Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Williams Advanced Engineering FW-EVX
Williams Advanced Engineering FW-EVX
Williams Advanced Engineering FW-EVX
Williams Advanced Engineering FW-EVX
5 Fotogalerie

Williams představuje svůj výjimečný podvozek pro elektromobily

Williams Advanced Engineering za využití zkušeností z vývoje pro šampionáty Formule 1 a Formule E navrhl a postavil kompletní podvozek pro elektromobily, který uvádí pod označením FW-EVX.

Williams Group, kterou nejvíce proslavila její účast v kolotoči Formule 1, v němž její stáj působí od druhé poloviny sedmdesátých let dvacátého století, se stále více snaží prosadit i v oblasti vývoje vozidel pro běžný silniční provoz.

Za tímto účelem provozuje od počátku tohoto desetiletí divizi Williams Advanced Engineering, poskytující své služby řadě automobilek při vývoji jejich nových modelů. Prvním projektem této divize byl Jaguar C-X75, zatímco k těm nejnovějším patří na loňském autosalonu v Ženevě představený elektrický supersport Vanda Dendrobium.

Zcela ve své režii nyní Williams Advanced Engineering představuje plně funkční koncept podvozku pro elektromobily, do nějž se promítly dosavadní zkušenosti divize s vývojem pro monoposty Formule 1 a Formule E.

Základem konceptu podvozku pojmenovaného FW-EVX je platforma s prakticky plochou podlahou, která je vyrobena z kompozitních materiálů a hliníkových slitin, jsou v ní uloženy akumulátory a nese přední i zadní nápravu. Podvozek FW-EVX může být osazen až čtyřmi elektromotory a lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 80 kWh.

Zvláštní pozornost si zaslouží ramena zavěšení kol, která jsou vyrobena z uhlíkových vláken, z nichž je 80 procent recyklovatelných. Do své finální podoby jsou tyto komponenty údajně lisovány za pouhých 90 sekund. Výroba nemá být dražší než u tradičních hliníkových výkovků, ale výsledné díly mají vynikat až o 40 procent nižší hmotností.

Williams Advanced Engineering vystaví podvozek FW-EVX na veletrhu JEC World v Paříži ve dnech od 6. do 8. března letošního roku. Následně se má pokračovat na jeho dalším vývoji, a jestli se jej někdy dočkáme u sériových elektromobilů, má záležet na zájmu ze strany automobilek.