Živě z Frankfurtu: Audi Le Mans Quattro

Živě z Frankfurtu: Audi Le Mans Quattro

 
 

Mezi nejatraktivnější exempláře letošního Frankfurtu aspiruje nádherný supersport, dominující stánku ingolstadtské automobilky.

Mezi nejatraktivnější exempláře letošního Frankfurtu aspiruje nádherný supersport, dominující stánku ingolstadtské automobilky. Koncept Le Mans Quattro dědí geny slavných otců – prototypů R8, míchajících výsledkovými listinami v Le Mans i jinde a celé řady čistokrevných závodních konceptů, např. Avus či Nuvolari. Motor je tedy v přísně aerodynamické karoserii uložen uprostřed, přísně účelový interiér je orientovaný kolem řidiče, kterému poskytuje komfort i informace, zprostředkované MMI a velkým centrálním TFT displejem.

Dle informací z tiskového centra je sklelet další celohliníkovou kreací ASF, od přídě s charakteristickým tvarem masky a LED světlomety až po decentní pozadí podřízená aerodynamice a dokonalému chlazení všech agregátů. Hmotnost redukují aluminiové a karbonové povrchové panely, přítlak zase zlepšuje zadní spoiler, automaticky vysouvaný po dosažení 120 km/h. Všechna 20“ kola s centrální maticí jsou roztáčena přes mezinápravový diferenciál Torsen a brzděna keramickými kotouči impozantních průměrů 380/356 mm, o jejichž chlazení se starají odvětrávací otvory v předním i zadním spoileru. Po vzoru Porsche Boxster jsou také na obou koncích obligátní zavazadlové prostůrky.

Největší překvapení ale skýtá použitý agregát – pětilitr V10 biturbo FSI, dvouvačkový čtyřventil s plynule proměnným časováním ventilů a přímým vstřikováním benzímu. Výkon vypadá ještě lépe vyjádřený v koňských silách (610 k), než v kilowattech (449 kW). Neméně zajímavý je točivý moment 750 Nm/1.750 – 5.800 ot., katapultující 1530 kg těžký vůz s výkonovou hmotností 2,5 kg/k na stovku za 3,7 s, na 200 km/h pak za 10,8 s. Teoretická maximální rychlost je 345 km/h, vzhledem k zemi původu je bohužel omezena na obligátních 250. Převodovka je šestistupňová sekvenční, řízení obřích pneumatik usnadňuje degresivní posilovač řízení.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl

Chirurg Tomáš Šebek se vrátil z mise Lékařů bez hranic…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini

Čtyři kruhy se opět hodlají postavit trojcípé hvězdě,…

Smolař víkendu: Němec „zaparkoval Smolař víkendu: Němec „zaparkoval" své Audi R8 V10 Plus do řeky

S pořízením supersportovního auta přichází také velká…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe: Mrazivé záběry z kamer

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe:…

Pět mrtvých a čtyři desítky zraněných. Takový je výsledek středečního řádění britského učitele angličtiny…

 

iSport.cz

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick ani nemocný Sýkora

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick…

Česká fotbalová reprezentace poletí na důležitou kvalifikaci o světový šampionát v Rusku do San Marina (neděle,…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…