Známe ceny všech kolínských trojčat, nejlevnější je Toyota Aygo
Peugeot 108
Jízdní dojmy Peugeotu 108 vám doneseme již brzy, nyní se však pojďme podívat na ceník vozu. Nejzajímavější je přítomnost verze TOP s posuvnou plátěnou střechou, která stojí o 30.000 Kč více, než běžná varianta. Příplatek za pětidveřovou verzi pak činí pět až deset tisíc korun, podobně jako u sourozenců.
Cena Peugeotu 108 je nastavena poměrně ambiciózně, začíná na částce 223.900 Kč za třídveřový model s litrovým motorem. Za tuto cenu ovšem nedostanete ani centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektricky ovládanými okny (+10.000 Kč), podobně jako nedostanete manuální klimatizaci (+15.000 Kč) či autorádio (+4.000 Kč). Litrový agregát je stejně jako u Toyoty a Citroënu dostupný s robotizovanou automatickou převodovkou ETG. Nechybí pak ani dvanáctistovka o výkonu 60 kW.
Peugeot 108 - základní ceny | ||
Výbava | 3D | 5D |
Access 1.0 VTi | 223.900 | 228.900 |
Active 1.0 VTi | 253.900 | 258.900 |
Active 1.0 VTi ETG | 271.900 | 276.900 |
Active 1.2 VTi | 265.900 | 273.900 |
Allure 1.0 VTi | 280.900 | 285.900 |
Allure 1.0 VTi ETG | 298.900 | 303.900 |
Allure 1.2 VTi | 292.900 | 300.900 |
Peugeot 108 TOP - základní ceny | ||
Výbava | 3D | 5D |
Active 1.0 VTi | 283.900 | 288.900 |
Active 1.0 VTi ETG | 301.900 | 306.900 |
Active 1.2 VTi | 295.900 | 303.900 |
Allure 1.0 VTi ETG | 328.900 | 333.900 |
Allure 1.2 VTi | 322.900 | 330.900 |
Peugeot 108 - technická data | |||
Motor | 1.0 VTi | 1.0 VTi ETG | 1.2 VTi |
Převodovka | 5 MT | 5 AT | 5 MT |
Zdvihový objem (cm3) | 998 | 998 | 1199 |
Válce/ventily | 3.4 | 3.4 | 3.4 |
Největší výkon (kW/min-1) | 51/6000 | 51/6000 | 60/5750 |
Točivý moment (N.m/min-1) | 95/4300 | 95/4300 | 116/2750 |
Maximální rychlost (km/h) | 160 | 157 | 170 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 13 | 15,9 | 10,9 |
Spotřeba (l na 100 km) | 4,1 | 4,2 | 4,3 |
Citroën C1
Citroën sází u toho „svého“ kolínského trojčete na zcela jinou strategii než třeba Toyota. Základní model vozu totiž odpovídá prostřední výbavě Japonce a stojí 236.900 Kč. Nechybí tedy klimatizace ani rádio. Zajímavé rovněž je, že v nejvyšší výbavě má automobil s litrovým motorem povinně automatickou robotizovanou převodovkou ETG, což je zkratka pro „Efficient Tronic Gearbox“.
Pokud si Citroën vezmete na leasing, dostanete slevu dalších 30 000 Kč. Bonus za váš starý vůz pak činí 15.000 Kč. Automobil je již v základu vybaven šesti airbagy, monitorováním tlaku v pneumatikách, stabilizačním systémem, úchyty Isofix na zadních sedadlech, centrálním zamykáním či elektricky ovládanými okny předních dveří. Za příplatek můžete mít také parkovací kameru nebo automatickou klimatizaci. Varianta „Airscape“ pak má spotřebu nižší o 0,3 litru.
