26.8. 2016 Leoš Káňa

VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

 

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí světového impéria s označením SUV. V cestě mu ale stojí dosud nejprodávanější model Honda CR-V.

Segment SUV a terénních vozů prožívá obrovský rozmach a loni poprvé dominoval celému evropskému trhu. U nás je zatím na třetí příčce, ale rychle se dotahuje na malé a kompaktní vozy. Od roku 2010 do loňska se podíl této třídy na celkových registracích zvýšil z 11,4 na 19,4 %, a proto každý nový model v této kategorii přitahuje velkou pozornost.

V případě Volkswagenu to platí dvojnásob, protože tiguan je postaven na stejné modulární platformě jako připravovaná Škoda Kodiaq. Navíc jde o loni třetí nejprodávanější SUV na světě. A co proti němu postavit? No přece globální jedničku Hondu CR-V, která bude muset o svou dominanci tvrdě bojovat.

DOJEM

Královský kabátec

Panovník by měl svoji moc ukazovat i okázalostí oděvu. Dostatečně státnicky působí oba vozy a najdeme na nich i velkou porci blyštivých chromovaných cinkrlátek. Jenže stylem ani jeden nijak zvlášť neoslní. I přes loňský facelift je na hondě čtyřleté stáří znát. Přepracovaná přední část přišla o vodorovné lamely na masce, což podle nás výrazu CR-V spíše ublížilo. Nyní postrádá nějaký sjednocující prvek a zůstala jen změť prolisů a výstupků – těch je vpředu požehnaně. Vzadu se nám naopak líbí skupinová světla zasahující hluboko do boků, kde kopírují linii prosklení. Volkswagen považujeme za druhý extrém. Strohé linie jsou jasným důkazem, že rodištěm tiguanu je německý Wolfsburg. Také jednoduchá podlouhlá maska, na niž z boku přímo navazují světlomety, je typickým prvkem značky. Jenže jinak je to trochu nuda. Rozhodně známe stylovější, výraznější i osobitější SUV.

Zlatá klec

Více odvahy při navrhování interiéru měli designéři Hondy. Palubní deska je podélně rozdělena na několik segmentů, které spolu s okrasnou lištou s dvojicí displejů uprostřed rozbíjejí velkou plastovou hmotu. Tiguan zapadá do aktuálního stylu Volkswagenu. Za volantem si připadáme jako v MPV Touran. Až na pár detailů se palubní deska prakticky shoduje. Jedinečný je 12,3palcový Active Info Displej místo tradičních přístrojů, určený pro výbavu Highline.

Vyšší posaz zaručuje oběma vozům nejen příjemné nastupování, ale i výborný výhled ven – přední sedadla jsou v hondě i volkswagenu ukotvena 69 cm nad zemí. V tiguanu se však cítíme o něco lépe. Palubní deska je orientovaná na řidiče, volant lze nastavovat ve větším rozmezí a všechny ovládací prvky jsou uspořádány logicky. V hondě se občas ztrácíme při listování palubním počítačem nebo multimediálním systémem a ani zpracování detailů není tak precizní jako ve volkswagenu.

CENA A VÝBAVA

Na shodné vlně

Kompaktní SUV jsou s dieselem, pohonem všech kol a automatickou převodovkou komfortní i úsporná, ale rozhodně nejde o lidovou záležitost. Použitá technika je drahá, a navíc se většinou snoubí i s bohatší výbavou. Honda CR-V tak sice startuje na 549.900 a tiguan na 560.900 Kč, ale testované motorizace se prodávají za mnohem vyšší částky: v případě japonské značky od třetího provedení Elegance Plus za 844.900 Kč a u Volkswagenu od verze Comfortline za 862.900 Kč. Rozdíl v pořizovací částce je mezi oběma vozy nicotných 18.000 Kč a také při pohledu do seznamu nabízené výbavy moc rozdílů nenacházíme. U testovaných automobilů najdete 17palcová litá kola, rádio s velkým barevným displejem, automatickou dvouzónovou klimatizaci, kožený multifunkční volant, tempomat nebo parkovací senzory. Nevýhodou hondy je velmi omezená možnost individualizace. K pevně seřazeným prvkům do jednotlivých stupňů lze připlácet vlastně jen za metalický lak, pokročilé bezpečnostní systémy nebo multimediální systém. Příjemná je prodloužená záruka na 8 let nebo do ujetí 150.000 km na celý pohonný systém, která je však podmíněna servisováním u autorizovaných partnerů Hondy. Volkswagen vám tiguan udělá přesně na míru, ale za prodloužení záruky na 4 roky s omezením na pouhých 80.000 km si připlatíte 8400 Kč. Oba vozy tak od nás dostávají stejnou známku.

