Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Živě z Frankfurtu: Audi Le Mans Quattro

Audi R8
Audi R8
Audi R8
Audi R8
13 Fotogalerie
Diskuze (63)
Mezi nejatraktivnější exempláře letošního Frankfurtu aspiruje nádherný supersport, dominující stánku ingolstadtské automobilky.

Mezi nejatraktivnější exempláře letošního Frankfurtu aspiruje nádherný supersport, dominující stánku ingolstadtské automobilky. Koncept Le Mans Quattro dědí geny slavných otců – prototypů R8, míchajících výsledkovými listinami v Le Mans i jinde a celé řady čistokrevných závodních konceptů, např. Avus či Nuvolari. Motor je tedy v přísně aerodynamické karoserii uložen uprostřed, přísně účelový interiér je orientovaný kolem řidiče, kterému poskytuje komfort i informace, zprostředkované MMI a velkým centrálním TFT displejem.

Dle informací z tiskového centra je sklelet další celohliníkovou kreací ASF, od přídě s charakteristickým tvarem masky a LED světlomety až po decentní pozadí podřízená aerodynamice a dokonalému chlazení všech agregátů. Hmotnost redukují aluminiové a karbonové povrchové panely, přítlak zase zlepšuje zadní spoiler, automaticky vysouvaný po dosažení 120 km/h. Všechna 20“ kola s centrální maticí jsou roztáčena přes mezinápravový diferenciál Torsen a brzděna keramickými kotouči impozantních průměrů 380/356 mm, o jejichž chlazení se starají odvětrávací otvory v předním i zadním spoileru. Po vzoru Porsche Boxster jsou také na obou koncích obligátní zavazadlové prostůrky.

Největší překvapení ale skýtá použitý agregát – pětilitr V10 biturbo FSI, dvouvačkový čtyřventil s plynule proměnným časováním ventilů a přímým vstřikováním benzímu. Výkon vypadá ještě lépe vyjádřený v koňských silách (610 k), než v kilowattech (449 kW). Neméně zajímavý je točivý moment 750 Nm/1.750 – 5.800 ot., katapultující 1530 kg těžký vůz s výkonovou hmotností 2,5 kg/k na stovku za 3,7 s, na 200 km/h pak za 10,8 s. Teoretická maximální rychlost je 345 km/h, vzhledem k zemi původu je bohužel omezena na obligátních 250. Převodovka je šestistupňová sekvenční, řízení obřích pneumatik usnadňuje degresivní posilovač řízení.

Vstoupit do diskuze (63)