21.6. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Winterkornovi za Dieselgate hrozí až pět let, vyšetřován je i další člen vedení VW

Winterkornovi za Dieselgate hrozí až pět let, vyšetřován je i další člen vedení VW

Vedle bývalého generálního ředitele VW Group je kvůli emisnímu skandálu vyšetřována i nejmenovaná osoby, která je ve vedení automobilky stále.

V Německu aktuálně probíhá vyšetřování bývalého generálního ředitele VW Group Martina Winterkorna na jeho podílu na kauze Dieselgate. Státní zástupci hovoří o zisku nových dat, která mají ukazovat, že Winterkorn včas neinformoval investory o možných ztrátách kvůli emisnímu skandálu. Sama automobilka ale tvrdí, že tyto důkazy dle interního vyšetřování nenasvědčují možnému vážnému zanedbání povinností ze strany obviněných manažerů.

Vedle Winterkorna je obviněna ještě jedna osoba, která je ve vedení VW Group i nadále. V tuto chvíli není jasné, kdo touto osobou je. Prokuratura však uvedla, že se nejedná o Hanse Dietera Pötsche, někdejšího finančního ředitele koncernu a nynějšího předsedy dozorčí rady firmy.

Některá německá média každopádně na základě nezávislých zdrojů píšou o tom, že se vyšetřování týká Herberta Diesse, aktuálního šéfa značky Volkswagen. Ten do koncernu přišel loni v létě, předtím pracoval u BMW. Diess tak sice nemá nic společného se vznikem podvodného softwaru, značce ale již šéfoval v době vypuknutí emisního skandálu, a tak může mít podíl na neinformovanosti investorů.

Jestliže obžalovaní budou uznáni vinnými, hrozí jim až pět let ve vězení nebo vysoká pokuta.

Vše o kauze Dieselgate na jednom místě

Volkswagen finanční trhy informoval o potenciálních ztrátách 22. září, čtyři dny poté, co americká Agentura pro ochranu životního prostředí vydala zprávu o nalezení podvodného softwaru. Německý státní zástupce však má za to, že k informování trhů mělo dojít už dříve. Vedení koncernu totiž o možných potížích tušilo již o několik měsíce dříve, díky komunikaci s americkými úřady.

Ve své výroční zprávě koncern uvedl, že vedení nechápalo potenciální dopady emisního skandálu. Firma očekávala, že rozsah nákladů bude podobný jako u předchozích obdobných případů, do nichž byly zapleteny jiné automobilky. Proto si vedení myslelo, že tyto výdaje společnost zvládne. Finanční důsledky se podle Volkswagenu ukázaly až poté, co byla v září zveřejněna zpráva americké Agentury pro ochranu životního prostředí.

Německé vyšetřování je jen jedním ze stovek obžalob Volkswagenu. Automobilka už na právní a jiné náklady spojené s vyšetřováním emisního skandálu vyčlenila na 16,2 miliardy eur (437 miliard korun).

Spolupracujeme s TipCars.com
Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

Zeman se sejde s Pochem. Vyzve ho, aby zvážil kandidaturu na post ministra Zeman se sejde s Pochem. Vyzve ho, aby zvážil kandidaturu na post ministra

Prezident Miloš Zeman požádá europoslance Miroslava…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…