27.3. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Za německé dálnice se bude platit podle objemu motoru

Za německé dálnice se bude platit podle objemu motoru

Nejvyšší poplatky za použití německých dálnic budou platit majitelé vozů splňujících maximálně normu Euro 3.

Německý Spolkový sněm v pátek schválil zavedení poplatku pro řidiče osobních vozidel za použití zdejších dálnic. Roční poplatek za použití německých dálnic bude zaveden v roce 2016, odvíjet se bude podle ekologické náročnosti provozu daného vozidla. Nejdražší mýtné budou platit vozy splňující maximálně normu Euro 3.

Uživatelé vozidel s normou Euro 3 budou za každých 100 kubických centimetrů objemu motoru platit 6,50 eura (u zážehových agregátů), respektive 9,50 eura (naftové jednotky). Maximální výše poplatku však může činit 130 eur (3.550 Kč).

Vozy splňující normu Euro 4 nebo Euro 5 zaplatí za roční mýtné za každých 100 kubických centimetrů objemu dvě eura (u benzinových jednotek), respektive pět eur (u dieselových).

Nejnižší poplatky budou samozřejmě platit nejmodernější vozy s normou Euro 6. Auta s benzinovým pohonem budou za každých 100 kubických centimetrů objemu motoru platit 1,80 eura (50 Kč), auta s dieselovým motorem 4,80 eura (135 Kč).

Na ekologické náročnosti provozu bude záviset i cena krátkodobých dálničních poplatků. Řidiče, který by za roční jízdu zaplatil méně než 40 eur, bude stát desetidenní poplatek pět eur (140 Kč), dvouměsíční 16 eur (440 Kč). U vozidel, kde by roční poplatek byl mezi 40 a 70 eury, bude desetidenní poplatek deset eur (275 Kč), dvouměsíční 22 eur (600 Kč). Řidiči ostatních aut budou za deset dnů platit 15 eur (410 Kč), za dva měsíce 30 eur (820 Kč).

Řidiči, kteří nebudou schopni doložit ekologické vlastnosti svého vozidla, budou muset zaplatit nejvyšší sazbu poplatku. Naopak elektromobily budou od poplatku zcela vysvobozeny.

K placení poplatků bude využit systém mýtných bran snímající registrační značku daného vozu. Systém mýtného tedy bude elektronický, poplatky bude možné zaplatit prostřednictvím internetu nebo na čerpacích stanicích.

Mýtné budou platit vlastně jen zahraniční řidiči. Německým šoférům bude zavedení poplatku kompenzováno snížením silniční daně o výši ročního poplatku za využití dálnic. Toto řešení již dříve kritizovala Evropská unie, protože diskriminuje řidiče z okolních států. Dá se tak předpokládat, že se německým mýtným bude zabývat Evropská komise.

Pro zákon o zavedení mýta na německých dálnicích hlasovalo 433 poslanců Spolkového sněmu, 128 jich bylo proti. Nyní zákon musí podepsat německý prezident, očekává se však, že Joachim Gauck jej podepíše. Hlavním důvodem zavedení mýta je získání dalších finančních prostředků na rozvoj a údržbu dopravní infrastruktury.

Spolupracujeme s TipCars.com
Politici si příští rok polepší, platy jim mohou vzrůst až o 7 procent Politici si příští rok polepší, platy jim mohou vzrůst až o 7 procent

Politikům by mohly od příštího roku vzrůst platy zhruba o…

Lidí s penzijním připojištěním pořád ubývá Lidí s penzijním připojištěním pořád ubývá

Na penzi se státním příspěvkem v takzvaném třetím pilíři…

Komentář Martina Čabana: Vábení zlínského kouzelníka Komentář Martina Čabana: Vábení zlínského kouzelníka

Zlínsko je rázovitý region. V mnoha ohledech, ale…

Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek

Největší minoritní akcionář Unipetrolu, společnost…

 
Zdroj: ČTK

Štítky Dálnice Evropský trh

 

Přidat názorDiskuse: Za německé dálnice se bude platit podle…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 






 
Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Dnes 14:52

Model vnitřního uspořádání vyvíjeného pásového vojenského vozidla bude Zetor prezentovat na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET v Brně.




Blesk.cz

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2 Transformer ano!

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2…

Není to tablet, jen tak na první pohled vypadá. Ne, nefunguje. Zato se umí přetransformovat v robota (přesněji:…

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i kroupy. Sledujte radar

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i…

Začátkem týdne se budou teploty stále držet na tropických třicítkách. Z úterka na středu však přijde ochlazení,…

 

iSport.cz

Čermák na EURO po nehodě nebude, šanci dostanou Mašek či Nečas

Čermák na EURO po nehodě nebude, šanci dostanou…

Z nominace fotbalové reprezentace do 21 let před mistrovstvím Evropy vypadl Aleš Čermák. Záložníka Sparty na…

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl po přestupu

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl…

Den po potvrzení nového trenéra Andrey Stramaccioniho hlásí Sparta také první posilu pro další sezonu. Ze Zlína…

 

Reflex.cz

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Zdroj blízký Buckinghamskému paláci vypustil do světa informaci, že britská panovnice zhlédla na popud svých…

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně špatně, říká bývalý velvyslanec

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně…

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana podle bývalého velvyslance Petra Koláře stále není hotová…