Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba vozidel v ČR roste, milion aut ročně je na dosah

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Za 1. pololetí 2007 již bylo vyrobeno téměř 480 tisíc osobních automobilů. Převážná většina nárůstu produkce byla směrována na export.

Za 1. pololetí roku 2007 bylo v České republice dle údajů jednotlivých firem vyrobeno 484.823 ks silničních vozidel, což je o 6,48 % více (o 29.494 ks) než za stejném období roku 2006.

Převážná většina nárůstu produkce byla směrována na export. Při uvedeném nárůstu celkové výroby vozidel došlo ke zvýšení prodejů na domácím trhu (v souhrnu za všechny kategorie) pouze o 0,39 %, zatímco vývoz vzrostl o 9,69 %.

Nárůst výroby byl přitom zaznamenán ve všech kategoriích silničních vozidel, tedy nejen u osobních automobilů (+ 6,23 %), autobusů (+18,10 %) a přípojných vozidel kat. O3 a O4 (+ 5,31 %), ale i u nákladních automobilů kat. N2 a N3 (+ 75,65 %) a motocyklů a mopedů (+ 104,19 %). K růstu produkce došlo u převážné většiny českých výrobců vozidel.

Škoda Auto vyrobila za prvních šest měsíců roku 2007 318.588 automobilů, což představuje meziroční nárůst téměř 9 %. TPCA v Kolíně vyrobilo 161164 automobilů (+ 1,18 %). Kaipan, který se zabývá zakázkovou výrobou roadsterů vyrobil 5 vozů.

Oproti 1. pololetí 2006 došlo i k určité změně struktury výroby vozidel. Zvýšil se podíl nákladních vozů, autobusů a motocyklů na celkové výrobě vozidel v ČR a to i při současném růstu výroby osobních automobilů. Podíl výroby přípojných vozidel kat. O3 a O4 se při tomto porovnání v podstatě nezměnil.

Kopřivnická Tatra meziročně výrazně navýšila výrobu (z 640 na 1187 nákladních automobilů), Avia letos vyrobila 378 vozů (+50,6 %). Dařilo se i výrobcům autobusů. Iveco Czech Republic vyrobilo 1377 autobusů (+ 20,68 %), SOR Libchavy přidal 181 ks (+ 7,7 %).

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Avatar - Righ
28. 7. 2007 08:39
Re: strom ktery roste do nebe ??
Nerikam, ze aut je stale mene, specialne v CR se pocet aut docela razantne zvysuje, coz je ale dilem ojetin a nikoliv novych vozu. Faktem zustava, ze evropsky (unijni) trh s novymi vozy stagnuju a fabriky v CR na to nemaji zadny vliv. A s tim, ze je dalsich x tisic lidi zavislych na automobilce, bych si taky hlavu nelamal, automobilovy koncerny tu byly, jsou a budou, at uz budou vyrabet auta na benzin nebo na elektrinu.
Pokud jde o ekologicky dopad automobilismu, to je vec, kterou zrovna ja rozhodne nepodcenuju, muzes se ostatne mrknout do diskuze o hybridnich Porsche, abys videl, co si o tom myslim. Nepripada mi, ze je to ale relevantni uvadet v souvislosti s touto zpravou. Ta je totiz opravdu pozitivni a meli bysme to ocenit. ;-)
Avatar - Righ
27. 7. 2007 17:59
Re: To je úžasné
Briskni odpoved, pod toto se plne podepisuju. :yes: Jinak ani s tema danema na tom nejsme tak bidne, natoz co se tyce sluzeb, zvlast v celoevropskym srovnani. Ten Fitipaldiho prispevek je tradicnim skuhranim na vsechno cesky a v Cesku, nejcastejc se muze clovek takovy blaboly docist na diskuzich treba na novinkach nebo idnesu. Pochybuju, ze by dotycni lide trvdili neco jinyho, at uz by zili kdekoliv.
Avatar - Righ
27. 7. 2007 17:51
Re: strom ktery roste do nebe ??
Myslim, ze nejsi uplne v obraze - evropsky trh novych vozu dlouhodobe stagnuje a v poslednich nekolika letech spis klesa. To plati i pro CR, viz vysledky za toto pololeti. Z cisel uvedenych v tehle zprave tedy neplyne, ze by se kvuli produkci aut v CR dal zamorovaly silnice u nas nebo kdekoliv jinde. Vyplyva z nich pouze to, ze automobily produkovany v CR si ziskavaji oblibu na ukor automobilu vyrabenych v zahranici, coz je pro nas jedine dobre. Zamestnavaji tisice lidi, hlavne u dodavatelu, a odvadi dane do statni pokladny. Sama pozitiva. ;-)