Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vyrus 986 M2 je italská extravagance se srdcem značky Honda

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Stroje italské značky Vyrus téměř vždy ohromují svým designem a především netradičními konstrukčními řešeními, i když využívají motory od mnohem slavnějších výrobců. Nejinak je tomu i u modelu 986 M2.

Za vznikem značky Vyrus, založené v polovině osmdesátých let, stojí Ascanio Rodorigo, konstruktér a designér, který pracoval v osmdesátých letech dvacátého století s Massimo Tamburinim v Bimotě a následně se osamostatnil.

Za více než třicet let má Ascanio Rodorigo na svém kontě řadu zajímavých strojů a především jedny z největší zkušeností s vývojem vlastního zavěšení předního kola s řízením rejdovým čepem. Právě toto řešení je charakteristickým rysem strojů jeho značky.

Vyrus 986 M2, který představuje jeden z nejmladších modelů své značky, pak vedle netradičního řešení vedení předního kola vyniká i konstrukcí rámu a především svou extrémně nízkou suchou hmotností, která je pouhých 145 kg.

Srdcem tohoto stroje přitom není žádný miniaturní motůrek, ale plnohodnotný kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 599 cm3 a výkonu 92 kW (125 k) při 13.000 min-1 ve spojení se šestistupňovou převodovkou, který pochází ze supersportu Honda CBR600RR, jehož výroba byla ukončena v loňském roce.

Vyrus 986 M2 s rozvorem kol 1325 mm a sedlem ve výšce 830 mm stojí na 17palcových kovaných kolech a jeho brzdový systém využívá vpředu dvojici kotoučů o průměru 320 mm v kombinaci s radiálními třmeny Brembo, zatímco vzadu je jediný kotouč o průměru 220 mm.

Italská firma nepředstavuje model 986 M2 jako pouhý výstavní exemplář, ale nabízí jej jako kompletní motocykl schválený pro běžný silniční provoz nebo téměř kompletní stroj, do nějž si jeho majitel sám zajistí montáž motoru. Produkce má být omezena na 50 exemplářů, jejichž cena nebyla zveřejněna.

Zájemci o Vyrus 986 M2 z České republiky přitom nemusí pro svůj vysněný stroj nutně pospíchat přímo do Itálie, ale mohou se obrátit na pražskou společnost MR43, která má značku Vyrus vedle řady dalších exkluzivních motocyklových značek ve své nabídce.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
22. 3. 2017 12:26
Re: Z fotek mi nejde
To už je hodně dlouho, co jsem tohle řešení poprvé viděl (Bimota Tesi), ale jak se s tím jezdí to nevím ....
Avatar - Uživatel_5340709
22. 3. 2017 09:42
Re: Z fotek mi nejde
Jj, díky. :yes:
21. 3. 2017 19:41
Re: Z fotek mi nejde
Motorka má rejdový čep, ovládaný poměrně přímo řidítky, vlastně trochu podobný princip jako u auta. Je to trošku vidět na té poslední odstrojené fotce. Možná ještě lépe na starším modelu [odkaz]

Ďábelský stroj se spoustou zajímavých technických fines, škoda, že ho člověk vidí nejspíš jen na fotce.
Avatar - Uživatel_5340709
21. 3. 2017 14:25
Z fotek mi nejde
do hlavy, jak se ta motorka řídí?