Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Značka DS vytvořila divizi DS Performance, věnuje se motorsportu

Jan Mička
Diskuze (0)
Divize DS Performance se zapojuje do vývoje hybridní a plně elektrické technologie pohonu automobilů.

Po loňském „odtržení“ od automobilky Citroën přichází ze světa DS další zpráva – vytvoření sportovní divize DS Performance. Nejedná se však o podobný model, jaký u produkčních automobilů předvádí Renault Sport či Peugeot Sport. DS Performance totiž úročí své zkušenosti ze závodů elektrických formulí a přispívá k vývoji elektrických technologií.

DS Performance vyvinulo hnací jednotku závodního vozu DSV-01 týmu DS Virgin Racing a problém nedělalo ani chlazení, zadní odpružení a převodné ústrojí. Monopost budou pilotovat Sam Bird a Jean-Eric Vergne a společně s celým týmem se představí během posledního testování na konci srpna v Donington Parku.

„DS Performance bude víc než výzkumná a vývojová laboratoř, bude představovat skutečnou výkladní skříň technologického know-how a avantgardního ducha značky DS. Zcela přirozeně jsme se proto obrátili na Yves Mattona (ředitel divize DS Performance) a jeho týmy, které opakovaně vítězily v mistrovství světa ve WRC a WTCC, abychom vyvinuli 100 % elektrický závodní vůz DSV-01,“ řekl Yves Bonnefont, generální ředitel značky DS.

Druhá sezóna seriálu Formula E je složena z deseti závodů, z nichž první startuje 17. října v Pekingu. Závodí proti sobě deset týmů, celkově tedy dvacet pilotů, mezi kterými nechybí ani Jacques Villeneuve, Stéphane Sarrazin (oba tým Venturi), mladý Nelson Piquet (Nextev TCR), Nick Heidfeld (Mahindra Racing), nebo šestadvacetiletá Švýcarka Simona de Silvestro (Andretti). V současné době ještě není pole závodníků kompletní.

Elektrické závodní stroje váží necelých 900 kilogramů (z toho 320 kg zabírají akumulátory), mají maximální výkon 200 kW (využívá se při kvalifikaci a testování) a z 0-100 km/h se rozjedou za tři sekundy. V závodním režimu je výkon omezen na 150 kW kvůli šetření energie, krátkodobě jej však zle zvýšit na 180 kW, například při předjíždění.

Jan Mička
Diskuze (0)