Závodní speciál Peugeot 908 pro Le Mans: definitivní podoba
O pohon tohoto závodního skvostu se bude starat celohliníkový dvanáctiválcový turbodiesel HDi FAP V12 o objemu 5,5 l. Naladěn bude na výkon 515 kW (700 koní) a patřičnou akceleraci umožní obrovský kroutící moment 1200 Nm. Na koncích obou větví výfukového systému budou zabudovány filtry pevných částic, takže pronásledovatelé se nemusí bát “kouřového doprovodu.“
Letošní 24hodinovka bude velmi zajímavá, Peugeot 908 totiž vyrazí do boje proti svému největšímu rivalovi - naftovému speciálu Audi R10 TDI. Fanoušci můžou těšit na velké souboje, protože tito dva rivalové se na jedné závodní trati ještě nepotkali. Audi si buduje svou kariéru po celém světě, kdežto Peugeot zůstane prozatím věrný Evropě. A 908 má rozhodně na co navazovat, její předchůdkyně s označením 905 totiž kralovala ve slavném vytrvalostním závodě v sezónách 1992 a 93.
V přiložené galerii můžete vidět závodní kabát Peugeotu 908, ale také jeho “holou“ podobu zachycenou při testování.