Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW: Problémy jsou i s emisemi CO2, mají se týkat 800.000 aut

Jan Mička
Diskuze (152)
Na nesrovnalosti s emisemi oxidu uhličitého přišel Volkswagen v rámci vyšetřování kauzy Dieselgate. Situace se má týkat asi 800.000 vozů koncernu převážně s naftovými motory.

V posledních týdnech se ve spojitosti s koncernem Volkswagen hovoří o falšovaných výsledcích produkce emisí oxidů dusíku, problém ale může spočívat i jinde. Jak automobilka zjistila v rámci interního vyšetřování kauzy Dieselgate, zhruba 800.000 automobilům nesedí ani výsledky emisí oxidů uhličitého, ze kterých se následně přepočítává deklarovaná spotřeba paliva. Problém se má týkat především vozidel se vznětovými motory, v malé míře ale mají být zastoupeny také turbomotory.

Podle dostupných informací se nesrovnalosti s oxidem uhličitým týkají motorů 1.4 TDI, 1.6 TDI, 2.0 TDI a 1.4 TSI ACT ve vozech Volkswagen Polo, Golf, Passat, Audi A1 a A3. Tytéž motory ale používají také Škoda Octavia, Seat Ibiza a Leon, prohlášení nicméně zatím vydal pouze mateřský Volkswagen. Na rozdíl od zvýšených emisí NOx mohou problémy s CO2 odhalit samotní řidiči jednoduše podle toho, že jejich vozy vykazují nepřiměřeně vysokou spotřebu paliva ve srovnání s udávanou. Ne vždy je ale argument „s papírovou spotřebou jezdit nelze" pravdivý.

Na řešení kauzy Dieselgate si Volkswagen dal stranou 6,7 miliardy eur, podle Matthiase Müllera, šéfa koncernu, to ale nebude stačit. Jak ale firma uvedla v tiskové zprávě, problém s CO2 bude stát další dvě miliardy. Zatím není jasné, jak bude Volkswagen dále postupovat, podle Müllera se ale nezastaví před nikým ani před ničím. Situaci budeme nadále sledovat.

Automobilka v důsledku skandálu vykázala svou první čtvrtletní ztrátu za více než 20 let. V letošním třetím kvartálu prodělala na provozní úrovni 3,5 miliardy eur (zhruba 95 miliard Kč) po zisku 3,2 miliardy eur před rokem.

Jan Mička
Diskuze (152)
Avatar - Floyd
5. 11. 2015 15:35
Re: Cesta dolu
Hele, četl jsem si tu vaši včerejší přestřelku s Ipou teď ještě jednou a tu následnou hádku si jednoznačně vyprovokoval ty, zcela v duchu svého nicku. Ipa se jako vždycky chytil a pak už to jelo. A ty jsi pořád přidával a přidával a on taky a jak si byl z toho vytočený, tak si měl potřebu spražit i mě, ale já jsem v tomto hodně splachovací.

Nicméně to tvoje zaměstnání by mě přesto fakt zajímalo. :-)
Avatar - Floyd
5. 11. 2015 15:33
Re: Cesta dolu
Sračky jak to Ty nazýváš tady plácaj jiní, s tím na mě nechoď. A s Kylie taky ne, to si vyřeš s Hammunou. Ale obrázek dobrej :-)
5. 11. 2015 09:00
Re: všichni!
No ten soft tam měli právě proto, aby auto poznalo, že je měřeno v laboratoři, takže se má přizpůsobit, tak aby vyšly hodnoty deklarovaný výrobcem. To je ale to o čem píšu. Ty auta všechny v laborce vyjdou!!! Stejně jako u CO2 vyjde při laboratorním měření spotřeba dejme tomu 3,5 litru tj nějaký množství CO2 a pak vytáhneš auto z laborky a začneš s ním jezdit a bude žrát 7 litrů, takže nemá emise X jak deklaruje výrobce, ale dvakrát větší, takže výrobce deklaruje lživou informaci. Rozdíl teda je jen 2 násobný ne 20ti násobný jako v případě NOx, ale pořád je to fixl. A a takhle fixlují všechny automobilky, pže reálnou spotřebu už neudává nikdo. Jen tu fiktivní fixlem docílenou z laborky.
Avatar - Hammunasakra
4. 11. 2015 21:14
Re: Už zastavují i prodej Porsche
Zrovna sem dočet ze prodeje v Česku stouply! VW i Škodovce :yes: >:D >:D >:-[]
Avatar - Hammunasakra
4. 11. 2015 21:12
Re: Cesta dolu
:yes: >:D >:D >:-[]