VW Touran 2.0 TDI DSG - pohoda za milion

VW Touran 2.0 TDI DSG - pohoda za milion

 
 

Volkswagen Touran dostal vloni facelift a nové motory. Otestovali jsme vrcholnou verzi s výbavou Highline a turbodieselem 2.0 TDI spojeným s převodovkou DSG. Jak jezdí Touran za milion?

Model Touran rozšířil nabídku německého Volkswagenu v roce 2003, tedy dlouho poté co například Renault úspěšně uvedl a ještě úspěšněji prodával kompaktní MPV Scénic. Sudičky shluklé u Tuouranova výrobního pásu mu věštily nehynoucí slávu, ale i život plný útrap. Touran měl v podstatě všechny předpoklady, aby na trhu (a nejen tom západoevropském) uspěl, ale on trh bývá někdy nevyzpytatelný.

Touran nesl značku známého evropského výrobce, chlubil se kvalitním zpracováním, moderní technikou a relativně prostorným interiérem. Výbava tradičně oscilovala mezi nezbytným základem a hříšným luxusem nabízeným většinou za hříšné peníze. Touran si své příznivce našel poměrně brzy, ale na post prodejního trháku neměl alespoň v České republice dostatek sil a především dostatečně atraktivní poměr ceny a výkonu.

obrázek [300 x 227] Na autosalonu v Paříži v roce 2006 mateřská automobilka představila Touran v úpravě modelového roku 2007, jež měla přinést oživení modelové řady a akceleraci prodejů. Velmi umírněný výraz, s nímž se menší bráška ostříleného velkého MPV Sharan narodil, nahradil drzejší kukuč naordinovaný volkswagenům v nedávné minulosti v rámci snahy omlazení a zatraktivnění značky.

Po novém Passatu a dalších nových modelech zdědil Touran 2007 dynamicky tvarované světlomety s charakteristickým půlobloukem a bohatě chromovanou přední masku stylizovanou do písmene V. Lehce krabicovitý výraz Touranu zůstal, což prozradí zejména boční pohled, inovace zadní části se smrskly do přepracovaných zadních světlometů a mírně přemodelovaného zadního nárazníku.

Sázka na účel

Interiér zůstal řádění designérů ušetřen, a tak Touran i v novém modelovém roce sází především na praktičnost, jednoduchost a přehlednost. Tvary zůstaly nekomplikované, jednoduché snad až trochu nudné, z každého centimetru palubní desky, výplní dveří nebo středového tunelu dýchá účelnost, ale i preciznost a snaha o zachování vysokých kvalitativní standardů. Zpracováním a kvalitou materiálů Touran rozhodně neurazí.

Horní polovinu palubní desky vytesali zruční „sochaři“ automobilky VW z na dotek i pohled příjemného měkčeného plastu, kontroloři pohlídali vynikající slícování. Kolem řidiče, spolujezdce i cestujících na zadních sedadlech se rozprostírá solidní vnitřní prostor, obrovská rezerva zůstává zejména nad hlavou a u ramen. O kolena se také obávat nemusíte, ale rezerva za 185 cm vysokým řidičem není nikterak omračující.

Devizou nadále zůstává značný počet dostatečně velkých odkládacích prostor a bohatě dimenzovaná sportovní sedadla s dobrým bočním vedením opěradla a optimální oporou stehem. Chybičkou se v testovaném modelu ukázala vysoko položená páka výškového nastavení sedadel a vůbec celý plastový kryt způsobující během nastupování nepříjemný tlak na stehna. Test jsem končil s nehezkou modřinou.

obrázek [300 x 214] Prvky nejvyšší výbavy Highline posunuly vnímání vnitřku vozu o několik pater nad základní verze, šmrnc interiéru dodává zejména dřevěný dekor a imitace hliníku coby podkladu středové konzoly. Mezi silné stránky Volkswagenu Touran se nadále řadí výborná ergonomie, přehlednost, majitelé ocení rovněž dostatečně velký zavazadlový prostor se základním objemem 695 litrů. Ke cti testovaného modelu s možností odpočtu DPH nutno říci, že mříž za zadními sedadly nevydala dokonce i na velkých nerovnostech ani hlásku.

