3.3. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Koenigsegg One:1: Švédské megaauto s 1360 koňmi

 

Nejvyšší rychlost nebyla při návrhu modelu One:1 prioritou. I tak se řadí mezi nejrychlejší sériová auta planety a má šanci být tím úplně nejrychlejším.

Aktuálně se pro označení nejrychlejších aut světa používají dva pojmy – superauta pro slabší vozy typu Ferrari 458 Italia a hyperauta pro vrcholné modely typu Ferrari LaFerrari. Nyní švédský Koenigsegg přichází s výrazem megaauto, prvním takovým vozem má být model One:1.

Pojmem megaauto švédský výrobce odkazuje na výkon této vrcholné verze odvozené od modelu Agera. Výkon motoru činí jeden megawatt, tedy 1.000 kW, což odpovídá 1.360 koním. Točivý moment vrcholí hodnotou 1.371 N.m. Tyto parametry jsou dílem pětilitrového osmiválce s přeplňováním, který si vyvinula sama švédská firma. Motor spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Automobil je navíc díky rozsáhlému použití karbonových vláken velice lehký – váží 1.360 kilogramů, což znamená, že poměr výkonu a váhy je 1 kůň na 1 kilogram. To ostatně naznačuje samotný název automobilu.

One:1 je díky skvělému poměru výkonu a váhy opravdu rychlým autem. Koenigsegg tvrdí, že se One:1 může stát nejrychlejším sériovým autem světa, podle počítačových simulací může jet rychlostí přes 440 km/h. Pokud by to tento Koenigsegg zvládl, překonal by úhlavního konkurenta – americký Hennessey Venom GT, který nedávno jel rychlostí 435,31 km/h. One:1 pak z 0-400 km/h údajně zrychlí za zhruba 20 sekund.

Nepřehlédněte: Na návštěvě u Koenigseggu (video)

Podle Koenigseggu není One:1 jen auto pro dlouhé rovinky, ale také pro zatáčky, ve kterých má být schopno zvládnout přetížení 2 G. Schopnostem pomáhá perfektní aerodynamika, auto disponuje nezávisle na sobě ovládanými klapkami pod předním lízátkem nebo hydraulicky ovládaným dvojitým spoilerem na zádi. Při rychlosti 260 km/h činí přítlak 610 kg.

Švédská automobilka postaví pouze šest exemplářů One:1. Všechny kousky jsou již vyprodány, a to ještě před oficiální výstavní premiérou v Ženevě. Tam se dozvíme další technické podrobnosti o tomto autě.

Nepřehlédněte: Všechny novinky ženevského autosalonu 2014

Koenigsegg letos bude slavit 20 let své existence, 12. srpna 1994 nakreslil Christian von Koenigsegg první skici chystaného automobilu. Tím začal pracovat na svém dlouholetém snu – postavit sportovní auto.

Prvním sériovým vozem značky byl CC8S, mezi lety 2002 a 2003 bylo vyrobeno pouhých šest jeho exemplářů. Jeho postupným vylepšováním vznikly jeho evoluce: CCR, CCGT, CCX, CCXR či Trevita. Ostatně i nynější speciál vychází z původního auta, což je na jeho tvarech stále patrné. One:1 doplňuje nynější modelovou řadu Koenigseggu čítající Ageru (s výkonem 716 kW), Ageru S (768 kW) a Ageru R (850 kW).

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Koenigsegg Agera RS: Bouře z Ängelholmu Koenigsegg Agera RS: Bouře z Ängelholmu

Firmička Christiana von Koenigsegga se v Ženevě činí.…

Video: Koenigsegg Agera při jízdě na letišti Video: Koenigsegg Agera při jízdě na letišti

Povozit se v pořádném sportovním voze je pro milovníky…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled hollywoodských hvězd, které vylákal do Varů

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled…

Od roku 1994 je Jiří Bartoška, který v pátek oslaví 70. narozeniny, prezidentem Mezinárodního filmového…

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

 

iSport.cz

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin bruslil pro charitu

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin…

Pittsburgh i Washington mají jistotu, v play off NHL ani letos nebudou tyto supersilné týmy chybět. V nočních…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…