola, přičemž vozu nechybí ani uzávěrka diferenciálu. Standardně počítejte s maximální rychlostí 250 km/h, avšak VW vám za příplatek deaktivuje elektronický omezovač, což v praxi přinese zvýšení maximálky na 264 km/h. To z GTI TCR dělá nejrychlejší Golf GTI, jenž zamíří do sériové produkce.
Automobil standardně dostanete na osmnáctipalcových kolech, z příplatkových položek však můžete sáhnout po devatenáctkách, v obou případech jde o obutí z lehkých slitin. Za ním se schovávají odvrtávané brzdové kotouče a speciální brzdové třmeny. Součástí auta jsou i dva přídavné chladiče po vzoru Golfu R. Taktéž výfuková soustava doznala změn, je z ušlechtilé oceli včetně samotných koncovek. Na přání lze mít výfukovou soustavu Akrapovič z titanu, která dodnes také byla výsadou „erka“ s pohonem všech kol. K tomu připočtěme ještě o 20 milimetrů snížený podvozek a adaptivní regulaci podvozku se sportovním, komfortním či normálním režimem.
Na evropských trzích můžeme vůz očekávat koncem letošního roku, Volkswagen jej navíc nabídne i na ostatních kontinentech.
Volskwagen Golf GTI TCR | |
Motor | 2.0 TSI |
Převodovka/pohon | 7A/přední s uzávěrkou dif. |
Zdvihový objem [cm3] | 1984 |
Válce/ventily | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 213/5000-6800 |
Točivý moment [N.m/min] | 370/1600-4300 |
Nejvyšší rychlost [km/h] | 250/264* |
*při posunutí omezovače |