Vyrus 986 M2 je italská extravagance se srdcem značky Honda
Za vznikem značky Vyrus, založené v polovině osmdesátých let, stojí Ascanio Rodorigo, konstruktér a designér, který pracoval v osmdesátých letech dvacátého století s Massimo Tamburinim v Bimotě a následně se osamostatnil.
Za více než třicet let má Ascanio Rodorigo na svém kontě řadu zajímavých strojů a především jedny z největší zkušeností s vývojem vlastního zavěšení předního kola s řízením rejdovým čepem. Právě toto řešení je charakteristickým rysem strojů jeho značky.
Vyrus 986 M2, který představuje jeden z nejmladších modelů své značky, pak vedle netradičního řešení vedení předního kola vyniká i konstrukcí rámu a především svou extrémně nízkou suchou hmotností, která je pouhých 145 kg.
Srdcem tohoto stroje přitom není žádný miniaturní motůrek, ale plnohodnotný kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 599 cm3 a výkonu 92 kW (125 k) při 13.000 min-1 ve spojení se šestistupňovou převodovkou, který pochází ze supersportu Honda CBR600RR, jehož výroba byla ukončena v loňském roce.
Vyrus 986 M2 s rozvorem kol 1325 mm a sedlem ve výšce 830 mm stojí na 17palcových kovaných kolech a jeho brzdový systém využívá vpředu dvojici kotoučů o průměru 320 mm v kombinaci s radiálními třmeny Brembo, zatímco vzadu je jediný kotouč o průměru 220 mm.
Italská firma nepředstavuje model 986 M2 jako pouhý výstavní exemplář, ale nabízí jej jako kompletní motocykl schválený pro běžný silniční provoz nebo téměř kompletní stroj, do nějž si jeho majitel sám zajistí montáž motoru. Produkce má být omezena na 50 exemplářů, jejichž cena nebyla zveřejněna.
Zájemci o Vyrus 986 M2 z České republiky přitom nemusí pro svůj vysněný stroj nutně pospíchat přímo do Itálie, ale mohou se obrátit na pražskou společnost MR43, která má značku Vyrus vedle řady dalších exkluzivních motocyklových značek ve své nabídce.