Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz X konečně zvládne konkurovat Amaroku. Dostal šestiválec!

David Bureš
Diskuze (48)
Nabídka motorů pick-upu s trojcípou hvězdou na přídi se rozšiřuje o vznětový vidlicový šestiválec. Poskytne 190 kW a 550 N.m.

Když Mercedes-Benz loni představil pick-up X, oznámil, že vedle nasazených čtyřválců bude model časem dostupný také s šestiválcovým motorem. Avizovaná V6 nyní nabídku X-Klasse konečně rozšiřuje, šestiválcový pick-up X 350 d 4Matic poprvé spatříme na nadcházejícím ženevském autosalonu.

Trojcípá hvězda sice aktuálně propaguje novou generaci vznětových šestiválců, které se vrátily k řadové konstrukci, v třídě X ale bude starší vidlicový agregát. Auto je totiž homologováno jako užitkové (N1), a tak se na něj nebudou od září vztahovat nejpřísnější emisní normy jako u osobních vozů. Turbodmychadlem přeplňovaný naftový agregát se vstřikováním common-rail o objemu 2987 cm3 bude naladěn na 190 kW a 550 N.m.

Šestiválec se tak s přehledem stane nejsilnějším motorem v nabídce X-Klasse, vůz je dosud na českém trhu dostupný se dvěma verzemi 2,2litrového čtyřválce se 120, respektive 140 kW. Třílitrovým agregátem se tak odliší od svých sourozenců, Renaultu Alaskan a Nissanu Navarra, které jej nenabízí. A navíc konečně výkonově překoná konkurenční Volkswagenu Amarok, jehož 3.0 TDI V6 poskytuje nejvýše 165 kW a 550 N.m.

Mercedes-Benz X 350 d – srovnání s konkurencí
ModelMercedes-Benz XFord RangerNissan NavaraVW Amarok
VerzeX 350 d 4Matic3.2 TDCi2.3 dCi3.0 TDI
Pohon4x44x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]2987319822982967
Válce/ventily6/45/44/46/4
Největší výkon [kW/min]190/3400147/3000140/3750165/3000-4500
Točivý moment [N.m/min]550/1400-3200470/1500-2750450/1500-2500550/1400-2750
Převodovka7A6A7A8A
Max. rychlost [km/h]205175180191
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,910,610,87,9
Komb. spotřeba [l/100 km]9,08,96,97,8

Nově nabízený motor bude v třídě X kombinován s pohonem všech kol 4Matic a sedmistupňovým automatem. Čtyřkolka využívá planetový centrální diferenciál, který posílá točivý moment mezi nápravy v poměru 40:60, ve prospěch té zadní. K dispozici budou tři módy nastavení chování, 4MAT pro vyšší rychlosti, 4H pro optimální trakci v terénu a 4L, což je redukční převod. Na přání bude dodávána také uzávěrka zadního diferenciálu.

Různě změnit chování bude možné také u dalších systémů, a to pomocí přepínače Dynamic Select. Výchozí komfortní mód doplní ekorežim řadicí vždy nejvyšší převod pro co nejnižší otáčky motoru, sportovní mód pro rychlejší reakce a větší vytáčení motoru do otáček a offroad režim, vhodný pro jízdu v terénu, který navíc sám vypne start-stop.

Mercedes-Benz X 350 d 4Matic bude dostupný ve dvou stupních výbavy. Progressive standardně nabídne 17palcová kola z lehkých slitin, kožený volant, čalounění z tkaniny Posadas nebo hudební systém s osmi reproduktory. Power vsadí spíše na luxus, poznáte ho podle chromované ochrany v přední nárazníku. Z výbavy nabídne 18palcová kola, diodové světlomety, palubní desku částečně čalouněnou kůží, kožené čalounění nebo elektricky ovládaná sedadla.

Mercedes-Benz X – technická data nabízených motorů
ModelX 350 d 4MaticX 220dX 220d 4MaticX 250dX 250d 4Matic
Pohon4x44x24x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]29872298229822982298
Válce/ventily6/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]190/3400120/3750120/3750140/3750140/3750
Točivý moment [N.m/min]550/1400-3200403/1500-2500403/1500-2500450/1500-2500450/1500-2500
Převodovka7A6M6M6M (7A)7A
Max. rychlost [km/h]205172170184 (179)176
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,912,512,910,9 (11,4)11,8
Komb. spotřeba [l/100 km]9,07,47,67,3 (7,7)7,9

David Bureš
Diskuze (48)
3. 3. 2018 07:48
Re: ***
Nevýhodu to vlastně má. Nebrzdí tolik motorem v prudkých sjezdech. Takže člověk musí využívat brzd/ asistenta pro sjezd.
2. 3. 2018 14:10
Re: ***
Tak to mě s automatem moc netrápí. Něco jiného je to u manuální převodovky, kde pak musíš hoblovat spojku. Jednička je kraťoučká, má to měnič. Redukce je fajn, ale je to tak nějak to poslední, co mi dnes chybí (v době 8+ stupňových automatů). A k manuální myslím redukci dávají. Bylo by možná zajímavé srovnání, jak pomalu se s tím dá jet.
Avatar - happy_driver
1. 3. 2018 18:25
Re: ***
Amarok nemá redukciu v spojení s automatom a dieselovým V6.
1. 3. 2018 16:42
Re: ***
V čem je lepší? Nerýpu, jen jsem X ještě nestudoval a zrovna pohon není slabá stránka Amaroku.
Avatar - happy_driver
1. 3. 2018 11:50
***
Super.
A ešte lepší pohon 4x4 než má Amarok. Proste Mercedes :yes: