Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

10000 km se Seatem Leon FR: průběžný stav v poločase

10000 km se Seatem Leon FR: průběžný stav v poločase

10000 km se Seatem Leon FR: průběžný stav v poločase Zdroj: acz

Diskuze (39)

Seat Leon FR (125 kW) je právě v poločase desetitisícového testu spotřeby paliva. Devět posádek bez potíží absolvovalo trasu Praha-Hradec Králové-Mohelnice-Brno-Praha a další, včetně té naší, se na stejnou trasu ještě chystají.

Seat Leon FR (125 kW) je právě v poločase desetitisícového testu spotřeby paliva. Devět posádek bez potíží absolvovalo trasu Praha-Hradec Králové-Mohelnice-Brno-Praha a další, včetně té naší, se na stejnou trasu ještě chystají.

V letošním roce je testu podrobována novinka - Leon FR 2.0 TDI. Nejsilnější dvoulitrové TDI je poháněno motorem o výkonu 125 kW ve 4200 ot./min, s nímž León dosahuje rychlosti až 214 km/h a akceleruje z nuly na 100 km/h za 8,2 s při průměrné kombinované spotřebě 6 l nafty na 100 km.

Reálná průměrná spotřeba nafty Shell V-Power Diesel se zatím pohybuje kolem 4,6 l/100, což odpovídá odhadu Vás čtenářů Auto.cz. Jedna posádka už zajela okruh dokonce pod 4 litry/100 km!

Velkou smůlu měla posádka jedoucí dnes v noci (Martin Smolík - Petr Hanke), která měla ideální podmínky a skvělou průběžnou spotřebu. Zhruba v polovině trati však dojela k vážné havárii a ztratila spoustu času, který pak musela dohánět rychlou jízdou na dálnici, aby stihla daný časový limit. I tak se její spotřeba pohybovala kolem 4,7 litru.

Spotřeba oleje Shell Helix je neměřitelná. Posádky jedou podle navigace Navicore v telefonu Nokia N70 a pochutnávají si občerstvení, které pro ně připravila cateringová firma Golem.

Celková délka trasy činí přibližně 520 km. Časový limit je stanoven na 7,5 hodiny a to včetně 30 minutové přestávky u olomouckého prodejce. Cílem je dosažení nejnižší spotřeby při průměrné rychlosti cca 75km/h, za předpokladu, že během jízdy posádka netankuje.

Posádka Auto.cz se vydá na trasu dnes v noci.

Vstoupit do diskuze (39)