Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Začala výstavba dalšího úseku dálnice D3, otevře se v roce 2018

David Bureš
Diskuze (17)
Do tří let se otevřou tři nové úseky dálnice D3. Výstavba jednoho z nich byla zahájena tento týden.

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dalšího úseku dálnice D3, která má v budoucnu spojit Prahu s Českými Budějovicemi a dále hranicemi s Rakouskem. Osmikilometrový úsek spojí Bošilec se Ševětínem, řidiči jej budou moci poprvé projet za tři roky.

Výstavba úseku bude stát 1,2 miliardy korun, 80 % této částky bude zaplacena z evropských fondů. Podle původních předpokladů měl úsek stát přes dvě miliardy korun, vyhlášený tendr ale celkovou částku snížil.

Úsek mezi Bošilcem a Ševětínem je již třetí částí dálnice D3, jejíž výstavba byla letos zahájena. V březnu se začaly stavět úseky Borek – Úsilné a Bošilec – Veselí nad Lužnicí. Dohromady mají tyto části 16,5 kilometru, všechny by měly být otevřeny do roku 2018.

Otevření úseku Bošilec – Veselí nad Lužnicí se ale může pozdržet. Výstavbu zbrzdily archeologické nálezy, v místech plánované silnice se nacházely předměty éry od střední doby kamenné po 13. století. Kvůli tomu stavební práce na tomto úseku stojí, a to minimálně do konce září.

Podle premiéra Bohuslava Sobotky je urychlení výstavby D3 jednou z hlavních vládních priorit. Zatím je v provozu jen asi 40 kilometrů D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Meznem. Dokončení dálnice je plánováno na rok 2025, záměrem je ale práce urychlit a dokončit D3 dříve.

Do dvou let chce ministerstvo dopravy zažádat o stavební povolení na středočeskou část D3. Již v příštím roce by mohla být vypsána soutěž na výstavbu prvního úseku obchvatu Českých Budějovic, na něž jsou již připraveny potřebné peníze. Zatím však zbývá dokončit výkup pozemků pro plánovanou komunikaci. Důležitá je změna projektu – obchvat bude mít místo pěti sjezdů jen tři, ty původně plánované ale údajně bude možné v budoucnu přistavět.

Komplikací je v tuto chvíli část obchvatu Tábora. Majitelé nedalekého motocentra blokují zdejší výstavbu, protože jim stavební práce odřízly přístupovou cestu do jejich areálu.

David Bureš
Diskuze (17)
Avatar - praděda7
24. 9. 2015 16:40
Re: D3
[odkaz]

Už to víš? Ekofašisté dálnici nikdy nepovolí. Ta dvouproudovka je maximum co povolí.
24. 9. 2015 14:52
Re: D3
Jak nedalo vyhnout, ta dálnice by byla ve stejný trase jako je naplánovaný obchvat Břeclavi. Pak už bych chyběly cca 2 km na hranici. [odkaz]
Avatar - praděda7
24. 9. 2015 13:25
Re: D3
Břeclavská varianta byla navíc neprůchodná díky devastujícímu dopadu na chráněnou oblast Podyjí a Lednicko-Valtický areál, kterým se nedalo vyhnout. :-!
Avatar - praděda7
24. 9. 2015 13:12
Re: D3
Žádný kecy brácho. Osterajchyšéři měli již všechno připravené a natrasované k Mikulovu, když se ekofašisté vyštrachali s břeclavskou variantou. Too late my friends, řekli tenkrát Osterajchyšéři, too late. ;-\
24. 9. 2015 08:27
Re: D3
Kdyby byli k tomu alespoň schopní, ale za jejich "vlády" se nepostavilo v JH kraji ani centimetr dálnice nebo rychlostní silnice. Ve většině krajích, kde vedou nedokončený silnice a dálnice se alespoň pomalu staví.