Vývoj Nissanu Juke-R na pěti videích
Nissan na říjnové tiskové prezentaci v Malaze představil sportovní crossover Juke-R, pod jehož útrobami se skrývají orgány sportovního modelu GT-R. V následující sérií videí Nissan ukazuje, jak se technika GT-R dostala do karoserie tohoto malého extravagantního vozu.
Projekt známý pod pracovním názvem SupeR Juke je dílem inženýrů britského NTC-E (Nissan Technology Centre for Europe), kteří se ovšem spojili s firmou Ray Mallock Limited (RML). Ta s Nissanem spolupracuje už 20 let, postavila například závodní Primeru, která dominovala britskému šampionátu cestovních vozů na konci dvacátého století.
První úkol, který na autory auta čekal, bylo najít v Juku místo, do kterého by se dala umístit technika GT-R, a to včetně motoru, převodovky a systému pohonu všech kol. Juke má totiž o 250 mm kratší rozvor náprav. To znamená méně prostoru pro všechny potřebné součásti, konstruktéři museli například použít kratší kardany.
Problém byl i s chlazením 3,8litrového vidlicového šestiválce přeplňovaného dvěma turbodmychadly, hledal se totiž prostor pro chladiče. Auto má totiž skutečně jezdit a ne být vystaveno jen na autosalonech.
Interiér si zachoval základní tvary, ale dostal pochopitelně přístroje z GT-R včetně sedmipalcového displeje. Středová konzola inspirovaná motocyklovými nádržemi zůstala stejná. Nechybí ani dvojice závodních sedadel s pětibodovými pásy a ochranná klec dle řádů FIA.