Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zero Motorcycles s novými bateriemi a barvami pro modelový rok 2018

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Kalifornská společnost Zero Motorcycles si pro nový modelový rok připravil několik novinek pro své elektrické motocykly. Ty nejdůležitější se týkají baterií a jejich dobíjení.

Společnost Zero Motorcycles zachovává i pro příští rok svou pestrou paletu elektrických motocyklů od čistě silničních verzí S a SR přes univerzální DS a DSR až po enduro FX a supermotard FXS.

Pro modelový rok 2018 představují hlavní novinky nové baterie, které nesou označení ZF14.4, ZF7.2 a ZF3.6. Doplňovat je pak může baterie s označením Power Tank ZF3.6, což například v kombinaci s baterií ZF14.4 znamená, že baterie motocyklu disponují celkovou kapacitou 18 kWh.

Společnost Zero Motorcycles uvádí, že výkon a točivý moment se u motocyklů s bateriemi ZF14.4 oproti dosavadním ZF13.0 zvyšují o výrazných 30 % a u středního provedení, které je nyní označeno ZF7.2 o nezanedbatelných 11 %.

Samotné hodnoty výkonu a točivého momentu pro modelový rok 2018 prozatím k dispozici nejsou, ale pro stroje s baterií ZF14.4 doplněnou o Power Tank 3.6 je uvedeno, že lze dosáhnout na jedno nabití dojezdu kolem 360 km. Na nové lithium-iontové baterie poskytuje Zero Motorcycles záruku na pět let bez omezení ujetých kilometrů.

Další důležitou novinku pro modelový rok 2018 představuje vedle nových baterií integrovaná nabíječka 6 kW Charge Tank. Ta sice nejde kombinovat s použitím baterie Power Tank ZF3.6, protože je uložena na stejném místě, ale nabízí až šestkrát rychlejší nabíjení baterií. Zero Motorcycles uvádí, že díky ní lze mít během pouhé hodiny k dispozici dojezd kolem 166 km.

Kromě nových baterií a nabíječky došlo pro modelový rok i k úpravám aplikace, umožňující komunikaci mezi motocyklem a chytrým telefonem jeho majitele. Další novinkou je rozšíření palety barev o metalickou černou v kombinaci se zlatými koly či stříbrnou metalízu.

Podvozky všech modelů značky Zero Motorcycles pro modelový rok 2018 využívají podobné komponenty jako konvenční motorky a odpružení předního i zadního kola zajišťují tlumiče Showa, zatímco brzdový systém využívá ABS od společnosti Bosch.

Prodej strojů ve specifikaci pro modelový rok 2018 se má na severoamerickém trhu rozběhnout během letošního podzimu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)