27.3. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Za německé dálnice se bude platit podle objemu motoru

Za německé dálnice se bude platit podle objemu motoru

Nejvyšší poplatky za použití německých dálnic budou platit majitelé vozů splňujících maximálně normu Euro 3.

Německý Spolkový sněm v pátek schválil zavedení poplatku pro řidiče osobních vozidel za použití zdejších dálnic. Roční poplatek za použití německých dálnic bude zaveden v roce 2016, odvíjet se bude podle ekologické náročnosti provozu daného vozidla. Nejdražší mýtné budou platit vozy splňující maximálně normu Euro 3.

Uživatelé vozidel s normou Euro 3 budou za každých 100 kubických centimetrů objemu motoru platit 6,50 eura (u zážehových agregátů), respektive 9,50 eura (naftové jednotky). Maximální výše poplatku však může činit 130 eur (3.550 Kč).

Vozy splňující normu Euro 4 nebo Euro 5 zaplatí za roční mýtné za každých 100 kubických centimetrů objemu dvě eura (u benzinových jednotek), respektive pět eur (u dieselových).

Nejnižší poplatky budou samozřejmě platit nejmodernější vozy s normou Euro 6. Auta s benzinovým pohonem budou za každých 100 kubických centimetrů objemu motoru platit 1,80 eura (50 Kč), auta s dieselovým motorem 4,80 eura (135 Kč).

Na ekologické náročnosti provozu bude záviset i cena krátkodobých dálničních poplatků. Řidiče, který by za roční jízdu zaplatil méně než 40 eur, bude stát desetidenní poplatek pět eur (140 Kč), dvouměsíční 16 eur (440 Kč). U vozidel, kde by roční poplatek byl mezi 40 a 70 eury, bude desetidenní poplatek deset eur (275 Kč), dvouměsíční 22 eur (600 Kč). Řidiči ostatních aut budou za deset dnů platit 15 eur (410 Kč), za dva měsíce 30 eur (820 Kč).

Řidiči, kteří nebudou schopni doložit ekologické vlastnosti svého vozidla, budou muset zaplatit nejvyšší sazbu poplatku. Naopak elektromobily budou od poplatku zcela vysvobozeny.

K placení poplatků bude využit systém mýtných bran snímající registrační značku daného vozu. Systém mýtného tedy bude elektronický, poplatky bude možné zaplatit prostřednictvím internetu nebo na čerpacích stanicích.

Mýtné budou platit vlastně jen zahraniční řidiči. Německým šoférům bude zavedení poplatku kompenzováno snížením silniční daně o výši ročního poplatku za využití dálnic. Toto řešení již dříve kritizovala Evropská unie, protože diskriminuje řidiče z okolních států. Dá se tak předpokládat, že se německým mýtným bude zabývat Evropská komise.

Pro zákon o zavedení mýta na německých dálnicích hlasovalo 433 poslanců Spolkového sněmu, 128 jich bylo proti. Nyní zákon musí podepsat německý prezident, očekává se však, že Joachim Gauck jej podepíše. Hlavním důvodem zavedení mýta je získání dalších finančních prostředků na rozvoj a údržbu dopravní infrastruktury.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko není Rusko. V Nymburku demonstrují lidé proti KSČM a Zemanovi Česko není Rusko. V Nymburku demonstrují lidé proti KSČM a Zemanovi

Několik stovek lidí v Nymburku přišlo dát najevo svůj…

KSČM není extremistická, ale rád bych ji měl za demokratickou, kritizoval komunisty Zeman KSČM není extremistická, ale rád bych ji měl za demokratickou, kritizoval komunisty Zeman

Prezident Miloš Zeman přijel na sobotní mimořádný sjezd…

Moody's zvýšila výhled ratingu Česka ze stabilního na pozitivní Moody's zvýšila výhled ratingu Česka ze stabilního na pozitivní

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service…

Kim Čong-un: KLDR zastavuje s okamžitou platností jaderné a raketové testy Kim Čong-un: KLDR zastavuje s okamžitou platností jaderné a raketové testy

Severokorejský vůdce Kim Čong-un oznámil, že KLDR s…

 
Zdroj: ČTK

Štítky Dálnice Evropský trh

 

Přidat názorDiskuse: Za německé dálnice se bude platit podle…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 





 
Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Dnes 11:26

Wankelův motor. Technologie pohonné jednotky s rotačním pístem, kterou se v automobilovém světě nikdy nepodařilo tak úplně doladit...




Blesk.cz

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho našli v Ománu

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho…

Obrovská rána pro fanoušky elektronické hudby. Hvězdný DJ Tim Bergling známý pod svým uměleckým jménem Avicii…

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Prague Lions válí! Kellnerová a spol. byli v Šanghaji devátí, celkově jsou třetí

Prague Lions válí! Kellnerová a spol. byli v…

Prague Lions znovu skončili v Top desítce. Na třetím podniku série Global Champions League v parkurovém skákání,…

 

Reflex.cz

Udej šéfa, udej tátu, udej mámu!

Udej šéfa, udej tátu, udej mámu!

BSA - Software Alliance - má program pro zvýšení ochoty lidí udávat. Za udání neoprávněného užití software…

Neplodnost párů se zhoršuje, náklady na umělé oplodnění rostou. Pojišťovny ale přispívají už 10 let stále stejně

Neplodnost párů se zhoršuje, náklady na umělé…

Zájem o umělé oplodnění každým rokem roste. Pojišťovny však stále hradí jen první tři pokusy, přičemž úspěšnost…