reklama


27.3. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Za německé dálnice se bude platit podle objemu motoru

Za německé dálnice se bude platit podle objemu motoru

Nejvyšší poplatky za použití německých dálnic budou platit majitelé vozů splňujících maximálně normu Euro 3.

Německý Spolkový sněm v pátek schválil zavedení poplatku pro řidiče osobních vozidel za použití zdejších dálnic. Roční poplatek za použití německých dálnic bude zaveden v roce 2016, odvíjet se bude podle ekologické náročnosti provozu daného vozidla. Nejdražší mýtné budou platit vozy splňující maximálně normu Euro 3.

Uživatelé vozidel s normou Euro 3 budou za každých 100 kubických centimetrů objemu motoru platit 6,50 eura (u zážehových agregátů), respektive 9,50 eura (naftové jednotky). Maximální výše poplatku však může činit 130 eur (3.550 Kč).

Vozy splňující normu Euro 4 nebo Euro 5 zaplatí za roční mýtné za každých 100 kubických centimetrů objemu dvě eura (u benzinových jednotek), respektive pět eur (u dieselových).

Nejnižší poplatky budou samozřejmě platit nejmodernější vozy s normou Euro 6. Auta s benzinovým pohonem budou za každých 100 kubických centimetrů objemu motoru platit 1,80 eura (50 Kč), auta s dieselovým motorem 4,80 eura (135 Kč).

Na ekologické náročnosti provozu bude záviset i cena krátkodobých dálničních poplatků. Řidiče, který by za roční jízdu zaplatil méně než 40 eur, bude stát desetidenní poplatek pět eur (140 Kč), dvouměsíční 16 eur (440 Kč). U vozidel, kde by roční poplatek byl mezi 40 a 70 eury, bude desetidenní poplatek deset eur (275 Kč), dvouměsíční 22 eur (600 Kč). Řidiči ostatních aut budou za deset dnů platit 15 eur (410 Kč), za dva měsíce 30 eur (820 Kč).

Řidiči, kteří nebudou schopni doložit ekologické vlastnosti svého vozidla, budou muset zaplatit nejvyšší sazbu poplatku. Naopak elektromobily budou od poplatku zcela vysvobozeny.

K placení poplatků bude využit systém mýtných bran snímající registrační značku daného vozu. Systém mýtného tedy bude elektronický, poplatky bude možné zaplatit prostřednictvím internetu nebo na čerpacích stanicích.

Mýtné budou platit vlastně jen zahraniční řidiči. Německým šoférům bude zavedení poplatku kompenzováno snížením silniční daně o výši ročního poplatku za využití dálnic. Toto řešení již dříve kritizovala Evropská unie, protože diskriminuje řidiče z okolních států. Dá se tak předpokládat, že se německým mýtným bude zabývat Evropská komise.

Pro zákon o zavedení mýta na německých dálnicích hlasovalo 433 poslanců Spolkového sněmu, 128 jich bylo proti. Nyní zákon musí podepsat německý prezident, očekává se však, že Joachim Gauck jej podepíše. Hlavním důvodem zavedení mýta je získání dalších finančních prostředků na rozvoj a údržbu dopravní infrastruktury.

Spolupracujeme s TipCars.com
Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení

Země, které těží ropu, se přibližují hranici dohodnutých…

Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském…

Kontrolní hlášení přineslo deset miliard navíc, tvrdí Babišova náměstkyně Kontrolní hlášení přineslo deset miliard navíc, tvrdí Babišova náměstkyně

Díky zavedení kontrolního hlášení se výběr daně z přidané…

Galerie: Women's March v New York City Galerie: Women's March v New York City

Více než milion lidí se sešel ve Washingtonu, Los Angeles…

 
Zdroj: ČTK
 

Přidat názorDiskuse: Za německé dálnice se bude platit podle…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 






 
Rallye Monte Carlo 2017: Vítězná premiéra Ogiera, Kopecký osmý

Rallye Monte Carlo 2017: Vítězná premiéra Ogiera, Kopecký osmý

Dnes 16:18

Obhájce titulu Francouz Sebastien Ogier vyhrál s vozem Ford Fiesta WRC ´17 Rallye Monte Carlo, úvodní podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích 2017.




Blesk.cz

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Nový pracovní týden bude ve znamení ledových dnů, inverzního počasí a smogu. „Teplotně bude období na srážky…

Lyžařka (†11) v Jeseníkách narazila do stromu: Zemřela v nemocnici

Lyžařka (†11) v Jeseníkách narazila do stromu:…

Jízdu po černé sjezdovce nezvládla o víkendu v areálu Dolní Morava v Jeseníkách teprve jedenáctiletá lyžařka.…

 

iSport.cz

Fourcade a spol. hrozili, že postojí na startu. Biatlon svolal kongres

Fourcade a spol. hrozili, že postojí na startu.…

Mezinárodní biatlonová unie (IBU) se rozhodla kvůli ruské dopingové kauze svolat ještě před mistrovstvím světa v…

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám Limberského, hlásí posila

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám…

Rakouský Horváth, rozený vítěz a podobně. Takových přezdívek se od fanoušků dočkala jedna z nejzajímavějších…

 

Reflex.cz

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

České zdravotnictví: S úspornými recepty nejsou žerty!

České zdravotnictví: S úspornými recepty nejsou žerty!

Bavily se dvě asi desetileté slečny v brněnské šalině (pardon, tramvaji): „Jak dnes nemáš známýho doktora, tak…

 
 
reklama