Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výsledky prémiových značek: BMW stále před Audi a Mercedesem

David Bureš
Diskuze (55)
Vozů se čtyřmi kruhy se v roce 2011 prodalo více než těch s trojcípou hvězdou, BMW je ale mezi prémiovými značkami i nadále jedničkou.

BMW za celý rok 2011 prodalo 1.380.384 nových automobilů, díky čemuž je opět prémiovou automobilovou značkou s největšími prodeji. Mercedes-Benz se s 1.260.912 prodanými vozy propadlo na třetí pozici, Audi loni se zhruba 1.302.650 prodanými automobily skončilo druhé.

Prodeje mnichovské automobilky meziročně vzrostly o 12,8 %, BMW loni dosáhlo nejvyšších prodejů ve své historii. Nejprodávanějším modelem s modrou vrtulí ve znaku byla loni řada 5, které se prodalo 310.050 exemplářů.

Vedení si pochvaluje úspěch nové generace SAV X3, kterého se loni prodalo 117.944 kusů, o 156,4 % více než v roce 2010. Nová X3 se začala prodávat na konci roku 2010, její výroba už neprobíhá v rakouském Grazu u firmy Magna Steyr, ale přímo u BMW v americkém Spartanburgu.

Zákazníci si loni koupili 126.429 nových x-jedniček, prodeje vlajkové lodi značky, řady 7 meziročně vzrostly o 4,5 % na 68.774 aut.

BMW si chce svůj titul neprodávanější prémiové značky uchovat i v letošním roce. Má pro to dobré předpoklady, na trh se totiž dostane nové generace řady 3.

Také Audi v loňském roce zaznamenalo rekordní prodeje, během roku 2011 prodalo o 210.200 více aut než rok předtím. Největším trhem pro Audi se loni stala poprvé v historii Čína, kde si zákazníci koupili 313.036 nových vozů se čtyřmi kruhy ve znaku. Ingolstadtský výrobce v nejlidnatější zemi světa prémiovým značkám jasně dominuje.

Druhým největším trhem bylo loni pro Audi domácí Německo, kde se nových automobilů této značky prodalo 254.011. V celé Evropě automobilka prodala zhruba 726.300 vozidel, ve Spojených státech pak 117.561 aut.

Vstup nové generace A6 sedan na trh loni v březnu, následovaný A6 Avant na podzim znamenal meziroční růst prodejů tohoto modelu o 12,2 % na 229.200 exemplářů. A7 Sportback si loni pořídilo 31.300 zákazníků. V Ingolstadtu si pochvalují i počet prodaných A1. Těch se loni prodalo 118.200 kusů, většinu z nich si pořídili zákazníci v Evropě.

Rekordní prodeje zaznamenalo rovněž vedení Mercedesu-Benz, pomalejší meziroční růst ale znamenal odsud na třetí místo v žebříčku prodaných vozů německých prémiových značek. Předchozí rekord byl stanoven v roce 2007, kdy se prodalo 1.285.900 nových Mercedesů.

Největším trhem pro Mercedes bylo Německo, kde v loňském roce prodal 262.256 nových aut, což bylo o skoro 3.000 méně než v roce 2010. Za ním následovalo USA (245.231 prodaných automobilů této značky).

V Číně a Hong Kongu se loni prodalo 193.339 nových Mercedesů, o 30,6 % více než o rok dříve. Ve Stuttgartu upozorňují i na růst prodejů v Rusku (meziročně + 47,3 % na 29.058 aut), Indii (+ 22,7 % na 7.089 vozů) a Brazílii (+ 35,3 % na 10.197 vozidel).

Nejprodávanějším modelem s třícípou hvězdou byla v loňském roce třída C, která byla na konci 2010 modernizována, do nabídky pak loni přibyla verze kupé. Třídy C se loni prodalo 401.340 kusů, zákazníky nejvíce lákal sedan. Na druhém místě byla větší třída E (244.341 prodaných exemplářů).

Vedení Mercedesu si hodně slibuje také od letošního roku. Na trh totiž vstoupí nové generace třídy A a SL, těšit se máme i na nové G, GL a GLK. Nové generace tříd B a M se začaly prodávat teprve nedávno, a tak do celkových prodejů v loňském roce ještě plně nepromluvily.

Srovnání prodejů prémiových značek v roce 2011
ZnačkaAudiBMWMercedes-Benz
Počet prodaných aut [ks]1.302.6501.380.3841.260.912
Meziroční nárůst [%]+ 19,2+ 12,8+ 8,0
Počet prodaných aut v Německu [ks]254.011257.132262.256
Počet prodaných aut v Číně [ks]313.036232.586*193.339
Počet prodaných aut v USA [ks]117.561-245.231
Nejprodávanější modelA6řada 5třída C
Nejprodávanější model [ks]229.200310.050401.340
*včetně ostatních značek BMW Group

David Bureš
Diskuze (55)
17. 1. 2012 00:13
Re: MB C
Také bych to viděl, že se bude pohybovat kolem 300 tisíc kusů.
17. 1. 2012 00:07
Re: Natěsno
VW se v Číně prodává, protože je tam nějakých 30 let. Šel tam brzo.
Avatar - white label
17. 1. 2012 00:04
Re: Nejprodávanější BMW...
Viz 18:16
16. 1. 2012 23:56
Re: Natěsno
Audi v 80. letech v USA postihly vykonstruované problémy se samovolným zrychlením. Během pár let prodeje spadly o 85% a roky se nehnuly. Až v roce 2000 prodali tolik aut co téměř 20 let zpět. Proto tam má tak malé prodeje. Od té doby tam tolik neinvestují a netlačí se. I tam časem dojde k samovolnému vyrovnání.

Někdo přirovnává problémy Toyoty k problémům Audi, ale Toyota nedostala ani zlomeček té čočky, co tenkrát Audi. Kdyby byli jen na americkém trhu, tak zbankrotovali. Žalovali je statisíce lidí o miliardy dolarů. Nakonec se samozřejmě ukázalo, že Audi nepochybilo. Většinu problémů způsobili novináři, kteří si na tom přihřáli svou polívčičku. Nikdo se jim neomluvil, nikdo jim nenahradil miliardové ztráty způsobené doslova podvodem. V USA přece nikdo nemůže napsat, že matka zajela své dítě, protože je špatná řidička. Za to vždy musí být odpovědná nějaká ďábelská společnost.
16. 1. 2012 23:51
Re: Nejprodávanější BMW...
Můžeš se na to dívat tak, že její prodeje teprve najíždí a už je nejprodávanější model značky.