Závod Škody v Kvasinách v sobotu navštívilo 24.500 lidí
Škoda Auto v rámci dne otevřených dveří tuto sobotu zpřístupnila návštěvníkům svoji továrnu Kvasiny ve východních Čechách. Netradiční možnost prohlédnout si tuto výrobní halu využilo na 24.500 lidí.
Největší zájem měli návštěvníci o svařovnu a samotnou montáž, jak automobilka předem očekávala. Vedle toho si lidé mohli v sobotu prohlédnout také další části továrny – technický vývoj a oddělení personalistiky, logistiky či kvality.
Denní výroba závodu v Kvasinách činí 650 vozů v třísměnném provozu. Z výrobní linky tu aktuálně sjíždějí modely Superb (od roku 2001) a Yeti (od roku 2009). Vedle toho se tu vyrábějí karoserie pro Roomster, který se následně montuje ve Vrchlabí.
Od příštího roku však Roomster bude montován v Kvasinách. Závod ve Vrchlabí totiž bude vyrábět pouze převodovky.
V rámci plánovaného růstu Škoda do budoucna počítá s rozšířením závodu v Kvasinách. V současné době je stavěna nová logistická hala, v příštím roce má být rozšířena svařovna. Už dříve byla rozšířena výrobní kapacita modelu Yeti na dvojnásobek – 100.000 vozů ročně.
Škoda své továrny návštěvníkům neukazuje příliš často. Kvasinský závod si lidé mohli naposledy prohlédnout v září 2006. Brány hlavního závodu Škody v Mladé Boleslavi byly pro veřejnost naposled otevřeny v dubnu 2011, a to v rámci oslav 20. výročí spojení automobilky s koncernem VW Group. Ve Vrchlabí se zatím poslední den otevřených dveří konal v květnu 2009 u příležitosti 100. výročí založení tohoto podniku.
Původně se v Kvasinách vyráběly karoserie pro vozy značky Jawa, a to od počátku třicátých let minulého století. První Škodou vyráběnou v tomto závodě byl Superb v roce 1947. Následovaly modely Felicia, 110 R Coupé, Felicia Pickup nebo Volkswagen Caddy.