Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yema F16 EV: Elektrická parodie na Audi A4

Michal Fokt
Diskuze (30)
Mysleli jste si, že Čína už přestala zoufale kopírovat design renomovaných automobilek? Tak v tom případě vás neradi vyvedeme z omylu.

V Číně se s rozmachem tamní automobilové výroby rozmohl nešvar velmi neumělého kopírování designu automobilů zavedené konkurence, o tom určitě všichni víte. Buď se jednalo o zcela bezostyšné kopie nebo o prapodivné kombinace prvků z více vozů v jednom a tyto kreace jsou dodnes schopné nás znova a znova ...překvapit.

Ovšem v souvislosti s bohatnutím tamních výrobců začaly být finance i na vlastní designéry nebo ještě lépe - zkušené designéry angažované ze zahraničí a v posledních době se proto už objevuje spousta vydařených vozů zcela svébytného stylu. Vypadalo to tedy, že přes tohle období své historie se čínský autoprůmysl už přenesl. Ale očividně to neplatí obecně.

Automobilka Yema totiž chystá do prodeje vlastní elektromobil F16 EV, jenž je ukrytý v karoserii, které stálo modelem Audi A4 Avant. A jak už to v Číně bývá, kopie má k vizuálně k původnímu předobrazu dost daleko, byť vzhledu auta určitě neprospívá, že se jedná o špionážní, nikoli oficiální snímky.

Výchozí áčtyř... pardon, F16 měla výstavní premiéru vloni na Auto Show ve městě Chengdu, kde má Yema své sídlo. Auto s benzinovým motorem se stále ještě nevyrábí a vypadá to, že právě F16 EV bude první produkční verzí řady. Mělo by jet rychlostí až 120 km/h, jízdní dosah by měl činit 250 km a rychlonabíječka má akumulátor nasytit za 3,5 hodiny. Všechny vozy značky Yema jezdí na platformě Austinu Maestro, kterou do Číny prodal MG-Rover v roce 1998. Od té doby prošla dvěma tamními automobilkami, až zakotvila právě u Yemy.

Michal Fokt
Diskuze (30)
12. 12. 2012 15:24
Zaklad Austin Maestro ?
Aj toto skoroAudi ma zaklad Austinu Maestro a iba karoseria je akoze Audi ?

Lebo ked ano tak to je uplna katastrofa (pre neznalych Austin Maestro je hrozne stare auto) !
12. 12. 2012 10:00
Re: autorske prava
Myslím, že máte pravdu oba :-) Známý bydlel v Číně asi 3 měsíce a tvrdil mi něco podobného - oni to tedy o sobě tvrdí. On sám si ale myslel, že prostě mají nějakou výmluvu na svoji neschopnost něco vymyslet. Jinak kdysi byl v Autobildu článek o tom, jak se jeli nějací reportéři mrknou do výrobny "Smartu". Auta vypadaly zvenčí stejně, jezdily děsně zpracované mizerné. Když se majitele zeptali, jestli nemá problém s autorskými právy a zda mu to nečiní nějaké morální problémy, rozčertil se a důrazně jim dal najevo, že "nemístném otázky" se nepokládají.
Avatar - Bristol
29. 11. 2012 16:13
Re: rakosnici
já ty firmy nijak nenapadám...ono to dnes prostě jinak nejde než tam vyrábět...když my tady v evropě už jsme prostě příliš drazí...a ruku na srdce nikdo by si to ani nekoupil

ale prostě tak to je...kdyby evropští výrobci nenabídli tak ochotně své knowhow do těchto států tak by tato situace vůbec nemusela nastat...
29. 11. 2012 11:56
Podvozok
Keď už vedia čorknúť kapotáž, prečo na to drbnú kolieska z kočíka - ale načo sa vlastne sťažujem?! Celé zle :-)
29. 11. 2012 00:11
Re: rakosnici
Protiváhou čisté snaze vydělat má být pověst a jméno firmy. Tady jsou na vině prostě zákazníci. Ve své podstatě my všichni. Tenhle trend podle mne nevede k ničemu dobrému.