Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yamaha YZF-R1M je nejostřejší silniční střela s trojicí ladiček ve znaku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Vrchol v nabídce supersportovních silničních motocyklů značky Yamaha představuje i pro letošní sezónu špičkový model YZF-R1M.

Yamaha má ve své nabídce v současnosti pro zájemce o supersportovní silniční motocykl ucelenou řadu modelů, kterou zahajuje juniorská YZF-R125, nad níž jsou v hierarchii usazeny modely YZF-R3, YZF-R6 a YZF-R1.

Naprostý vrchol nabídky pak představuje model YZF-R1M, který v sobě díky své pohonné jednotce, kompaktnímu hliníkovo-hořčíkovému rámu a karbonové kapotáži spojuje technologii modelu YZR-M1 MotoGP a odkaz řady YZF-R.

Srdcem tohoto stroje je řadový kapalinou chlazený čtyřválec o objemu 998 cm3 s rozvodem DOHC, disponující nejvyšším výkonem 147,1 kW (200 k) při 13.500 min-1 a točivým momentem 112,4 N.m při 11.500 min-1.

Tyto hodnoty míří na zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky. K dosažení co nejkratších časů na kolo přispívá systém rychlořazení (QSS), který umožňuje plynulé řazení vyšších i nižších převodových stupňů beze spojky.

Upravené elektronické závodní odpružení (ERS) automaticky upravuje tlumení k dosažení vyšší míry brzdného účinku, zrychlení a ovladatelnosti v zatáčkách. Nová jednotka ECU, spolupracující se systémem QSS a zdokonaleným řízením zdvihu předního kola (LIF), poskytuje možnost prudší akcelerace.

Yamaha YZF-R1M s rozvorem kol 1405 mm má celkovou délku 2055 mm, šířku 690 mm, výšku 1150 mm a sedlo ve výšce 860 mm. Motocykl se i díky karbonové kapotáži s novou grafikou může pochlubit pohotovostní hmotností 201 kg.

Exkluzivitu tohoto stroje vedle jeho techniky a jízdních výkonů téměř na úrovni speciálů MotoGP a ceny startující na částce 679.990 Kč umocňují i akce Yamaha Racing Experience pořádané pro majitele modelu YZF-R1M na závodních okruzích.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)