VW: Problémy jsou i s emisemi CO2, mají se týkat 800.000 aut
V posledních týdnech se ve spojitosti s koncernem Volkswagen hovoří o falšovaných výsledcích produkce emisí oxidů dusíku, problém ale může spočívat i jinde. Jak automobilka zjistila v rámci interního vyšetřování kauzy Dieselgate, zhruba 800.000 automobilům nesedí ani výsledky emisí oxidů uhličitého, ze kterých se následně přepočítává deklarovaná spotřeba paliva. Problém se má týkat především vozidel se vznětovými motory, v malé míře ale mají být zastoupeny také turbomotory.
Podle dostupných informací se nesrovnalosti s oxidem uhličitým týkají motorů 1.4 TDI, 1.6 TDI, 2.0 TDI a 1.4 TSI ACT ve vozech Volkswagen Polo, Golf, Passat, Audi A1 a A3. Tytéž motory ale používají také Škoda Octavia, Seat Ibiza a Leon, prohlášení nicméně zatím vydal pouze mateřský Volkswagen. Na rozdíl od zvýšených emisí NOx mohou problémy s CO2 odhalit samotní řidiči jednoduše podle toho, že jejich vozy vykazují nepřiměřeně vysokou spotřebu paliva ve srovnání s udávanou. Ne vždy je ale argument „s papírovou spotřebou jezdit nelze" pravdivý.
Na řešení kauzy Dieselgate si Volkswagen dal stranou 6,7 miliardy eur, podle Matthiase Müllera, šéfa koncernu, to ale nebude stačit. Jak ale firma uvedla v tiskové zprávě, problém s CO2 bude stát další dvě miliardy. Zatím není jasné, jak bude Volkswagen dále postupovat, podle Müllera se ale nezastaví před nikým ani před ničím. Situaci budeme nadále sledovat.
Automobilka v důsledku skandálu vykázala svou první čtvrtletní ztrátu za více než 20 let. V letošním třetím kvartálu prodělala na provozní úrovni 3,5 miliardy eur (zhruba 95 miliard Kč) po zisku 3,2 miliardy eur před rokem.