Pořizovací náklady Kia Sportage 2.0 CRDi/100 kW 4x4 A/T Honda CR-V 1.6 i-DTEC/118 kW 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI/110 kW 4Motion DSG7
Základní cena 709 980 Kč (Exclusive) 844 900 Kč (Elegance Plus) 862 900 Kč (Comfortline)
Cena verze Světa motorů 709 980 Kč (Exclusive) 844 900 Kč (Elegance Plus) 862 900 Kč (Comfortline)
Výbava verze Světa motorů Čelní, boční a hlavové airbagy, rádio s bluetooth handsfree, připojení USB nebo SD, výškově a podélně stavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken a vnějších zrcátek, palubní počítač
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Automatická klimatizace Ano Ano Ano
Bixenony/světlomety LED Ne/Ne Ne/Ne Ne/24 800 Kč
Vyhřívání před./zadních sedadel 8000 Kč Ano/Ne 10 200 Kč/27 100 Kč*
Kožený volant Ano Ano Ano
Přední/zadní parkovací senzory Ne/Ano Ano/Ano Ano/Ano
Zadní parkovací kamera Ano Ano 8700 Kč
Litá kola Ano (17“) Ano (17“) Ano (17“)
Navigace Ano 16 000 Kč 21 700 Kč
Dešťový a světelný senzor Ano Ano Ano
Tempomat Ano Ano Ano
Autonomní nouzové brzdění Ne Ano (do 30 km/h) 6700 Kč
Bezklíčkové startování/odemykání Ne/Ne Ne/Ne 9400 Kč
Metalický lak 14 900 Kč 13 900 Kč 15 000 Kč
Porovnání cen 709 980 Kč (100 %) 844 900 Kč
(o 19 % horší)
862 900 Kč (o 22 % horší)
POŘADÍ  1.-2. 1.-2.
* Součástí zimních paketů

PROSTOR A POHODLÍ

Zámecké měřítko

Královský život vyžaduje dostatek prostoru. Nejen pro panovníka samotného, ale také pro jeho početný doprovod a poklady uložené v truhlicích. U aktuální Hondy CR-V jsme si vždy pochvalovali velikost kabiny zaručující pohodlné cestování. Prakticky ve všech směrech se v ní cítíme dobře a figurantovi s výškou 174 cm zbývá vzadu před koleny parádních 16 cm. Jenže tiguan nastavil měřítka ještě o stupínek výš. Díky rozvoru náprav 2677 mm je prostor pro posádku delší, takže nyní má stejně vysoký cestující rezervu dokonce 18 cm – tedy pokud je posuvná druhá řada ukotvena úplně vzadu. Interiér je navíc širší, vyšší a tiguan od nás dostává zaslouženou jedničku. U volkswagenu kvitujeme rozměrné dveře zcela zakrývající prahy. Ty se nemohou ušpinit, takže při nastupování zůstanou nohavice čisté. Honda má dole kousek prahu nechráněný a kalhoty po častém přesedávání při focení musely následně putovat do pračky.

Královské sezení najdete hlavně ve volkswagenu. Přední sedadla poskytují rozměry, tvarem i tuhostí výbornou oporu a pohodlí. Vzadu se nám zase líbilo jejich ukotvení výš nad podlahou, takže sedáky dobře podepírají stehna. Sklon zadního opěradla lze nastavovat podle potřeby. V hondě nám vpředu vadil krátký sedák a minimální boční vedení. Výborné jsou naopak přední hlavové opěrky.

Piha na kráse

Že by ve Volkswagenu zaměstnali kouzelníka Žita? Jak jinak si vysvětlit, že je tiguan o 119 mm kratší než CR-V a zároveň nabízí větší kabinu i 615 litrů na zavazadla? Jednoduše, jde totiž o údaj se zadní lavicí posunutou co nejvíce dopředu. Při běžném uspořádání – sedadla vzadu – je tedy kufr o 18 cm kratší, což podle našich měření dělá rozdíl 90 litrů. Správně by tedy měl být uváděn objem 525 l, proto dáváme volkswagenu známku 1,5. Nepomůže mu ani neuvěřitelná variabilita interiéru. Kromě posuvných zadních sedadel lze úplně sklopit opěradlo spolujezdce a přepravovat uvnitř 258 cm dlouhé předměty.

Jenže jedničku dostává honda s královským zavazadelníkem o objemu 589 l, který lze rozšířit až na 1669 l. Stejně jako u volkswagenu lze druhou řadu sklápět páčkami z kufru, ale u CR-V se navíc vyklopí sedák a potom složí opěradlo. I proto honda k vytvoření téměř rovné ložné plochy nepotřebuje dvojitou podlahu jako tiguan a může se také pochlubit nižší nákladovou hranou.

Naměřené hodnoty Honda CR-V 1.6 i-DTEC 118 kW 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 110 kW 4Motion 7DSG
Místo podélné/před koleny zadního cestujícího (cm) 174/16 157-175/0-18
Výška interiéru nad sedákem P/Z (cm) 90-97/94* 96-104/97
Místo nad hlavou cestujícího P/Z (cm) 5-13/10* 9-18/12
Šířka interiéru v loktech P/Z (cm) 150/148 154/151
Šířka interiéru v ramenou P/Z (cm) 148/140 138/133
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 47 x 49/45 x 50 51 x 49/49 x 47
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 56 x 51 63 x 48
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 91 x 106 87 x 107
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 67/180 73/191

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

Honda CR-V 1.6 i-DTEC – Skok o čtyři stupně Honda CR-V 1.6 i-DTEC – Skok o čtyři stupně

Automatům ještě nedávno stačilo pět stupňů, moderní…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…