Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Tristar: Oranžový pick-up k jubileu čtyřkolky

Aleš Dragoun
Diskuze (15)

Na autosalonu užitkových aut v Hannoveru představuje Volkswagen koncept pick-upu Tristar. Vznikl ke třicátému výročí pohonu všech kol.

Nejen nadcházející Paříží živ je evropský automobilový svět. V Hannoveru právě probíhá IAA, jak je tradicí, každý sudý rok se věnuje tato mezinárodní výstava užitkovým vozidlům. A kde jinde by měl Volkswagen prezentovat svoje novinky, když má v tomto městě právě na dodávky a pick-upy továrnu? Tristar je vlastně od každého trochu.

Základ konceptu tvoří legendární Transporter ve své aktuální, tedy páté generaci. Má prodlouženou budku, ale pouze s jedním párem dveří. Za ní následuje prostor pro náklad, ve kterém najdeme třeba i rezervu. Ano, u VW přetvořili dodávku do podoby stylového pick-upu. A nutno dodat, že i když má současný Transporter na krku už dvanáct křížků, v téhle podobě mu to opravdu sluší. Neubránil se ani vyloženě módním prvkům, jakými jsou oplastování a oranžová barva. Černý plast najdeme i vpředu na nárazníku. Jedna z lišt masky je chromovaná, svícení ve dne a v mlze zajišťují moderní diody. Příď vypadá docela sportovně.

Interiér pak kombinuje tmavě šedé plasty se stříbrným dekorem. Volant je potažen kvalitní hnědou kůží stejně jako volící páka dvouspojkové převodovky, tento odstín najdeme rovněž na spodní části palubní desky, částečně i na dveřích a hlavně jsou stejným materiálem potažena sedadla. Na bocích je opět doplňuje oranžová. Obě se dají otáčet a posouvat, více jich uvnitř ani nenajdete. Tristar je vybaven i informačním systémem s dotykovou obrazovkou, jistou strohost pak navozují dvě otevřené odkládací poličky před spolujezdcem, klasická schránka přitom zůstala na svém místě. Znamená to tedy, že chybí airbag? Automobilka jejich počet neudala... Za pasažéry se nachází výklopný stolek třeba na obří dvacetipalcový tablet a na cestách divočinou si můžete uvařit i čerstvou kávu. Nebo se pustit klidně do videokonference na dálku či poslouchat hudbu z kvalitního audia. Oranžový volkswagen je zkrátka multifunkční, slouží také jako kancelář na kolečkách.

Tristar má pohon všech kol, první Transporter Syncro měl totiž premiéru před 30 lety, takže se jedná o výroční koncept. Na fotkách vypadá hodně kompaktně, přitom na délku měří 4788 mm a do šířky včetně zrcátek 2320 m. Také více než dvoumetrová (2066 mm) výška není nijak malá. Pod přední kapotou vrčí dvoulitrové TDI Bi-Turbo se 150 kW v maximálních 4000 otáčkách. 450 N.m/1400 min-1 tedy přenáší sedmistupňové DSG systémem 4Motion na obě nápravy. Síly má dost k dosažení rychlosti 185 km/h i ke sprintu na stovku během deseti vteřin. VW uvádí i akceleraci na 80 km/h během 6,7 s. Žádný louda to tedy není ani na asfaltu. Ale určitě zvládne i těžší terén, světlost má vyšší 30 mm a sedmnáctipalcová kola Rocadura jsou obuta do pneumatik rozměru 245/70 s pořádným vzorkem. A zadní diferenciál se dá mechanicky zamknout.

Jen škoda, že Tristar zůstane opravdu pouhým konceptem. Ale pokud by se našel dostatek (bohatých) zákazníků, u divize užitkových aut VW by si jeho případnou sériovou výrobu alespoň v omezeném počtu mohli ještě rozmyslet. Rozloučení s generací T5 by to bylo jistě parádní, nemyslíte?

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Avatar - wakantanka
27. 9. 2014 19:33
Re: Za tento počin
Mno myslím, že do reálu to nemá ďaleko. Navyše už sa niečo podobné akurát s motorom vzadu vyrábalo, takže by to celé dávalo zmysel.
25. 9. 2014 13:30
Re: Naprostá pecka
Jo a možná proto se mi líbí :yes:
Avatar - tomtoylc
24. 9. 2014 21:49
Re: VW
sorry, zabudol som tam dať uvodzovky „T6“ ;-)
24. 9. 2014 19:54
T3
Minimalne zezadu mi to prijde jako uzasnej odkaz na design T3 doppelkabine. Jestli bude takhle vypadat T6, tak to bude trhak! ;) Bravwo VW! ;)
Avatar - pallas
24. 9. 2014 17:53
Prečo by bola ložná plocha tak vysoko?
Motor to má predsa vpredu.