Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

3000 Superbů první generace mělo konstrukční vadu, podle firmy nebyla vážná

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 31. 7. 2008 • 14:47
17
10
Zobrazit náhledy (17)
Superb (2001-2008) Superb (2001-2008) Superb (2001-2008) Superb (2001-2008) Superb (2001-2008) Superb (2001-2008) Superb (2001-2008) Superb (2001-2008) Superb (2001-2008) Superb (2001-2008) Superb (2001-2008) Superb (2001-2008)
U spojky motoru chybí některým vozům krycí plech, což může způsobit pronikání nečistot a následné problémy se řazením.

Zhruba 3000 vozů první generace Superbu mělo, nebo stále ještě má, konstrukční vadu. U spojky motoru chybí některým vozům krycí plech, což může způsobit pronikání nečistot a následné problémy se řazením. Podle vedení firmy však problém není vážný a většina závad již byla odstraněna v servisech.

Problém se týká pouze Škody Superb staré generace ve verzi 1,9 TDI s pětistupňovou manuální převodovkou, automaty tento problém nemají. Podle firmy je tento problém známý již více než tři roky. "S domontováváním krycího plechu na spojku se začalo již na jaře v roce 2005," řekl dnes ČTK mluvčí firmy Evžen Krauskopf.

Podle něj se jedná o drobnou závadu, která není nijak nebezpečná dopravnímu provozu. "Nemá to ten charakter, že bychom museli majitele aut svolávat do servisů k okamžité nápravě. Krycí destička se domontovává při běžné návštěvě servisu, jde o normální dílenskou akci," podotkl mluvčí. Většina původně závadných aut je prý nyní již v pořádku.

Nečistoty pronikající do spojky mohou podle odborníků způsobit cukání auta při rozjezdu nebo problémy při řazení. Podle Krauskopfa je však pravděpodobnost těchto problémů minimální: "Mohlo by k tomu dojít až po dlouhodobém užívání," řekl. První generace Superbu se přestala v Kvasinách vyrábět minulý měsíc, nová verze již tento problém prý nemá.

Podobný případ řešila mladoboleslavská automobilka již letos v lednu. Švédští motorističtí novináři měli při testování nové Škody Fabie kombi u dvou vozů problém s brzdami, které v některých případech nereagovaly. Podle novinářů deníků Dagens Nyheter a Sundsvalls Tidning byl u první testované Fabie brzdový pedál po delším parkování a rozjezdu tuhý a nezabíral. V druhém případě chtěl řidič po zhruba sedmdesátikilometrové jízdě zastavit na červenou, avšak při brzdění se nestalo vůbec nic.

Expertiza provedená firmou na těchto dvou konkrétních autech však neodhalila žádnou konstrukční vadu. Automobilka svým zákazníkům pouze doporučila aby za "extrémních zimních podmínek" používali ocelové disky kol místo aluminiových, které snadněji umožňují průnik nečistot a můžou tak prý v některých případech snížit účinek brzd.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Hmm....no pekne
| 1. 8. 2008
Máš pravdu, ale některé automobilky svolávají za daleko méně nebezpečné, v podstatě banální záležitosti do servisů. Např Lexus svolával majitele RX protože se jim páraly okraje koberce u řidiče. Banalita, ale nejspíše si váží svých zákazníků, na rozdíl od některých jiných výrobců, kteří nesvolávají ani když jde o životně důležité komponenty. 8-s
Avatar - radhro
Tomáš Enge?
| 1. 8. 2008
vzhledem k tomu , že tomu řidiči koukaj jen uši tak asi ano >:-[]
Hmm....no pekne
| 31. 7. 2008
Spousta automobilek se k něčemu takovému ani nepřihlásí.
chmm
| 31. 7. 2008
to už tu jednou bylo že to není vážná závada .. tuším roomster a aktivace airbagů ??? :-) ... kdepak škodovka umí
Avatar - MajoThePuk
Hmm....no pekne
| 31. 7. 2008
Nechcem rypat o to mi rozhodne nejde, ale chcem vidiet co sem napise na slovo vzaty, zivotom a vlastnymi vetrami oslahany odbornik na koncern VW samozvany kral GTI...ako sa len nieco podobne mohlo stat v zavode, kde si tak potrpia na kvalitu..hmm :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku