Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Microbus: koncept budoucnosti s pohledem do minulosti

Tomáš Zajíček
Na lednovém mezinárodním autosalonu v severoamerickém Detroitu, který každoročně zahajuje novou motoristickou sezónu, představil Volkswagen ve světové premiéře studii minibusu s názvem Microbus.

Koncept minibusu budoucnosti Microbus navrhlo a připravilo kalifornské designerské a vývojové středisko automobilky Volkswagen s ohledem na specifické požadavky amerického trhu. I když je prototyp Microbus prošpikovaný nejmodernějšími technologiemi, svým designem se zřetelně odvolává na skvělou tradici minibusů značky Volkswagen. Tu zahájil už v roce 1950 první minibus postavený na bázi modelu Transporter první generace. Tento vůz získal mimořádnou popularitu na všech kontinentech a v mnoha zemích se stal pro svoji spolehlivost, přizpůsobivost a nenáročnost doslova legendou. Nový projekt Microbus si z této tradice bere to nejlepší...

Kalifornské designerské studio postupovalo podobně, jako když před časem připravovalo projekt New Beetle: Také Microbus je zcela osobitý a přitom řadou detailů zřetelně připomíná svého předchůdce. Přitom však tvůrce konceptu Microbus nelze ani náhodou obvinit z nedostatku invence nebo plagiátorství - vzhled nového prototypu je originální, výrazným stylistickým prvkem jsou například xenonové čelní světlomety, křivka bočních oken, nebo velké posuvné dveře, které se otvírají pomocí elektromotorů po stisknutí tlačítka. Dynamický vzhled konceptu Microbus umocňují výrazné lemy podběhů speciálních dvacetipalcových kol z lehkých slitin. Pneumatiky mají rozměr 245/45 R20.

Sedadla v interiéru prototypu Microbus jsou uspořádána do třech řad, přičemž prostřední sedadla lze otáčet kolem svislé osy. Zadní řada sedadel je koncipována jako jednoduchá lavice. K technickým zajímavostem projektu Microbus patří také například mikrokamera, která pomocí sedmipalcového monitoru ve středové konzole zprostředkovává řidič dokonalou informaci o situaci za vozem. Pro sledování televizního vysílání nebo přehrávání videokazet slouží další čtyři monitory zabudované do zadní strany opěradel krajních sedadel v první a druhé řadě.

O pořádné rozhýbání tohoto vozu se stará vidlicový šestiválec o objemu 3,2 litru s výkonem 170 kW a maximem točivého momentu 320 Nm. Díky těmto parametrům by neměl být problém překonat rychlost 200 km/h. Rozměry konceptu jsou také úctyhodné: délka 4722 mm, šířka 1909 mm a výška 1904 mm. Rozvor je dokonce 3000 mm (!)



Tomáš Zajíček