Kultivovanější, ale žíznivější

Volkswagen Touran nemá pouze nový obličej, ale i nové srdce. Pod kapotu se v rámci omlazovací kúry nastěhovaly moderní pohonné jednotky 1,4 TSI a 2,0 TDI. Dvojitě přeplňovaný zážehový motor s nízkým zdvihovým objemem se blýsknul v Golfu GT a Touranu bude nepochybně velmi slušet, my jsme však vybrali na test populární vznětový motor 2,0 TDI s maximálním výkonem 103 kW.

Uvedeného maximálního výkonu čtyřválec se systémem vstřikování čerpadlo-tryska a piezoelektrickými vstřikovači dosahuje v 4200 otáčkách, maximálního točivého momentu 320 Nm potom v 1750 otáčkách. V době uvedení inovovaného vznětového dvoulitru na trh (společně s novým VW Passat) automobilka slibovala menší hlučnost a lepší reakce na sešlápnutí plynového pedálu.

Sliby se vyplnily. Motor, ač zvláště ve vysokých otáčkách stále poměrně hlučný, se již v několika vozech prezentoval relativně kultivovaným chodem, klidnými starty a absencí vibrací, kteréžto vlastnosti jsou v kontrastu s chováním starších turbodieselů pumpe-düse. Co platilo například pro Golf Plus 2.0 TDI, platí i pro testovaný Touran. Starty probíhají až překvapivě klidně, bez vibrací a hlasitého klapotu.

Motor klidně naskočí a přede jako kočka. Přidání plynu sice okamžitě hladinu hluku v kabině mírně zvedne, ale do 3000 otáček uvnitř panuje velmi příjemná atmosféra. Nad 3000 otáček se motor začne trochu „vztekat“ a ozývat uvnitř více a více. V oblasti zásahu omezovače už křičí na celý interiér, ale jelikož výkon a točivý moment v těchto končinách dosahují naprosto nezajímavých hodnot není důvod, abyste se takto vysoko vydávali.

obrázek [300 x 251] Pokud se udržíte v rozmezí 1500 – 3500 otáček, budete se těšit z dobré akustické pohody a silného zátahu. Motor táhne od nízkých otáček, příval kroutícího momentu zesílí na 1800 otáčkách, nárůst výkonu se výrazněji projeví okolo 2500 otáček. Velký točivý moment ve spojení s vysokým výkonem způsobuje, že Touran svižně akceleruje z klidu do pohybu, ladně předjíždí a elegantně nabírá rychlost i za českým dálničním limitem.

Dvoulitr má proti starším devatenáctistovkám několik výhod, ale spotřeba mezi ně nepatří. S Touranem 2.0 TDI DSG můžete stále jezdit úsporně, kombinovaná spotřeba těsně nad sedm litrů, se kterou jsem zakončil test, však není šest litrů starších tédéíček. Budete-li se hodně snažit, dostanete se i na deklarovaných 6,6 litru, ale to chce hodně citlivou nohu a značnou dávku sebezapření. Ve městě se dá běžně jezdit také za 8,5 l/100 km.

DSG mu sluší

Volkswagen Touran vybavený vznětovým dvoulitrem můžete pořídit s šestistupňovou převodovkou DSG (podrobný popis funkde DSG je zde). Kombinace silného turbodieselu a inteligentní převodovky Touranu velmi slušela. Dvouspojková převodovka schopná současně udržovat zařazení dvou převodových stupňů a podle potřeby vypínat nebo zapínat jednu či druhou spojku skutečně patří mezi to nejlepší, co můžete v současnosti koupit.

Převodovka mění stupně rychlostí blesku a dovoluje řidiči zacházet s plynovým pedálem tak, jako v žádném jiném voze vybaveným konveční automatickou převodovkou nebo automatizovanou manuální převodovkou. Moderní automaty mění převodové stupně rychle, ale rychlost změny stupňů realizovaná převodovkou DSG vyráží dech. Samozřejmě změna probíhá nejen rychle, ale i hladce.

obrázek [555 x 306]

Převodovka si vede dobře ve všech režimech, v podstatě jsem neobjevil žádná slabá místa (snad kromě pomalejšího rozjíždění v případě potřeby maximální akcelerace z klidu). Jen jednou převodovka zpanikařila a vyřadila nepochopitelně na neutrál, při zařazení zpátečky vyšly několikrát z oblasti uložení převodovky podivné zvuky. Těžko však hovořit o obecné vlastnosti, spíše šlo o specifické chování testovaného kusu. S Touranem se ovšem nejen dobře řadí, ale i výborně jezdí.

