Výsledky prémiových značek: BMW stále před Audi a Mercedesem
BMW za celý rok 2011 prodalo 1.380.384 nových automobilů, díky čemuž je opět prémiovou automobilovou značkou s největšími prodeji. Mercedes-Benz se s 1.260.912 prodanými vozy propadlo na třetí pozici, Audi loni se zhruba 1.302.650 prodanými automobily skončilo druhé.
Prodeje mnichovské automobilky meziročně vzrostly o 12,8 %, BMW loni dosáhlo nejvyšších prodejů ve své historii. Nejprodávanějším modelem s modrou vrtulí ve znaku byla loni řada 5, které se prodalo 310.050 exemplářů.
Vedení si pochvaluje úspěch nové generace SAV X3, kterého se loni prodalo 117.944 kusů, o 156,4 % více než v roce 2010. Nová X3 se začala prodávat na konci roku 2010, její výroba už neprobíhá v rakouském Grazu u firmy Magna Steyr, ale přímo u BMW v americkém Spartanburgu.
Zákazníci si loni koupili 126.429 nových x-jedniček, prodeje vlajkové lodi značky, řady 7 meziročně vzrostly o 4,5 % na 68.774 aut.
BMW si chce svůj titul neprodávanější prémiové značky uchovat i v letošním roce. Má pro to dobré předpoklady, na trh se totiž dostane nové generace řady 3.
Také Audi v loňském roce zaznamenalo rekordní prodeje, během roku 2011 prodalo o 210.200 více aut než rok předtím. Největším trhem pro Audi se loni stala poprvé v historii Čína, kde si zákazníci koupili 313.036 nových vozů se čtyřmi kruhy ve znaku. Ingolstadtský výrobce v nejlidnatější zemi světa prémiovým značkám jasně dominuje.
Druhým největším trhem bylo loni pro Audi domácí Německo, kde se nových automobilů této značky prodalo 254.011. V celé Evropě automobilka prodala zhruba 726.300 vozidel, ve Spojených státech pak 117.561 aut.
Vstup nové generace A6 sedan na trh loni v březnu, následovaný A6 Avant na podzim znamenal meziroční růst prodejů tohoto modelu o 12,2 % na 229.200 exemplářů. A7 Sportback si loni pořídilo 31.300 zákazníků. V Ingolstadtu si pochvalují i počet prodaných A1. Těch se loni prodalo 118.200 kusů, většinu z nich si pořídili zákazníci v Evropě.
Rekordní prodeje zaznamenalo rovněž vedení Mercedesu-Benz, pomalejší meziroční růst ale znamenal odsud na třetí místo v žebříčku prodaných vozů německých prémiových značek. Předchozí rekord byl stanoven v roce 2007, kdy se prodalo 1.285.900 nových Mercedesů.
Největším trhem pro Mercedes bylo Německo, kde v loňském roce prodal 262.256 nových aut, což bylo o skoro 3.000 méně než v roce 2010. Za ním následovalo USA (245.231 prodaných automobilů této značky).
V Číně a Hong Kongu se loni prodalo 193.339 nových Mercedesů, o 30,6 % více než o rok dříve. Ve Stuttgartu upozorňují i na růst prodejů v Rusku (meziročně + 47,3 % na 29.058 aut), Indii (+ 22,7 % na 7.089 vozů) a Brazílii (+ 35,3 % na 10.197 vozidel).
Nejprodávanějším modelem s třícípou hvězdou byla v loňském roce třída C, která byla na konci 2010 modernizována, do nabídky pak loni přibyla verze kupé. Třídy C se loni prodalo 401.340 kusů, zákazníky nejvíce lákal sedan. Na druhém místě byla větší třída E (244.341 prodaných exemplářů).
Vedení Mercedesu si hodně slibuje také od letošního roku. Na trh totiž vstoupí nové generace třídy A a SL, těšit se máme i na nové G, GL a GLK. Nové generace tříd B a M se začaly prodávat teprve nedávno, a tak do celkových prodejů v loňském roce ještě plně nepromluvily.
Srovnání prodejů prémiových značek v roce 2011 | |||
Značka | Audi | BMW | Mercedes-Benz |
Počet prodaných aut [ks] | 1.302.650 | 1.380.384 | 1.260.912 |
Meziroční nárůst [%] | + 19,2 | + 12,8 | + 8,0 |
Počet prodaných aut v Německu [ks] | 254.011 | 257.132 | 262.256 |
Počet prodaných aut v Číně [ks] | 313.036 | 232.586* | 193.339 |
Počet prodaných aut v USA [ks] | 117.561 | - | 245.231 |
Nejprodávanější model | A6 | řada 5 | třída C |
Nejprodávanější model [ks] | 229.200 | 310.050 | 401.340 |
*včetně ostatních značek BMW Group |