Živě z Frankfurtu: Audi Le Mans Quattro
Mezi nejatraktivnější exempláře letošního Frankfurtu aspiruje nádherný supersport, dominující stánku ingolstadtské automobilky. Koncept Le Mans Quattro dědí geny slavných otců – prototypů R8, míchajících výsledkovými listinami v Le Mans i jinde a celé řady čistokrevných závodních konceptů, např. Avus či Nuvolari. Motor je tedy v přísně aerodynamické karoserii uložen uprostřed, přísně účelový interiér je orientovaný kolem řidiče, kterému poskytuje komfort i informace, zprostředkované MMI a velkým centrálním TFT displejem.
Dle informací z tiskového centra je sklelet další celohliníkovou kreací ASF, od přídě s charakteristickým tvarem masky a LED světlomety až po decentní pozadí podřízená aerodynamice a dokonalému chlazení všech agregátů. Hmotnost redukují aluminiové a karbonové povrchové panely, přítlak zase zlepšuje zadní spoiler, automaticky vysouvaný po dosažení 120 km/h. Všechna 20“ kola s centrální maticí jsou roztáčena přes mezinápravový diferenciál Torsen a brzděna keramickými kotouči impozantních průměrů 380/356 mm, o jejichž chlazení se starají odvětrávací otvory v předním i zadním spoileru. Po vzoru Porsche Boxster jsou také na obou koncích obligátní zavazadlové prostůrky.
Největší překvapení ale skýtá použitý agregát – pětilitr V10 biturbo FSI, dvouvačkový čtyřventil s plynule proměnným časováním ventilů a přímým vstřikováním benzímu. Výkon vypadá ještě lépe vyjádřený v koňských silách (610 k), než v kilowattech (449 kW). Neméně zajímavý je točivý moment 750 Nm/1.750 – 5.800 ot., katapultující 1530 kg těžký vůz s výkonovou hmotností 2,5 kg/k na stovku za 3,7 s, na 200 km/h pak za 10,8 s. Teoretická maximální rychlost je 345 km/h, vzhledem k zemi původu je bohužel omezena na obligátních 250. Převodovka je šestistupňová sekvenční, řízení obřích pneumatik usnadňuje degresivní posilovač řízení.