Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vývoj Nissanu Juke-R na pěti videích

David Bureš
Diskuze (22)
Nissan pomocí série videí ukazuje, jak vznikal sportovní crossover Juke-R.

Nissan na říjnové tiskové prezentaci v Malaze představil sportovní crossover Juke-R, pod jehož útrobami se skrývají orgány sportovního modelu GT-R. V následující sérií videí Nissan ukazuje, jak se technika GT-R dostala do karoserie tohoto malého extravagantního vozu.

Projekt známý pod pracovním názvem SupeR Juke je dílem inženýrů britského NTC-E (Nissan Technology Centre for Europe), kteří se ovšem spojili s firmou Ray Mallock Limited (RML). Ta s Nissanem spolupracuje už 20 let, postavila například závodní Primeru, která dominovala britskému šampionátu cestovních vozů na konci dvacátého století.

První úkol, který na autory auta čekal, bylo najít v Juku místo, do kterého by se dala umístit technika GT-R, a to včetně motoru, převodovky a systému pohonu všech kol. Juke má totiž o 250 mm kratší rozvor náprav. To znamená méně prostoru pro všechny potřebné součásti, konstruktéři museli například použít kratší kardany.

Problém byl i s chlazením 3,8litrového vidlicového šestiválce přeplňovaného dvěma turbodmychadly, hledal se totiž prostor pro chladiče. Auto má totiž skutečně jezdit a ne být vystaveno jen na autosalonech.

Interiér si zachoval základní tvary, ale dostal pochopitelně přístroje z GT-R včetně sedmipalcového displeje. Středová konzola inspirovaná motocyklovými nádržemi zůstala stejná. Nechybí ani dvojice závodních sedadel s pětibodovými pásy a ochranná klec dle řádů FIA.

David Bureš
Diskuze (22)
Avatar - Katikakus
8. 11. 2011 07:23
Re: paráda
Zadne podsouvani - proto jsem pouzil sluvko "mozna" - muze to tak byt ale nemusi.
Clovek se casem vyviji a meni nazory. Taky se mi pred 5 lety libila uplne jina auta nez dnes.
Avatar - Katikakus
7. 11. 2011 07:13
Re: paráda
Inteligenci bych sem, byt tebou, netahal. Kdyz reagujes na nejaky prispevek, mel by ses ho nejdriv snazit pochopit. Ja nikde nepisu, ze tobe se libi, nebo ze by se tobe dokonce libit mel. To, ze se ti nelibi je naprosto v poradku a mas na to pravo. Pouze poukazuji na to, ze to, co si o nem myslis ty, si nemusi myslet nekdo jiny. Design, krasa a jejich vnimani je ciste subjektivni.
Takze jeste jednou - nazyvat Jukeho ohavnym je prinejmensim prehnane. Je jiny, nekonvencni, odvazny, ale to neznamena, ze je ohavny. Capiche?

PS: To PS ber jako namet na premysleni, muzeme si o tom za par let popovidat

PS2: velice rad si od tebe poslechnu, jaka auta se libi tobe
Avatar - pario
7. 11. 2011 06:50
Re: paráda
Tiež si myslím, že Juke je hnusný. Aspoň pre mňa. Uvidíme o päť rokov, či budú pokračovať v tomto dizajne. Aj páni od Renaultu už prestali experimentovať. ( Velsatis, Megane)
6. 11. 2011 11:26
Re: paráda
3-valec 1.2 DIG Supercharger v sucastnosti montovany do novej generacie Micry.
[odkaz] :-!
Avatar - pelikoš
6. 11. 2011 11:23
Re: paráda
to není reklama,jenom životní zkušenosti