Zákaz rekordů na Ringu by měl být příští rok zrušen
Určitě vám neuniklo, že Nürburgring znemožnil zajíždění rekordních časů na Severní smyčce tím, že stanovil maximální rychlost na trati na 250, respektive 200 km/h. Ba co víc, zkomplikoval tím i samotné testování automobilových novinek. Jedná se o reakci na nehodu Nissanu GT-R Nismo GT3, jenž se při závodech VLN vznesl v úseku Flugplatz do vzduchu a vletěl do diváků, přičemž jednoho z nich zabil.
I přes smutnou bilanci havárie je to poněkud kontroverzní rozhodnutí, protože testovací týmy, vyvíjející auta na slavném okruhu, v tom jsou nevinně, při jejich jízdách k žádným incidentům s tragickými následky nedošlo, ale na levičácké kroky už jsme zvyklí i od nás, kdy je za vůz zodpovědný majitel, i když ho zrovna neřídí...
Nicméně v médiích se objevují informace, že budou v roce 2016 rychlostní limit zrušeny. Nebude to ovšem "zadarmo". Nürburgring, který se otevře příští rok, totiž už nebude stejný, jako ten současný. Vlastníci okruhu prý chystají celkem 16 změn. Většinou to dění na trati neovlivní, mělo by se jednat jen o vyšší, popřípadě silnější oplocení, největší úpravou však bude položení nového asfaltu na 500m úseku Flugplatz, kde dojde k "vyžehlení" stávajících nerovností.
S ohledem na zmíněnou úpravu se ovšem musíme ptát, jak moc to ovlivní rychlost aut v daném úseku a tím i celkový čas, potřebný k projetí trati. Lze totiž očekávat, že na hladším povrchu budou auta o něco rychlejší a stabilnější, z čehož budou, byť zřejmě půjde spíše o desetinky, než sekundy, těžit v cíli a to by mohlo zkreslit dlouhá léta sestavované žebříčky.
Nicméně kámen ze srdce by spadl zejména Koenigseggu, jenž se krátce před zásahem managementu okruhu chystal zajet s modelem One:1 rekord trati a na Ring se potřebuje vrátit i Honda, která chce obhájit svůj neoficiální rekordní čas pro předokolky s produkčním autem. To "by" je ovšem namístě, protože zatímco o změnách na trati zástupci Nürburgringu hovoří oficiálně, o zrušení rychlostního limitu nikoli, byť jej lze očekávat.