Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

5 by Peugeot: Podoba nové 508 se odhalí v Ženevě

Diskuze (88)

Koncept 5 by Peugeot je dalším zástupcem nového designového směru Motion & Emotion, tentokrát v podobě čtyřdveřového sedanu. Jeho karoserii převezme nový zástupce Peugeotu ve střední třídě.

Číslice pět v označení 5 by Peugeot naznačuje, že nový sedan od francouzské automobilky ponese označení 508. Peugeot tímto krokem nejen symbolicky, ale i fakticky přetrhá vazby na dosavadní model 407. Ostatně tato číselná řada není pro Peugeot novinkou, modely 504 ze 70tých a 505 z 80tých let mají v historii automobilky své nezastupitelné místo. Nový model se bude více profilovat jako sportovní a luxusní vůz.

Filozofie Motion & Emotion přenesená na karoserii sedan znamená vůz s nízkým pontonem, velkou prosklenou plochou a atletickými proporcemi. 5 by Peugeot tak do jisté míry ignoruje současné designové trendy, přesto je jeho exteriér relativně futuristický.

Přídi dominuje široká čtyřúhelníková maska chladiče, která je však menší a usazená výše, než je tomu zvykem u současných Peugeotů. Po jejich stranách se nacházejí kompaktní diodová přední světla. Příď dále pokračuje nízkou hliníkovou kapotou motoru, na kterou navazují štíhlé sloupky čelního okna.

Linie střechy tvoří nepřerušený klenutý oblouk. Spodní hrana bočních oken (stejně jako prolis na dveřích) je zcela rovná, pod ní procházející linka se dokonce od zadního sloupku dále mírně svažuje. Tento designový prvek dnes používají téměř výhradně luxusní limuzíny. Hladce tvarovaná záď nese jednoduchý nárazník a koncová světla odvozená od studie SR1.

Koncept stojí na 19palcových kolech. Délka karoserie je 4860 mm, šířka 1880 mm a provozní hmotnost jen 1420 kg. Při rozvoru dlouhém 2815 mm má 5 by Peugeot kratší přední převis než zadní (974 mm proti 1071 mm).

Pohon zajišťuje hybridní systém HYbrid4, který se v sériové podobě představí příští rok v modelu 3008 HYbrid4. U konceptu 5 by Peugeot automobilka spojila motor 2,0 HDi FAP 163 (120 kW) vpředu a 27kW elektromotor vzadu. Tato konfigurace umožňuje výkony obou motorů sečíst, maximum je tedy 147 kW (200 koní).

Při běžné jízdě jsou poháněna všechna kola, při nízkých rychlostech vůz pohání skrze zadní kola výhradně elektromotor. Emise CO2 jsou v případě 5 by Peugeot 99 g/km, kombinovaná spotřeba tedy činí 3,8 l/100 km. Modulární konstrukce systému HYbrid4 však umožní použít v sériové výrobě nejen turbodiesely, ale i široké spektrum zážehových motorů.

Doporučujeme
Peugeot Motion & Emotion: Nová identita k 200. narozeninám
Peugeot SR1: Hybridní roadster ukazuje nový designový směr

Ohodnoťte design studie 5 by Peugeot jako ve škole.
  • 1
    70%
  • 2
    13,7%
  • 3
    7,5%
  • 4
    3,7%
  • 5
    5,1%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 1149 čtenářů.

Diskuze (88)
21. 2. 2010 19:26
Skvělý design
Jen doufám, že sériový model nebude okradený o všechny zajímavé motivy. Je jasné, že přední světla z diod nebudou, ale zadní světla by mohli nechat jak jsou. Ceny LED už nejsou dneska vysoko, na celkovou cenu auta jejich osazení nemá vliv a přináší to jistou míru "exkluzivity". Akorát servisům by asi neudělali radost, např. na C4 stála výměna žárovky v blinkru snad 500,- a že se tam měnily dost často s tím neustále blikajícím centrálem ;-)
Avatar - Jáchym
17. 2. 2010 18:34
Chudáci Asiati
Teda chudáci Asiati...neni to tak dávno co se tady objevila jistá mutace Peugeotu, myslim 408 nebo tak, a když srovnám ty designy....
Avatar - pocitac
17. 2. 2010 17:46
Re: sním, či bdím?
no vidíš, já třeba zase upřednostňuji design interiéru ... ;-) a taky znám hodně lidí, kteří mají kamaráda a ten má špatné zkušenosti s Franzouzskými auty ;-
Avatar - pocitac
17. 2. 2010 17:44
Re: sním, či bdím?
Zrovna ve Scénicu jezdí samé veselé kopy ;-)
Avatar - white label
17. 2. 2010 17:20
Re: sním, či bdím?
Na co by se smála i posádka? Stačí, že se směje ten prosvětlený interiér... ;-) >:-[]