Citroën C1 - základní ceny | ||
Výbava | 3D | 5D |
Feel 1.0 VTi | – | 236.900 |
Feel 1.2 VTi | – | 251.900 |
Shine 1.0 VTi ETG | 309.900 | 314.900 |
Shine 1.2 VTi | 306.900 | 311.900 |
Citroën C1 - technická data | |||
Motor | 1.0 VTi | 1.0 VTi ETG | 1.2 Vti |
Převodovka | 5 MT | 5 AT | 5 MT |
Zdvihový objem (cm3) | 998 | 998 | 1199 |
Válce/ventily | 3.4 | 3.4 | 3.4 |
Největší výkon (kW/min-1) | 51/6000 | 51/6000 | 60/5750 |
Točivý moment (N.m/min-1) | 95/4300 | 95/4300 | 116/2750 |
Maximální rychlost (km/h) | 160 | 157 | 170 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 13 | 15,9 | 10,9 |
Spotřeba (l na 100 km) | 4,1 | 4,2 | 4,3 |
Toyota Aygo
Japonská automobilka zaměřila svůj model zejména na mladé lidi – i proto se ambasadorskou vozu stala úspěšná snowboardistka Eva Samková (21). Hlavní je tedy odlišit se, vždyť to je ten důvod, proč má Aygo takto výraznou masku ve tvaru kříže.
Automobil, který se začne prodávat počátkem července, má své ceny již delší dobu. Základní provedení x s třídveřovou karoserií přijde na 209.900 Kč, varianta s pětidveřovou karoserií bude o dalších 10.000 korun dražší.
K dispozici budou také vyšší verze x-play (229.900 Kč) a x-wave (279.900 Kč) v případě provedení s pětistupňovou manuální převodovkou, respektive verze za 249.900 a 299.900 korun s robotizovaným ústrojím x-shift. Speciální akční verze x-cite, x-look a x-smart se budou shodně nabízet za 239.900 Kč v třídveřovém, respektive 249.900 Kč v pětidveřovém provedení. Vrcholná varianta x-clusiv začíná na 269.900 Kč (3D) a 279.900 Kč (5D), ceny varianty x-comfort zatím odtajněny nebyly. Uvedené částky jsou takzvaně zaváděcí a se zvýhodněním pro zákazníka ve výši 12.000 korun, nicméně podle informací přímo z místa prezentace budou platit minimálně do konce letošního roku. Akční modely se budou prodávat hned od začátku.
Jedinou motorizací Ayga pak je litrový tříválec, dvanáctistovka od PSA se tento rok pod kapotou zcela jistě neobjeví.
Toyota Aygo 2014 - základní ceny | ||
Výbava | 3D | 5D |
x | 209.900 | 219.900 |
x-play | 229.900 | 239.900 |
x-wave | 279.900 | 289.900 |
Toyota Aygo 2014 - technická data | |||
Motor | 1.0 VVT-i | 1.0 VVT-i Eco | 1.0 VVT-i x-shift |
Převodovka | 5 MT | 5 MT | 5 AT |
Zdvihový objem (cm3) | 998 | 998 | 998 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 3/4 |
Největší výkon (kW/min-1) | 51/6000 | 51/6000 | 51/6000 |
Točivý moment (N.m/min-1) | 95/4300 | 95/4300 | 95/4300 |
Maximální rychlost (km/h) | 160 | 160 | 160 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 14,2 | 14,3 | 15,5 |
Spotřeba (l na 100 km) | 4,1 | 3,9 | 4,2 |
Máme zde tedy tři příbuzná vozidla, se kterými však dostanete vždy něco trochu jiného za různé peníze. Extravagantní Toyota Aygo boduje díky položce „cena od“ a přitom je v základu vybavena podobně jako Peugeot 108, který je však dražší. U Toyoty ovšem alespoň prozatím nemůžete mít silnější dvanáctistovku. Peugeot pak za příplatek nabízí posuvnou plátěnou střechu. Citroën na druhou stranu vsadil na o kousek dražší automobil, který ale bude mít vše potřebné (klimatizaci, autorádio, centrální zamykání či elektrické ovládání oken vpředu) již v základní výbavě.