Příplatkový sportovní podvozek testovaného modelu postaveného navíc na 17palcových kolech měl problémy s příčnými nerovnosti a zápasil i s většími výtluky, ale zato se cesty držel jako klíště a když se jednou zakousnul, nepustil. V zatáčkách se Touran málo neklání, není příliš citlivý na boční vítr a dokáže „bez mrknutí světlometu“ uhánět rychlostí 180 km/h. Řízení je přeposilované ale přesné, brzdy mají sílu i vytrvalost (nevadnou).

Pohoda za milion

Volkswagen Touran se nemůže pochlubit extrémním vnitřním prostorem, na to jsou tu velká neboli plnohodnotná MPV, ani vysokou užitnou hodnotu nabízenou za malé peníze. Touran výborné poslouží jako rodinný automobil, lehce vzdušnější náhrada za staré kombi, ale i společník živnostníků, neúnavný dříč. Faceliftovaný Touran nabídne svému majiteli atraktivnější vzhled, dobře zpracovaný interiér, výborné jízdní vlastnosti a dobrou výbavu.

Za to si však nechá zaplatit. Základní varianta poháněná zážehovou šestnáctistovkou přijde ve výbavě Conceptline (ta však obsahuje v podstatě vše potřebné, za automatickou klimatizaci připlatíte jen 5600 Kč) na 614.400 Kč. Zajímavý model 1.4 TSI stojí ve stejné výbavě 692.300 Kč, testovaný Touran 2.0 TDI DSG s maximálním výkonem 125 kW přijde na nezanedbatelných 957.100 Kč. Touran prostě není z laciného kraje.

Plusy

  • prostorný a praktický interiér
  • výborné jízdní vlastnosti
  • převodovka DSG
  • kvalitní sportovní sedadla
  • prostorný a praktický interiér
  • silný, úsporný a dobře odhlučněný motor

Minusy

  • vysoká pořizovací cena
  • větší hlučnost ve vysokých otáčkách
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG

Cena v základní výbavě: 957 100 Kč Cena v testované výbavě: 1 039 414 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, elektronický stabilizační systém ESP s brzdovým asistentem a ABS, ASR, EDS, MSR, DSR, program jízdy v zimních podmínkách, ISOFIX, mlhové světlomety, klimatizace Climatronic, rádio RCD 300 s CD a MP3 přehrávačem a osmi reproduktory, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, kotoučové brzdy vpředu a vzadu, elektromechanický posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti, automatický spínač světlometů, tempomat, multifunkční ukazatel PLUS, 16palcová kola z lehkých slitin, sportovní přední sedadla s bederními opěrkami, tříramenný kožený volant, výškově a podélně nastavitelný volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži, podélný střešní nosič.

Výbava testovaného vozu:Přestavba na užitkové vozidlo N1 (+ 22.814,-), multifunkční volant (+ 6.000,-), paket luxus (rádio RCD 500 s měničem na šest CD, bixenonové světlomety, 17palcová kola z lehkých slitin, o 15 mm snížený sportovní podvozek, kontrola tlaku v pneumatikách) - (+ 20.600,-), textilní koberečky pro všechny řady sedadel (+ 3.700,-), vykládání přístrojové desky v provedení vzácné dřevo (+ 2.600,-), metalický lak (+ 11.600,-), zadní parkovací systém (+ 12.300,-), funkce coming home a dešťový senzor (+ 2.700,-).

KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany

Severní Korea oznámila, že provedla test nového systému…

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

 

Štítky Volkswagen Testy MPV

Technické údaje
Motor Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.3 / 5.4 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 695 / 1989
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1634 / -
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4407
b) šířka (mm): 1794
c) výška (mm): 1635
d) rozvor (mm): 2675
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1534
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví

Volkswagen rozšiřuje nabídku agregátů modelu Touran.…

Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI

Druhá generace Volkswagenu Touran je nabízena se dvěma…

 



 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230 let: Zákaz vydal Josef II.

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230…

Na světoznámém Starém židovském hřbitově na pražském Josefově proběhl poslední pohřeb 29. května 1787. Císař…

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200 metrů pod vrcholem

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200…

Polští turisté nalezli pod vrcholkem Sněžky českou turistku (†47), která byla v bezvědomí. Její život se…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…